23948sdkhjf

Hi-Fi Klubben rykker til Holland

Et øget salg i de skandinaviske butikker får nu kæden til også at åbne i Holland, hvor der allerede er lagt en plan for de kommende fem år.
Hi-Fi Klubben noterede sig en stigning i både omsætning (fra 46,9 til 52,1 mio. kr.) og resultat (fra 13,8 til 16,5 mio. kr.) i 2010/11-regnskabet, og det får nu lydspecialisten til at se mod nye jagtmarker.

Med 72 butikker og tre nationale internetbutikker fordelt over de skandinaviske lande samt to nye butikker på vej i henholdsvis Gøteborg og Stockholm har firmaet nu rettet opmærksomheden mod Holland.

- Vi åbner to butikker i Amsterdam. Holland er et helt nyt marked for os, men der bor omkring 19 mio. mennesker i landet, og man har en købekraft, der er sammenlignelig med den skandinaviske, siger Svend Erik Kristensen, direktør for Hi-Fi Klubben, til Dagbladet Børsen.

Benzin på motoren
Han mener ikke, at Holland i øjeblikket har en kæde, der kan levere de ting, som Hi-Fi Klubben er specialiseret i. Og han understreger, at indrykket i Benelux-landet ikke er med et kortsigtet mål for øje.

- Det tager nok fire til fem år, men når vi fylder benzin på og starter motoren op, så er det ikke for at være en døgnflue. Det må tage den tid, det tager, men jeg forventer, at omsætningen om fem år er fordelt med en fjerdedel til hvert af vores fire markeder, siger Svend Erik Kristensen

Han tilføjer, at Hi-Fi Klubben i øjeblikket realiserer en vækst på omkring 10 procent og vil i øvrigt ikke afvise, at selskabet varmer op til at gøre entré på flere markeder.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094