23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 123-225174
Offentliggjort
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Belysningsudstyr og elektriske lamper


Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Varer

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Ballerup Kommune
Hold-An Vej 7
Att: Kim Minor Funk
2750 Ballerup
DANMARK
Telefon: +45 44776321
Mailadresse: kimf@balk.dk

I.2) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.3) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Betegnelse for kontrakten
Udbud af belysningsarmaturer.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Varer
Indkøb
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Ballerup.

NUTS-kode DK012

II.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører udarbejdelse af en rammeaftale
II.1.4) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Dette udbud vedrører rammeaftale om indkøb af ca. 6 000 belysningsarmaturer til Ballerup Kommune over en periode frem til og med udgangen af 2017 med option på forlængelse i yderligere 12 måneder.
Baggrund:
Ballerup Kommune har besluttet at hjemtage ejerskabet af kommunens udendørsbelysning og skal i den forbindelse foretage en modernisering af anlægget. Der har været to kriterier for dette, udskiftning af gamle træ og gittermaster, samt udskiftning af belysningsarmaturer med konventionelle lyskilder, der ikke længere er mulige at drifte (såkaldte 1-pulver, u-rør, og kviksølv lamper). Ca. 6 000 belysningsarmaturer skal udskiftes i perioden indtil udgangen af 2017.
De første belysningsarmaturer forventes bestilt på nærværende rammeaftale medio maj 2015 til levering medio juli 2015.
Udbuddet er opdelt i 7 armaturgrupper og tilbudsgiver skal byde på alle armaturgrupper. Det drejer sig om armaturgrupperne: Produkter til trafikveje (armaturgruppe 1), Produkter til boligveje med nybyggeri og etagebyggeri (armaturgruppe 2), Produkter til boligveje i landsbymiljøer (armaturgruppe 3), Produkter til boligveje i villakvarterer (armaturgruppe 4), Produkter til erhvervsområder (armaturgruppe 5), Produkter til stier (armaturgruppe 6) og Produkter til parker, p-pladser og pladser (armaturgruppe 7).
Nærværende udbud af belysningsarmaturer har sammenhæng med et andet udbud af drift og vedligehold samt modernisering som gennemføres i regi af fire kommuner (fælleskommunalt udbud). Vinderen af det fælleskommunale udbud skal stå for installation og montage af belysningsarmaturerne og dette arbejde forventes påbegyndt medio juli 2015 og løber indtil udgangen af 2017. Da leverancerne af belysningsarmaturer har indflydelse på fremdriften af entreprenøropgaven, vil der i nærværende udbud vedrørende indkøb af belysningsarmaturer blive stillet høje krav til leverance præcision og punktlighed.
Ballerup Kommune afholder informations- og spørgemøde mandag d. 16. marts kl. 13:00-15:00 på adressen:
Ballerup Kommune, Hold-an Vej 7, 2750 Ballerup (henvendelse i receptionen)

Interesserede firmaer/tilbudsgivere tilmelder sig informations- og spørgemødet til Kim Funk på e-mail kimf@balk.dk. Ved tilmelding bedes firmaet oplyse antallet af deltagere (højst to personer pr. firma).

II.1.5) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

31500000, 31527200, 34928500, 34993000

II.1.6) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: nej
II.2) Kontraktens/kontrakternes endelige samlede værdi
II.2.1) Kontraktens/kontrakternes endelige samlede værdi

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Offentlig
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af
1. Pris (totaløkonomi). Vægtning 30
2. Kvalitet. Vægtning 40
3. Designmæssige fordele (æstetik). Vægtning 30
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der er anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?

Udbudsbekendtgørelse

Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2015/S 47-080862 af 7.3.2015

Del V: Kontrakttildeling

Betegnelse: Udbud af belysningsarmaturer
V.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
24.6.2015
V.2) Oplysninger om tilbud
Antal bud modtaget elektronisk: 7
V.3) Navn og adresse på den økonomiske aktør, som der er truffet afgørelse om at indgå kontrakt med

Focus-Lighting A/S
Kokkedal Industripark 40
2980 Kokkedal
DANMARK
Mailadresse: focus@focus-lighting.dk
Telefon: +45 49148080
Fax: +45 49148090

V.4) Oplysninger om kontraktens værdi
V.5) Oplysninger om underentreprise
Kontrakten forventes at ville blive givet i underentreprise: nej
Betegnelse: Udbud af belysningsarmaturer
V.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
25.6.2015
V.2) Oplysninger om tilbud
Antal bud modtaget elektronisk: 7
V.3) Navn og adresse på den økonomiske aktør, som der er truffet afgørelse om at indgå kontrakt med

Philips Danmark A/S
Frederikskaj 6
1780 København V
DANMARK
Telefon: +45 33293333
Fax: +45 33293944

V.4) Oplysninger om kontraktens værdi
V.5) Oplysninger om underentreprise
Kontrakten forventes at ville blive givet i underentreprise: nej
Betegnelse: Udbud af belysningsarmaturer
V.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
24.6.2015
V.2) Oplysninger om tilbud
Antal bud modtaget elektronisk: 7
V.3) Navn og adresse på den økonomiske aktør, som der er truffet afgørelse om at indgå kontrakt med

Swarco Danmark A/S
Tonsbakken 16-18
2740 Skovlunde
DANMARK
Telefon: +45 36888888
Fax: +45 36888800

V.4) Oplysninger om kontraktens værdi
V.5) Oplysninger om underentreprise
Kontrakten forventes at ville blive givet i underentreprise: nej

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.2) Yderligere oplysninger:
VI.3) Klageprocedurer
VI.3.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: www.klfu.dk
Fax: +45 33307799

VI.3.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Håndhævelseslovens § 7 fastsætter følgende klagefrister for EU-udbud, som ordregiver henholder sig til:
(1) Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 1, nr. 1, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
(2) Klager over andet end ordregivers prækvalifikationsbeslutninger under nr. (1) skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
— 45 dage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, hvor fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
— 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
— 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 2.
(3) Klager over kontraktindgåelse uden gennemførelse af udbud efter Håndhævelseslovens § 4 skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende.
Ovenstående gælder også for sagsanlæg ved domstolene om, at de regler, der er nævnt i Håndhævelseslovens § 1, stk. 2, nr. 1 og 2, er overtrådt, og sagsøgeren ikke forinden har indgivet klage til Klagenævnet for Udbud herom.
VI.3.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
Fax: +45 41715100

VI.4) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
25.6.2015

Send til en kollega

0.062