Danfoss-boss klar til at trykke på speederen
Nordborg-koncernen er klar til næste fase af sin turnaround-strategi, som blev søsat i 2010.
Nu er topchef Niels Bjørn Christiansen klar til næste skridt, som er blevet døbt ”Get Going”. Her er det toplinjen, som er i fokus. De seneste år er det nemlig kun blevet til en beskeden vækst i omsætningen, men det skal der nu laves om på.
- Da det gik rigtig godt før krisen, kunne vi i bakspejlet se, at vi kun voksede med markedet. Er det godt? Tjaa, det var nok bare et udtryk for, at det var gode tider for alle. Vi skal ikke kun gøre det godt, når det er gode tider og forklare det med krise i verden, når det går dårligt. Vi skal hele tiden bevæge os hurtigere end vores konkurrenter. Det er det, som gennemsyrer os, siger Niels Bjørn Christiansen til Børsen.
Centrale elementer i vækststrategien bliver kundeservice og udvikling, hvor sidstnævnte dækker over, at Danfoss skal være bedre til at lancere nye produkter og ikke blot vedligeholde de gamle.