23948sdkhjf

GPV søger vækst uden for kerneområdet

Hovedparten af EMS-leverandørens kunder har hovedsæde i Nordeuropa. Men i takt med, at kunderne vokser og agerer i resten af verden, følger GPV med.
GPV leverede sidste år godt 14 millioner produkter til over 35 forskellige lande. Elektronikvirksomheden retter nu i højere grad fokus mod Nordamerika, Asien og Mexico. At netop de markeder ventes at trække en stor del af væksten, er der en god forklaring på.

- 80 procent af vores kunder har hovedkontor i Nordeuropa, men deres vækst sker i resten af verden, forklarer GPVs CEO, Bo Lybæk, til Electronic Supply.

Særligt i Nordamerika ser han muligheder for at udvide forretningen. Her kan det blandt andet være en fordel, at GPVs fabrik i Aars sidste år blev certificeret til at levere kontrolpaneler til det amerikanske og canadiske marked med mærkningen UL 508A.

- Der er også muligheder for, at vi vinder nye kunder. Dem, vi går efter, hører typisk hjemme i Europa eller USA, siger Bo Lybæk.

Europa er kernen i forretningen - endnu
Selvom der løbende sker en forskydning mod, at en større del af GPVs forretning kommer fra lande udenfor det traditionelle europæiske kernemarked, er dette stadig det vigtigste område.

- Hovedparten af vores kunder vil inden for en overskuelig fremtid fortsat have en tyngde med hovedkontor i det nordeuropæiske rum, siger Bo Lybæk og understreger, at der bestemt ikke er planer om at fjerne fokus fra de eksisterende kunder.

Til at håndtere den voksende produktion og efterspørgsel verden over har GPV siden 1999 haft en fabrik i Thailand. Det nybyggede fabriksanlæg, der blev indviet i foråret 2015, har givet rammerne til en fordobling af firmaets EMS-kapacitet og dermed sikret masser af kapacitet til den forventede øgede ordreindgang.
Læs mere om: GPV
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109