23948sdkhjf

Bang & Olufsen etablerer oplevelseshus i Silkeborg

Silkeborgs gamle rådhus på bliver i 2017 omdannet til et oplevelseshus. Bang & Olufsen Silkeborg og Pladeshoppens kaffebar rykker ind i den fredede bygning den 1. april 2017.

- Vi ønsker at skabe liv, aktivitet og oplevelser både i og udenfor Det gamle Rådhus, siger Heino Østergaard, som i 2006 etablerede Bang & Olufsen i Silkeborg, og før det i fem år var i USA, hvor han var med til at åbne det første Design Center for Bang & Olufsen på Manhattan i New York.

Bang & Olufsen Silkeborgs planer rummer flere etaper. Første etape er at etablere en top-moderne B&O-butik i de bagerste lokaler og en hyggelig kaffebar med udeservering fra det ene af de to forreste lokaler ud mod Torvet.

- I næste etape vil vi arbejde på at få en moderne detailbutik ind i det andet af de forreste lokaler, så vi kan trække endnu flere kunder ind i Det gamle Rådhus. I tredje etape har vi planer om at etablere et B&O-museum i rådhuskælderen, som vil tage gæsterne gennem historien omkring det ældste brand i elektronik-branchen og måske også kombinere det med Silkeborgs historie, Drewsen og Jorn. Bliver førstesalen i Det gamle Rådhus på et tidspunkt ledig, har vi planer om at etablere en helt særlig lytteoplevelse til kunderne med vores anlæg, siger Heino Østergaard.

Bang & Olufsen Silkeborg har indgået en samarbejdsaftale med Pladeshoppens kaffebar, som blev skabt af Søren Nielsen, da salget af plader og cd’er forsvandt over på internettet. I dag langer Pladeshoppen over 40.000 kopper kaffe over disken om året, og kaffebaren emmer af musik og nostalgiske pladecovers.

- Oplevelsen begynder udenfor, hvor cafeen vil skabe liv og aktivitet omkring Det gamle Rådhus og Torvet. Indenfor bliver kunderne mødt af caféen, og vi vil præsentere Bang & Olufsens helt nye designkoncept Sensory Store Concept, som byder på en sanselig oplevelse inden for lyd, billede og design, siger Heino Østergaard.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125