23948sdkhjf

Sælger et par hovedtelefoner hvert minut

Unge født i 1980erne er glade for B&O Plays simple produkter.
Da B&O Play blev grundlagt i januar, 2012 var målet at tiltrække en yngre målgruppe til Bang & Olufsen. Denne målsætning ser ud til være ved at lykkedes.

Det seneste regnskab for B&O Play viser, at især Generation Y, unge født i de tidlige 1980ere, i større stil efterspørger de fleksible ’plug and play’ produkter frem for mere avancerede systemløsninger.

- Ser vi på markedet for premium hovedtelefoner blandt især yngre forbrugere som Generation Y er det enormt, og de seneste tal tyder på, at vi er ved at få godt fat i netop denne målgruppe. For eksempel er halvdelen af alle kunder inklusiv de danske der køber vores BeoPlay H6 hovedtelefoner under 34 år, og i et vigtigt vækstmarked som Kina er 78 procent af alle vores kunder under 34 år, fortæller Henrik Taudorf Lorensen, direktør for B&O Play.

I det seneste kvartal var det samlede salg af hovedtelefoner på over 140.000 enheder globalt. Det svarer til, at der dagligt sælges et par hvert minut.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078