B&O: Det skal løfte os
Nye produkter og stabil produktion vil sikre B&O et stærkt 2. halvår, lyder det fra Tue Mantoni.
- Kombinationen af en fortsat styrkelse af produktionsporteføljen ind for AV og B&O Play, en mere stabil produktionsrytme samt en stadig udvidelse af distributionsnettet og en stabil udvikling inden for Automative ventes at resultere i et stærkt andet halvår med markant omsætningsvækst og forbedret profitabilitet, skriver CEO Tue Mantoni.
B&O-ledelsen: Flere lyspunkter
B&O fremhæver blandt andet udviklingen i TV-kategorien i AV-kategorien, og i særdeleshed det nyligt lancerede Beovision Avant, hvor nye lanceringer ellers har været plaget af produktionsproblemer, som et område, der står stærkt.
Lanceringen af BeoSound Moment i foråret 2015 ventes ligeledes at forbedre omsætningen i Audio-porteføljen samt salget af højtalere.
Pænte forventninger er der også til B&O Play. Kombinationen af flere nye produkter og en udbygning af tredjeparts detailhandlen ventes at resultere i et stærkt anden halvår af 2014/2015. Det selvom salget B&O Play-produkter faldt med 17 procent fra 168 mio. kr. til 140 mio. kr. i 2. kvartal.