23948sdkhjf

Kundetvist tynger ikke længere Topsil

Topsil har løst en dyr reklamationssag og sat gang i leveringerne igen. Det kan mærkes i regnskabet.
- 2. kvartal 2015 viste som forventet en positiv udvikling i både omsætning og driftsresultat. Kundereklamationen fra 2014 er løst, og leverancerne til kunden er genoptaget, skriver CEO Kalle Hvidt Nielsen i en kommentar til Topsil kvartalsregnskabet. Der fremgår det samtidig, at forhandlinger omkring kompensation fra underleverandør stadig var i gang, da regnskabet blev behandlet.

- Effektiviseringerne i produktionen samt det igangsatte besparelsesprogram viser sig ligeledes i tallene for 2. kvartal 2015, skriver Kalle Hvidt Nielsen.

En sammenlægning af produktionen i Danmark har været med til at give en besparelse på 1,8 mio. kr. på ekstern- og personaleomkostningerne, står der at læse i kvartalsregnskabet.

Forventer stadig fremgang
Topsils ledelse holder på baggrund af udviklingen i 2. kvartal fast i forventningerne til hele 2015. Forventningen er en omsætningsfremgang i niveauet 0-5 procent og et resultatet af primær drift før afskrivninger (EBITDA) i niveauet 10-20 mio. kr.

Forventningen om en omsætningsfremgang er baseret på de strategiske vækstinitiativer, den positive udvikling i markedet samt genoptagelse af leverancer til den kunde, der var berørt af reklamationen i 2014. Fremgangen forventes størst i Asien og særligt på siliciumprodukter til mellemspænding (FZ-PFZ).
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.093