23948sdkhjf

Remic Microphones satser internationalt

Mikrofonproducenten indleder samarbejde med tidligere elektronik-direktør i jagten på et internationalt gennembrud.
Efter i en årrække at have baseret salget på en kombination af direkte salg til artister og lydteknikere, samt udvikling af udvalgte markedet tager Remic Microphones næste skridt.

Med stigende interesse for produkterne og nye på vej sætter firmaet gang i en struktureret, international salgsstrategi med forhandlere over hele verden. Alliance med tidligere elektronik-direktør Thor Mønsted skal hjælpe satsningen på vej.

Folkene bag Remic Microphones har brugt mere end 10 år på udvikling af den teknologiske platform og mikrofonteknologi. Den giver pro audio-branchen en meget naturtro lyd og klang for klassiske instrumenter som violin, cello, kontrabas og lignende.

Brancheprofil skal give strategien et boost
Lydoplevelsen fra produkterne har allerede sikret det Silkeborg-baserede firma anerkendelse hos artister, lydteknikere og publikum. Produkter fra Remic bliver brugt i mange dele af pro audio-branchen. Fra ambitiøse amatører, til professionelle musiker samt indenfor broadcast samt koncerter og teatre.

En del af ekspansionsstrategien er derfor udvikling af et forhandlernetværk, der kan håndtere forskellige dele af pro audio-branchen.

Til at hjælpe de internationale ambitioner på vej har mikrofonproducenten allieret sig med Mønsted Growth Strategieskonsulent, som Thor Mønsted står bag. Den tidligere direktør for HP Elektronik-montage skal bruge sin solide erfaring til at sætte skub i salget.

- Min baggrund og erfaring inden for pro audio-branchen og elektronikbranchen, skaber et godt match i forhold til udvikling og eksekvering af den internationale kommercielle strategi for Remic, forklarer Thor Mønsted om sin rolle i realiseringen af de kommercielle mål.

Dobbelt op på markeder
Remic har brugt mange år på udvikling af en produktstrategi, der matcher efterspørgsel. Nu er produktionen så godt etableret, at firmaet mener det er fornuftigt at sigte imod større volumen.

Firmaet står derfor i et stadie, hvor opskalering af den internationale forretning skal ske, hvor interessen i markedet er stigende.

- Remic forhandles pt i seks forskellige lande, og det er vores målsætning at være repræsenteret i yderligere seks lande senest i løbet af 1. kvartal 2016, oplyser Thor Mønsted om ambitionerne.

Produkter fra Remic Microphones både udvikles og produceres af firmaet selv i Danmark.
Kommenter artiklen
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.08