23948sdkhjf

Expert trækker i kamp-dragten

Expert er klar til kamp om hjemmemarkedet for elektronik. Med 25 nye varehuse på tegnebrættet, udfordrer man nu Elgigantens førerposition.
Allerede til næste år åbner Expert et spritnyt varehus på 3.500 kvadratmeter i det kommende Disa-Shoppingcenter i Herlev – og det bliver bare det første i rækken af 25 forretninger, som inden for kort tid vil poppe op på Danmarkskortet, skriver dagbladet Børsen.

Det er Expert-direktør Jesper Boysen, der overfor Børsen, løfter en flig af sløret for de storslåede planer, der skal være med til at vippe Elgiganten af pinden, som Danmarks førende på markedet for salg af hjemme-elektronik.

Oprustningen er i gang
Direktør Jesper Boysen har været ansat i Expert i et år, men er allerede godt i gang med oprustningen. Foreløbigt har han hentet 25 tidligere Elgiganten-medarbejdere, deriblandt to salgsdirektører med speciale i hvidevarer, mobiltelefoner, radio og tv samt Elgigantens etablerings- og driftschef Jan Riise.

- Selskabet er igennem en af de største konverteringer, man har set i detailhandelen nogensinde. Vi nedlægger vores danske hovedlager, overgår til et nyt nordisk centrallager, får nye fælles it-systemer, ny logistikpartner og ny ledelse. På alle leder og kanter er vi ved at ruste os til en ny struktur, som vi kender fra vores tidligere arbejdsplads (Elgiganten, red.). Der arbejder man hurtigt og rasende effektivt, siger Jesper Boysen om den proces, der skal sende Expert i spidsen.

Det store arbejde skal munde ud i 20-25 varehuse over de næste år. Varehuse, der skal sælge hårde hvidevarer, radio- og tv-udstyr og anden elektronik.

Priskrig i sigte
Forbrugerne kan med Experts nye tiltag vente sig en priskrig af de helt store. Jesper Boysen vil kæmpe for at skaffe lave priser, og ifølge detailhandelekspert Mai Thomsen fra Retail Institute Scandinavia kommer han virkelig til at kæmpe for sin sag.

- Elgiganten har førertrøjen på det danske marked for hjemmeelektronik, og de har taget den position, der hedder pris, pris, pris. Hvis man vil have en anden position, skal man udvikle en ny måde at shoppe elektronik på med bedre service eller noget andet, men prisen er stadig en parameter, siger Mai Thomsen.

Hos Elgiganten har direktør Peder Stedal ingen kommentarer til de nye vækstplaner hos Expert.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.141