23948sdkhjf

Millioner til dansk mobiloplader

Markedsmodningsfonden har tildelt københavner-virksomheden Volt ApS 2,7 mio. kr. til videreudviklingen af et mobilt opladesystem.
Volt har allerede haft succes på landets festivaler, hvor kunderne har haft mulighed for løbende at få strøm til mobiltelefonen ved at abonnere på små ladeenheder, som kan udskiftes efter behov.

På Roskilde Festival havde Volt fx i 2012 600 abonnenter og sidste år hele 10.000. Folkene bag selskabet og Markedsmodningsfonden tror da også så meget på ideen, at der nu skydes millioner i udvikling og test af næste generation af ladeenhed: Volt Smart Charge.

Vigtigt med grundig test
Markedsmodningsfonden bidrager med 2,7 mio. kr. og virksomheden selv med 2 mio. kr. til udviklingsarbejdet.

- Konkret kommer pengene fra fonden til at gå til omkostninger i forbindelse med forberedelse af udviklingsarbejdet, udvikling og test af prototyper, tilpasning af produktet, tests af tilpasningerne, klargøring til masseproduktion og sidst men ikke mindst en videnskabelig redegørelse for produktet, og hvilke forbedringer der kunne komme på tale til fremtidige sæsoner, forklarer Allan Larsen, der er financial manager hos Volt.

- Det er vigtigt for os, at vores nye produkt møder alle vores egne og vores kunders forventninger. Derfor er det essentielt, at produktet bliver grundigt testet inden den endelige masseproduktion. Det gælder blandt andet om at opnå den nødvendige kvalitet og fleksibilitet, som kræves på festivaler, tilføjer han.

Nye arbejdspladser i sigte
Med næste generation af Volt-opladeren følger også en ambitiøs vækstplan, der skal få den københavnske virksomhed til at vokse i de kommende år. Overfor Markedsmodningsfonden har folkene bag Volt vurderet, at der kan blive tale om 68 nye arbejdspladser i de kommende år.

- Med hensyn til øget beskæftigelse er vores forventninger bygget på en ambitiøs, men realistisk vækstplan, som blandt andet omfatter mange nye festivaler og helt nye lande allerede i 2014, siger Allan Larsen, og slutter.

- De cirka 68 arbejdspladser drejer sig om anslået merbeskæftigelse i 2019, hvor vi forventer at dække en stor del af Europas festivaler. Vores løsning kræver naturligt et væsentligt antal beskæftigede til logistik og salg i forbindelse med festivalerne.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.783