23948sdkhjf

Widex vil væk fra bundplacering

Høreapparatvirksomheden Widex giver sig selv tre år til at vende den negative udvikling. Effektiviseringer, flere ressourcer til produktudvikling og nye salgskanaler skal løfte firmaet.
Det skriver Børsen.

Topchef i Widex, Jørgen Jensen, har en ambitiøs vækstplan for høreapparatvirksomheden, som han har stået i spidsen for siden udgangen af 2013.

Profitabiliteten skal op for at give mulighed for øgende investeringer i produktudvikling, som i dag tager 10 procent af virksomhedens omsætning på 3,1 milliarder kroner

- At være ledende på markedet med innovative løsninger, som kunderne efterspørger, kræver, at der speedes op. Derfor er det et område, der skal tilføres flere ressourcer, siger Jørgen Jensen til Børsen.

Mange kilder til store besparelser
Vejen til den ønskede vækst er besparelser på det, der betegnes som et større trecifret millionbeløb. Samtidig skal produktomkostningerne ned med 10 procent hvert andet år, et delmål, som nye leverandøraftaler, besparelser i administrationen og udflytning af produktion til Østeuropa skal være med til at indfri.

Endelig vil man også finde nye salgskanaler frem for det tidligere fokus på mindre forhandlere.

Første skridt kan blive markedet for amerikanske veteraner. Derimod er man afventende før man giver sig i kast med udbud hos større detailkæder.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.08