23948sdkhjf

EET-koncernen med trecifret millionoverskud

Distributøren forbedrede i 2011 indtjeningen for 10. år i træk med et plus på over 100 mio. kr.
En omsætning på 1.217 mio. kr. og et overskud (EBITA) på 105 mio. kr. blev resultatet af 2011-regnskabet for EET-koncernen, som dermed havde vækst på bundlinjen for 10. år i træk.

Resultatet er samtidig det bedste i 25 år og det forklarer Group CEO John Thomas således:

- Vi er meget tilfredse med det finansielle resultat i 2011, men resultatet er ikke en overraskelse for os. Vi har arbejdet meget hårdt på, at konvertere vores virksomhed fra en lokal nordisk distributør, til en førende europæisk distributør. Denne overgang er godt i gang, og vi har i dag en betydelig vækst i alle vores forretningsområder i Norden, men især også i de 12 lande uden for Norden. Denne vækst er et resultat af en række initiativer og investeringer vi har foretaget, især i det sidste årti.

Opkøbt 15 virksomheder
EET-koncernen beskæftiger i dag 270 ansatte fordelt på 21 kontorer i 16 lande. Og udviklingen har især taget fart de senere år.

- Bare for at nævne nogle eksempler, har vi opkøbt 15 virksomheder, etableret 8 salgskontorer, ansat yderligere 124 nye medarbejdere, etableret EET Academy og indført mere end 100 varemærker på blot 10 år. Så ja, vi er glade og begejstrede med det resultat vi har opnået – men det er et resultat af en målrettet strategi, og ja, vi har fortsat meget at gøre og nye mål vi skal nå, siger John Thomas.

En del af fremtidsplanerne er som følger:

- Vi vil fortsat arbejde med vores strategi i Europa, og vi vil holde alle døre åbne for nye opkøb og forretningsmuligheder. Når vi ser på resultatet for 2011, ser vi en klar vækst, både organisk og ved nye opkøb, især uden for de nordiske lande. Selv om det europæiske marked stadig er et hårdt marked, og vi må arbejde hårdt for hver ordre, forventer vi at gennemføre mindst 2-3 opkøb i 2012. Ved siden af dette, vil vi fortsat udvikle vores forskellige produktområder og produktportefølje, så vi fortsat kan øge antallet af købende kunder, slutter direktøren.

300.000 varenumre
EET-koncernen servicerer næsten 40.000 B2B kunder på tværs af Europa og distribuerer mere end 300 varemærker fordelt på mere end 300.000 forskellige varenumre.

EET-koncernens sortiment består af tre produktkategorier, som er:

• Tilbehør, reservedele og forbrugsstoffer til computere og printere
• Underholdningsprodukter og livsstil elektronik til hjemmet
• Overvågning og sikkerhedsprodukter
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.113