23948sdkhjf

B&O vil udvide succesområde

Yderligere produktlanceringer med eksisterende partnere samt eventuel etablering af flere partnere fra den høje ende skal sikre den fortsatte vækst på Struer-virksomhedens store succesområde Automotive.
Da B&O’s delårsrapport i sidste uge blev offentliggjort, var Automotive-området blandt de allermest positive nyheder med en vækst i omsætningen på 98 procent i forhold til det forgangne år.

Dermed lever strategien med levering af lydudstyr til eksklusive bilmærker til fulde op til de forventninger, som Struer-virksomheden for flere år siden opsatte.

Og ifølge Jens Peter Zinck, direktør for B&O Automotive, har udviklingen endnu langt fra toppet.

- Lyd i biler bliver mere og mere essentielt og efterspurgt. Ifølge en ny analyse foretaget af det tyske magasin 'auto motor und sport' ligger lydsystemer, sammen med fælge og navigation, blandt de tre optioner, kunderne interesserer sig mest for, når de køber bil og vælger ekstraudstyr, siger han til Electronic Supply.

B&O er læserfavorit
Da udviklingen i sommeren 2008 så småt var ved at tage fart, kaldte Jens Peter Zinck området for ”et Blue Ocean-marked” for B&O. Samtidig forudsagde han, at konkurrenterne hurtigt ville komme til.

Det synes imidlertid ikke at være sket i en grad, så B&O er truet på indtjeningen. Og selv om B&O-direktøren nævner tyske Burmesters samarbejde med Porsche og britiske Bowers & Wilkins aftale med Jaguar som eksempler, mener han, at B&O fortsat er med i front på markedet qua samarbejdet med både Aston Martin, Audi, BMW og Mercedes-Benz.

Dette understøttes af førnævnte analyse i ’auto motor und sport’, hvor magasinets læsere udpeger Bang & Olufsen som den ledende producent af lydsystemer til biler.

Nye partnere fra den høje ende
Jens Peter Zinck lægger da heller ikke skjul på, at det vil være muligt at udvide samarbejdet yderligere i fremtiden.

- Det ligger i den langsigtede plan at afsøge en udvidelse af porteføljen af partnere, men eksakt hvornår, med hvor mange og med hvem kan jeg ikke komme nærmere ind på, siger han.

Han understreger dog, at en eventuel udvidelse af samarbejdet udelukkende kommer til at ske med bilmærker fra den dyre ende af skalaen.

- Fuldstændig som tidligere er strategien udelukkende at samarbejde med brands i den høje ende, hvor der samtidig er et godt fit med Bang & Olufsen's brandværdier. Ud over brand-fit skal der naturligvis også være en mulig åbning samt et tilstrækkeligt forretningsperspektiv. Men nærmere kan jeg desværre ikke komme dette for nærværende, siger Jens Peter Zinck.

Efter afslutningen af tredje kvartal har B&O Automotive indgået nye aftaler om levering af lydsystemer til Aston Martin Virage, Aston Martin One-77 og den nye BMW 6 Serie.
Læs mere om: B&O
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.141