23948sdkhjf

Kunderne bestemmer hos Mikkelsen Electronics

Stadig flere komponenter og løsninger er specialtilpassede hos den nordsjællandske elektronikvirksomhed, som henter 80 procent af omsætningen på kundetilpassede produkter.
Kunderne stiller stadig større krav til elektronikindustriens virksomheder, som ikke længere kan nøjes med at lange standardprodukter over disken.

Det mærker man blandt andet hos Mikkelsen Electronics A/S, som beskæftiger cirka 60 ansatte og har dansk hovedsæde i Farum.

- Det er helt afgørende, at vi i stadig højere grad forstår de teknologier og de udfordringer, som vores kunder arbejder med og møder. Samtidig ser vi i stærkt stigende grad, at både eksisterende og nye kunder bevæger sig mod specialtilpassede komponenter og løsninger, fordi dét ofte netop er en forudsætning for, at kunderne er i stand til at udvikle produkter med unikke egenskaber. Den udvikling afspejler sig også ved, at omkring 80 procent af vores samlede omsætning nu genereres af produkter, der på ene eller anden måde er kunde- eller applikationstilpassede, hvilket er markant mere end for bare et par år siden, siger adm. direktør Jürgen A. Haberl til Elektronik & Data.

Vigtigere rolle i fødekæden
I takt med at omgivelsernes krav ændrer sig, forvandler rollen sig også for Mikkelsen Electronics, som i Farum råder over eget produktionsudstyr til indkapsling af elektronik baseret på Macromelt-teknologi.

- Vores opgave er at præsentere industrien for de komponenter og nye teknologier, som vore leverandører tilbyder og understøtter - og herunder ikke mindst også at fremlægge de muligheder, der er for at lave specialtilpassede løsninger. Men samtidig har vi også en stadig vigtigere rolle som formidler af feedback fra de kunder, som vi samarbejder med, og tilbage til leverandørerne. Vi har med andre ord fået en meget vigtigere rolle i fødekæden, end det var tilfældet tidligere, mener Jürgen A. Haberl.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078