23948sdkhjf

B&O præsenterer subbrand og nye produkter

Bang & Olufsen lancerer i dag subbrandet ”B&O Play” samt tre nye produkter, der skal medvirke til at forny den 86 år gamle virksomheds profil.
Danske Bang & Olufsen benytter dette års International CES-messe i Las Vegas til både at løfte sløret for tre nye produkter samt koncernens nye subbrand kaldet B&O Play.

- Subbrandet B&O Play er blevet skabt med henblik på at øge omsætningen og tiltrække nye potentielle kunder til den eksisterende Bang & Olufsen distribution. Derfor vil B&O Play produkterne blive solgt gennem Bang & Olufsens B1-butikker samt gennem komplementære detailsalgs-kanaler. Produkterne vil også blive solgt gennem en ny B&O Play branded online butik, oplyser koncernen.

Optimeret til Apple
Topchef Tue Mantoni lægger ikke skjul på, at ambitionen er at lokke nye – og yngre – kunder i butikken, hvilket B&O Play altså primært skal hjælpe til.

Det første produkt, som vil blive lanceret under B&O Play brandet, er Beolit 12. Beolit 12 er et bærbart musiksystem designet af den danske designer Cecilie Manz. Musiksystemet anvender Apples AirPlay-teknologi, der kan bruges til trådløs afspilning af musik fra en iPod, iPhone, iPad, Mac eller PC.

- Vi er meget begejstrede for det udvalg af produkter, som lanceres under dette nye brand. Med B&O Play bringer vi Bang & Olufsens kerneværdier, såsom design, ydeevne og kvalitet, til et nyt publikum, siger CEO hos Bang & Olufsen, Tue Mantoni.

- Jeg tror, vi vil opleve, at mange nye kunder bliver interesserede i produkterne fra B&O Play brandet; kunder, som er på udkig efter en ultrabrugervenlig oplevelse. Nu tilbyder vi dem denne oplevelse i form af et smukt designet produkt med enestående lyd og akustisk ydeevne, så kvaliteten af lytteoplevelsen forbedres væsentligt. Desuden har mange loyale Bang & Olufsen kunder allerede fortalt os, at de ville bruge disse produkter i sommerhuset, på teenageværelset eller bare til at nyde musikken på farten.

Nyheder under gammelt brand
Foruden B&O Play-nyheden lancerer Bang & Olufsen yderligere to produktnyheder under det ”gamle” brand på International CES i dag.

Det drejer sig om BeoVision 12 og BeoLab 12.

BeoVision 12 er en ny flad 65-tommer plasmaløsning, mens BeoLab 12 er en ny, slank vægmonteret højttaler.

Begge er de designet af David Lewis.

I handlen senere på året
Mens de tre produktnyheder altså præsenteres på forbrugerelektronikmessen i Las Vegas i dag, må potentielle købere vente en stund endnu, før de er til rådighed i butikkerne.

Det sker i løbet af det indeværende regnskabsår, oplyser Bang & Olufsen.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094