23948sdkhjf

Han skal sælge lys på en ny måde

- Lys er meget mere kompliceret end blot at tænde for en pære, siger Philips Lightings nye nordiske marketingchef, der er hentet i it-branchen.
Han kender til salg og markedsføring af løsninger og produkter fra it-sektoren.

Nu skal 45-årige Anders Langvad Runemalm også have fokus på ’connected lighting’ og energibesparelser hos Philips Lighting, hvor han har fået titlen Nordic End User Segment Marketing Manager.

Anders Langvad Runemalm kommer fra Veeam Software, hvor han i halvandet år havde marketingansvaret for Danmark og Norge.

Tidligere har han i en årrække været ansat i både salg og marketingfunktioner hos it-giganten Microsoft. Og især den lange erfaring inden for IT, mener han, er et stort plus for den nye stilling, han tiltrådte i maj.

- Lys er meget mere kompliceret end blot at tænde for en pære. Der er i dag så mange faktorer, som præger efterspørgslen af lys. Ikke mindst er intelligent styring af lys gennem innovative, teknologiske løsninger i højsædet og udvikles konstant. Jeg har i mine tidligere jobs været vant til at arbejde med teknologiske løsninger som svar på mange af de udfordringer, kunderne oplever både nu og i fremtiden. Det vil jeg helt klart føre med videre til Philips Lighting, som skal gå fra at sælge produkter til at levere en total belysningsløsning og strategi, siger Anders Langvad Runemalm.

Lys er blevet et it-produkt
Anders Langvad Runemalm har til opgave at udforme en strategi for markedsføringen af Philips’ udendørsprodukter, som skal positioneres i hele Norden. Dermed er software byttet ud med belysning på veje, i tunneler, parker og lufthavne.

Det er et marked, som i disse år er under stor forandring. Her er ikke kun fokus på en overkommelig pris, men også på intelligent styring af lys, på miljørigtige materialer, langsigtede energibesparelser og brugervenlighed. Lys har udviklet sig og skal også sælges på en anden måde end for ti år siden.

- Vi skal tænke i metoder og løsninger, så vores kunder får alle deres behov opfyldt. Jeg vil i min nye rolle hos Philips Lighting gøre markedet opmærksom på nye løsninger og services i stedet for enkelte produkter. Fremtiden for Philips Lighting består af totale belysningsløsninger, siger Anders Langvad Runemalm og uddyber, hvorfor han med sin it-baggrund finder den fremtid spændende.

- I dag, hvor LED-lys bliver mere og mere udbredt, er der en god synergi mellem belysningsbranchen og it omkring styring, management og connectivity. Lys er ved at blive et it-produkt, hvor ’Internet of Things’ forandrer vores produkter og løsninger, men også den måde vores kunder bruger dem på, siger han.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063