23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 126-230976
Offentliggjort
Udbudstype
Begrænset udbud

Udbyder

It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support


Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Tjenesteydelser

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Danmarks Nationalbank
Havnegade 5
Att: René Bergman
1093 København K
DANMARK
Telefon: +45 33636805
Mailadresse: rb@nationalbanken.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.nationalbanken.dk

I.2) Type ordregivende myndighed
Offentligt organ
I.3) Hovedaktivitet
Økonomiske og finansielle anliggender
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Betegnelse for kontrakten
Udbud af Rammeaftale vedrørende indkøb af SQL/BI konsulenter.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 7: Edb-tjenesteydelser og hermed beslægtede tjenesteydelser

NUTS-kode DK011

II.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører udarbejdelse af en rammeaftale
II.1.4) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Danmarks Nationalbank (Nationalbanken) søger med denne Rammeaftale i de kommende 4 år at knytte fem leverandører til sig, der kan levere it-konsulenter med ekspertviden indenfor Microsoft business intelligence området. It-konsulenterne vil skulle arbejde under Nationalbankens projektledelse og sammen med Nationalbankens udviklere, hvorfor Nationalbanken vil have instruktionsbeføjelsen over for it-konsulenterne ved udførelsen af opgaven.
Tildeling af kontrakter under Rammeaftalen vil ske ved iværksættelse af fornyet konkurrence (miniudbud). De nærmere retningslinjer vil fremgå af udbudsmaterialet.
Udførelsen af opgaverne kan eksempelvis resultere i:
— rådgivning om Nationalbankens samlede data-warehouse anvendelse
— løsningsarkitektur til kommende data-warehouse projekter
— implementering af ny statistik på data-warehouse mønster med omfattende T-SQL brug
— understøttelse af forretningens brug af BI selfservices.
Således skal it-konsulenterne kunne udføre it-arkitektur, it-udviklings-, integrations-, konfigurations- og vedligeholdelsesopgaver indenfor Microsoft business intelligence.
Nationalbanken har allerede etableret en data-warehouse-platform baseret på Microsoft SQL Server 2014, og på denne er etableret et ETL framework fra en dansk business intelligence leverandør. Leverandørerne på denne Rammeaftale vil således skulle levere it-konsulenter og rådgivning indenfor Microsofts T-SQL, SSIS, SSAS, SSRS og MDX, samt Sharepoint 2013 og anvendelse heraf.
Nærmere specifikation af opgaver vil fremgå af udbudsmaterialet. Samtlige opgaver skal udføres med udgangspunkt i Nationalbankens it-miljø.
I Rammeaftalen er hensynet til samfundsansvar ved kontraktopfyldelse, som formuleret i de konventioner, som ligger til grund for principperne i FN's Global Compact, reguleret i relevant omfang.
Rammeaftalen vil være ikke-eksklusiv. Den under pkt. II.1.4) anslået samlet værdi af aftalen er alene anslåede beløb. Beløbene kan variere i både nedadgående og opadgående retning.
Arbejdssproget i Nationalbanken er dansk. It-konsulenterne skal kunne forstå dansk, men kan kommunikere på engelsk eller de andre nordiske sprog. Oplysninger om udarbejdelse af dokumentation vil fremgå af udbudsmaterialet.
II.1.5) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

72000000

II.1.6) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.2) Kontraktens/kontrakternes endelige samlede værdi
II.2.1) Kontraktens/kontrakternes endelige samlede værdi

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Begrænset
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af
1. Samlet kompetenceprofil. Vægtning 70
2. Pris. Vægtning 30
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der er anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?

Udbudsbekendtgørelse

Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2015/S 44-076590 af 4.3.2015

Del V: Kontrakttildeling

Kontrakt nr.: 1Betegnelse: Rammeaftale vedrørende indkøb af SQL/Bi konsulenter
V.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
12.6.2015
V.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne bud: 10
V.3) Navn og adresse på den økonomiske aktør, som der er truffet afgørelse om at indgå kontrakt med

Deloitte Statsautoriseret Revisionspartnerselskab
Weidekampsgade 6
2300 København
DANMARK
Telefon: +45 36102030

V.4) Oplysninger om kontraktens værdi
V.5) Oplysninger om underentreprise
Kontrakten forventes at ville blive givet i underentreprise: nej
Kontrakt nr.: 2Betegnelse: Rammeaftale vedrørende indkøb af SQL/Bi konsulenter
V.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
12.6.2015
V.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne bud: 10
V.3) Navn og adresse på den økonomiske aktør, som der er truffet afgørelse om at indgå kontrakt med

Miracle A/S
Borupvang 2C
2750 Ballerup
DANMARK
Telefon: +45 44668855

V.4) Oplysninger om kontraktens værdi
V.5) Oplysninger om underentreprise
Kontrakten forventes at ville blive givet i underentreprise: ja
Værdi eller andel af kontrakten, der sandsynligvis vil blive givet i underentreprise til tredjemand:
Ikke kendt
Kontrakt nr.: 3Betegnelse: Rammeaftale vedrørende indkøb af SQL/Bi konsulenter
V.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
12.6.2015
V.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne bud: 10
V.3) Navn og adresse på den økonomiske aktør, som der er truffet afgørelse om at indgå kontrakt med

Raft Consulting A/S og BIWise A/S i konsortium
Ryttermarken 2 A
3520 Farum
DANMARK
Telefon: +45 44342300

V.4) Oplysninger om kontraktens værdi
V.5) Oplysninger om underentreprise
Kontrakten forventes at ville blive givet i underentreprise: nej
Kontrakt nr.: 4Betegnelse: Rammeaftale vedrørende indkøb af SQL/Bi konsulenter
V.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
12.6.2015
V.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne bud: 10
V.3) Navn og adresse på den økonomiske aktør, som der er truffet afgørelse om at indgå kontrakt med

Right People Group ApS, Advectas Group AB, Advectas AB og Advectas A/S i konsortium
Strandgade 12B
1401 København K
DANMARK
Telefon: +45 70208986

V.4) Oplysninger om kontraktens værdi
V.5) Oplysninger om underentreprise
Kontrakten forventes at ville blive givet i underentreprise: nej
Kontrakt nr.: 5Betegnelse: Rammeaftale vedrørende indkøb af SQL/Bi konsulenter
V.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
12.6.2015
V.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne bud: 10
V.3) Navn og adresse på den økonomiske aktør, som der er truffet afgørelse om at indgå kontrakt med

Netcompany IT and Business Consulting A/S
Grønningen 17
1270 København
DANMARK
Telefon: +45 70131440

V.4) Oplysninger om kontraktens værdi
V.5) Oplysninger om underentreprise
Kontrakten forventes at ville blive givet i underentreprise: nej

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.2) Yderligere oplysninger:
Rammeaftalen er tildelt fem leverandører. Leveringsaftaler vil blive tildelt efter miniudbud.
VI.3) Klageprocedurer
VI.3.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Telefon: +45 35291095
Internetadresse: http://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne

Der er intet mæglingsorgan i Danmark

VI.3.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til lov om håndhævelse af udbudsreglerne mv. gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor Nationalbanken har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret.
Fristen begynder dog først, når der i underretningen er angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for Nationalbankens beslutning.
I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud enten 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor Nationalbanken har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af kontrakten er indgået, eller inden 6 måneder efter, at Nationalbanken har indgået rammeaftalen og underrettet de berørte tilbudsgivere herom. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor Nationalbanken har underrettet de berørte tilbudsgivere, og hvor relevant angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette Nationalbanken om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klage, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i pkt. VI.4.1).
VI.3.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000

VI.4) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
30.6.2015

Send til en kollega

0.047