23948sdkhjf

Ortofon udvikler sig til stigende omsætning

Pick-up-producenten Ortofon har med fokus på forskning og produktudvikling bredt sit forretningsområde ud og i løbet af de seneste fem år øget omsætningen, der nærmer sig de 100 mio. kr.
Efter et ejerskifte i 2004 skulle pick-up-producenten i Ortofon i Nakskov trimmes, og det er i den grad lykkedes. Omdrejningspunktet er stadig pickupper, selvom forretningsområdet er bredt væsentligt ud, skriver Berlingske.

Læs også: Ortofon vil have en bid af milliardmarked

Skar ind til udviklingen
Direktør og medejer Christain Højgaard Nielsen kom ind i Ortofon med en plan om at se på udviklingsmulighederne i virksomheden – en plan man holdt fast i til trods for finanskrisens indtog år senere.

Det betød, at man ud over pickupper gav sig til at anvende den akkumulerede viden i virksomheden på andre forretningsområder.

- Vi laver pickupper, og det har vi altid gjort. Vores kompetencer ligger inden for akustik, materialer og finmekanik – altså alting småt. Det udnytter vi både til at udvikle pickupper og i medico- og høreapparatindustrien. Vores virksomhedsfilosofi er, at vi stille og roligt udvikler vores teknologiplatform, siger Christen Højgaard Nielsen til Berlingske.

Ortofon har blandt andet været med til at forbedre lyden i høreapparater fra store aktører som GN Resound. Et udviklingsarbejde, man senere har kunnet anvende i forbindelse med fremstillingen af en pickup, til den dyre ende af markedet, fremstillet af et resonansfrit materiale med spritnyt design.

Støt stigende omsætning
For Christian Højgaard Nielsen er der ingen tvivl om, at virksomheden er på vej mod sit mål – nemlig at blive et finmekanisk powerhouse.

Regnskabsmæssigt bevæger Ortofon sig også i den rigtige retning. Omsætningen er i de seneste fem år steget med et par procent om året.

I 2013 landede man en omsætning på 95 mio. kr. og et resultat på 18 mio. kr.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079