23948sdkhjf

Ny strategi skal styrke Ambu

Ambu offentliggjorde torsdag en ny fireårig strategi kaldet GPS Four, der har som mål at skabe en væsentligt stærkere virksomhed med en markant højere omsætning og indtjening. Som et led i strategien flyttes produktionen til Asien.
Det skal ske via styrkelse af innovation og produktudvikling samt effektivitetsforbedringer, ligesom opkøb, der vil styrke Ambus produktportefølje og markedsandel, også indgår i strategien.

- Med GPS Four har vi en ambitiøs strategi og et stærkt værktøj, som kan sikre, at vi holder fast i retning og mål – og opnår en effektiv implementering. Og målene er klare: med GPS Four vil vi sætte yderligere fart på produktudviklingen, styrke salgsindsatsen og øge effektiviteten. Gennem udvikling af innovative og differentierede engangsprodukter skal vi medvirke til, at hospitaler over hele verden kan drives mere effektivt samtidig med, at patienterne får en bedre behandling. Gør vi det, kan vi vokse mere end markedet og samtidig øge indtjeningen år for år. Vi tror på, at vi med vores nye strategi kan skabe en væsentligt stærkere og global virksomhed, siger administrerende direktør Lars Marcher, Ambu A/S.

GPS Four rummer en række ambitiøse mål for de kommende fire år. Ved GPS forstås følgende:

Global: Ambu vil være en ægte global virksomhed. Dette skal opnås ved, at Ambu i 2013 har opnået betydelige konkurrencemæssige fordele via virksomhedens globale tilgang til salg, udvikling af produktionsfaciliteterne i Asien samt ved via effektivitetsforbedringer.

Positionering: Ambu vil i 2013 være en fokuseret og førende leverandør af medicoteknisk engangsudstyr til hospitalssektoren og til markedet for redningsudstyr.

Systemer: Ambu vil i 2013 have opnået betydelige effektivitetsforbedringer via implementering af globale it-systemer, der kan støtte og styrke salg, produktion, innovation og finansiel rapportering.

Helt konkret vil man i 2013 have en signifikant højere omsætning, en stigende EBIT-margin til op imod 15 %, en mere effektiv drift samt en position som en innovativ virksomhed.

For at nå målene vil man blandt andet øge produktudviklingen og salgsindsatsen. Samtidig vil Ambu aktivt undersøge muligheder for at foretage opkøb af produkter og indgåelse af partnerskaber. Ved udgangen af 2013 er det fortsat målet at have foretaget et eller flere større opkøb, der kan øge Ambus markedsandele inden for engangsprodukter til hospitaler, klinikker og redningstjenester.

For at reducere omkostninger og øge effektiviteten er det ligeledes besluttet at flytte alt produktion til Kina og Malaysia. Kina vil således blive nyt kompetencecenter for sprøjtestøbning, mens Malaysia bliver kompetencecenter for elektroder og elektroniske engangsprodukter.

Kilde: Københavns Fondsbørs

Læs mere om: Ambu
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.095