23948sdkhjf

Her er B&O’s ungdomssatsning

Subbrandet B&O Play skal gøre Bang & Olufsen populær blandt de yngre kunder, og første produkt er det bærbare musiksystem Beolit 12.
Bang & Olufsen løftede i dag sløret for det subbrand, som skal bringe den 86 år gamle virksomheds produkter ind i stuerne hos nye og yngre kunder.

B&O Play er navnet, og det første produkt under brandet bliver det bærbare musiksystem Beolit 12.

- Når folk lytter til deres musik på farten med Beolit 12, vil de undre sig over, at de nogensinde har været tilfredse med en anden løsning, lyder det selvsikkert fra B&O-topchef Tue Mantoni.

Udfylder hul i markedet
Beolit 12 går i fodsporene på BeoSound 8 med dockingstation til iPad, iPod og iPhone, hvor der både er fokus på lydkvalitet og en bærbar og trådløs betjening.

Endelig er der som vanligt kælet for designet, som er udført af danske Cecilie Manz.

- På baggrund af den uforlignelige lydkvalitet og det iøjnefaldende design mener vi, at Beolit 12 vil vinde genklang både hos Bang & Olufsen entusiaster og hos en ny, bredere kundegruppe i kraft af produktets bekvemmelighed, pris og moderne stil, siger Tue Mantoni og fortsætter:

- Efter vores opfattelse udfylder produktet et hul i markedet ved at levere en lytteoplevelse i høj kvalitet og samtidig have den anvendelighed, at man kan afspille musik fra sin bærbare digitale enhed eller smartphone.

Trækker på 86 års erfaring
Beolit 12 gør brug af Apples AirPlay-teknologi, der kan bruges til trådløs afspilning af musik fra en iPod, iPhone, iPad, Mac eller pc, når man har oprettet forbindelse til et trådløst netværk.

Produktet er designet til at være fuldkommen bærbart og har en indbygget strømforsyning samt et genopladeligt batteri. Strømledningen kan pakkes væk i systemet, når den ikke anvendes. Det genopladelige batteri har kapacitet til at oplade en iPhone eller andet tilsluttet udstyr og afspille musik i op til otte timer ved normal lydstyrke.

- Vi har taget Bang & Olufsens 86 års erfaring med lyd og akustisk teknologi og kombineret dette med den nyeste trådløse teknologi, så brugeren kan anvende Beolit 12 til at afspille musik fra digitalt udstyr uden kvalitetstab, fortæller Vice President for B&O Play, Henrik Taudorf Lorensen.

- Al denne teknologi har vi samlet i en kompakt løsning med en flot, håndsamlet aluminiumsindpakning, der kan bæres frit rundt i den enkle læderrem – uden nogen form for kabelbesvær.

Sælges senere på måneden
Beolit 12 er samtidig en hyldest til Bang & Olufsens evigt populære Beolit transistorradioer fra 1960’erne, og som dets forgængere har produktet en kompakt form, men en robust lydgengivelse.

På trods af den relativt lille størrelse lover Bang & Olufsen, at Beolit 12 byder på en førsteklasses bærbar lydoplevelse. Det digitale klasse D effektforstærkersystem på 120 watt driver enkeltvis to 2"-diskantenheder og en 4"-basenhed for at levere en kraftig og nøjagtig lydkvalitet, der nemt kan fylde et mellemstort rum. Musiksystemet er designet og indstillet af de samme lydingeniører, som stod bag de prisbelønnede BeoLab 5 high-end højttalere fra Bang & Olufsen.

De første versioner af Beolit 12 kommer i handlen hos de officielle Bang & Olufsen forhandlere, Bang & Olufsen Online Store samt Apple-butikker (inklusiv Apple Online Store) i slutningen af januar 2012.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.141