Fakta om udbudet
Udbyder
Ministeriet for Børn, Undervisning og Ligestilling
Vindere
(29.10.2015)
Codehouse A/S
Amerikavej 15B, 1. sal
1756 København V
Kontrakt om Relancering af Ministeriet for Børn, Undervisning og Ligestillings hovedwebsites — uvm.dk, eng.uvm.dk, stukuvm.dk og stil.dk
Ministeriet for Børn, Undervisning og Ligestilling
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2004/18/EF
Del I: Ordregivende myndighed
Ministeriet for Børn, Undervisning og Ligestilling
Frederiksholms Kanal 21
Att: Specialkonsulent Cammy Wong
1220 København K
DANMARK
Telefon: +45 33925364
Mailadresse: udbudsteam@uvm.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.uvm.dk
Elektronisk adgang til oplysninger: http://uvm.dk/relancering
Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Del II: Kontraktens genstand
Tjenesteydelseskategori nr. 7: Edb-tjenesteydelser og hermed beslægtede tjenesteydelser
NUTS-kode DK0
Projektet har et informationsarkitektonisk, et designmæssigt og et teknisk aspekt. Projektet omfatter følgende hovedopgaver:
— Udarbejdelse af overordnet forslag til ny grundstruktur (informationsarkitektur) på de 2 øverste niveauer af uvm.dk
— Udarbejdelse af overordnet forslag til nyt design af uvm.dk (som skal versioneres til brug på eng.uvm.dk, stukuvm.dk og stil.dk).
— Overtagelse af eksisterende CMS-løsning fra nuværende Sitecore-implementeringspartner.
— Varetagelse af drift, support, vedligeholdelse, videreudvikling samt lancering af eksisterende og nye websites i ministeriet.
— Konsolidering (refaktorering) af funktionalitet på ministeriets eksisterende CMS-løsning.
72000000, 72400000, 72250000
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Der henvises endvidere til lovbekendtgørelse nr. 798 af 26.8.2007 om offentlige betalinger m.v. om påkrævet elektronisk fakturering og mulighed for elektronisk ordre.
Lovbekendtgørelsen kan hentes på www.retsinformation.dk
Eller en serviceattest fra Erhvervsstyrelsen indeholdende samme oplysninger.
Eller en serviceattest fra en tilsvarende udenlandsk myndighed indeholdende samme oplysninger. Bemærk, at det kan være nødvendigt at supplere den udenlandske attest med en tro og love-erklæring om forhold, der ikke måtte være omfattet af attesten (f.eks. om virksomhedens opfyldelse af sine forpligtelser i Danmark).
Det er vigtigt, at tro og love-erklæringen/serviceattesten vedrører netop den juridiske enhed, f.eks. selvskab, der afgiver tilbuddet.
Ved sammenslutning af virksomheder (f.eks. konsortier) skal virksomhedsoplysningerne oplyses for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen.
Tilbudsgiver kan anvende den skabelon til tro og love-erklæring, der er på hjemmesiden: www.uvm.dk/relancering
— Virksomhedens balance eller uddrag heraf, såfremt offentliggørelse er lovpligtig i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, for det seneste disponible regnskabsår.
Såfremt virksomheden baserer sig på andre enheders formåen (f.eks. en underleverandørs eller enheder inden for samme koncern, herunder moder-, søster- eller datterselskaber), skal virksomheden godtgøre, at virksomheden er berettiget til at disponere over de nødvendige ressourcer, f.eks. ved at fremlægge dokumentation for disse enheders forpligtelser i så henseende.
Ved sammenslutning af virksomheder (f.eks. konsortier) skal oplysningerne om økonomisk formåen afgives for hver enkelt virksomhed således, at punktet opfyldes af alle virksomheder tilsammen.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Der kræves dokumentation for,
— at virksomheden har en samlet årlig omsætning på mindst 5 000 000 DKK i det seneste disponible regnskabsår.
— at virksomheden har en positiv egenkapitel på mindst 2 000 000 DKK i det seneste disponible regnskabsår.
Såfremt virksomheden baserer sig på andre enheders formåen (f.eks. en underleverandørs eller enheder inden for samme koncern, herunder moder-, søster- eller datterselskaber) oplyses omsætningen og egenkapitalen således, at punktet opfyldes af virksomheden og de andre enheder tilsammen.
Ved sammenslutning af virksomheder (f.eks. konsortier) oplyses omsætningen og egenkapitalen for hver enkelt virksomhed således, at punktet opfyldes af alle virksomheder tilsammen.
— Oplysning om tilbudsgiverens generelle kompetenceprofil forstået som tilbudsgiverens overordnede uddannelsesmæssige og faglige kvalifikationer, herunder kompetencer inden for området for det informationsarkitektoniske, designmæssige og tekniske i relation til komplekse hjemmesideløsninger.
— En liste over de betydeligste sammenlignelige tjenesteydelser inden for området for det informationsarkitektoniske, designmæssige og tekniske i relation til komplekse hjemmesideløsninger, som tilbudsgiveren har udført i de seneste 3 år.
Såfremt virksomheden baserer sig på andre enheders formåen (f.eks. en underleverandørs eller enheder inden for samme koncern, herunder moder-, søster- eller datterselskaber), skal virksomheden godtgøre, at virksomheden råder over de nødvendige ressourcer, f.eks. ved at fremlægge dokumentation for disse enheders forpligtelser i så henseende.
Ved sammenslutning af virksomheder (f.eks. konsortier) skal oplysningerne om teknisk kapacitet afgives for hver enkelt virksomhed således, at punktet opfyldes af alle virksomheder tilsammen.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Der kræves oplysninger om mindst tre relevante referencer, som tilbudsgiveren har udført i de seneste 3 år.
Såfremt virksomheden baserer sig på andre enheders formåen (f.eks. en underleverandørs eller enheder inden for samme koncern, herunder moder-, søster- eller datterselskaber), skal virksomheden godtgøre, at virksomheden råder over de nødvendige ressourcer, f.eks. ved at fremlægge dokumentation for disse enheders forpligtelser i så henseende. Punktet skal i givet fald opfyldes af virksomheden og de andre enheder tilsammen.
Ved sammenslutning af virksomheder (f.eks. konsortier) skal oplysningerne om teknisk kapacitet afgives for hver enkelt virksomhed således, at punktet opfyldes af alle virksomheder tilsammen.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbudsgiver kan afklare eventuelle uklarheder gennem anmodninger om yderligere oplysninger om udbudsmaterialet (skriftlige spørgsmål). Spørgsmål, der modtages senest torsdag den 20.8.2015, kl. 12.00 lokal tid, vil under alle omstændigheder blive besvaret. Spørgsmål, der modtages efter dette tidspunkt, vil også blive besvaret, medmindre spørgsmålets karakter gør det uforholdsmæssigt byrdefuldt at meddele svaret senest 6 dage inden udløbet af tilbudsfristen. Spørgsmål, der modtages senere end 6 dage inden udløbet af tilbudsfristen, vil ikke blive besvaret. Samtlige svar vil i anonymiseret form blive offentliggjort på Undervisningsministeriets hjemmeside. Spørgsmålene skal være skriftlige, på dansk og rettes til Undervisningsministeriet, e-mail: jonas.hundborg@uvm.dk med kopi til udbudsteam@uvm.dk.
Ad punkt III.2) »Betingelser for deltagelse«: Tilbudsgivere, der ikke afgiver alle de i punkt III.2) nævnte oplysninger vedrørende deres retlige situation og økonomiske, finansielle og tekniske kapacitet, kan ikke forventes at blive udvalgt til udbudsforretningen.Ad punkt III.2.2) »Økonomisk og finansiel kapacitet« og punkt III.2.3) »Teknisk kapacitet«: En tilbudsgiver kan basere sig på andre enheders (f.eks. en underleverandørs eller enheder inden for samme koncern, herunder moder-, søster- og datterselskab) økonomiske, finansielle og/eller tekniske kapacitet, uanset den juridiske karakter af forbindelserne mellem tilbudsgiver og disse andre enheder. Tilbudsgiver skal i givet fald godtgøre, at tilbudsgiver er berettiget til at disponere over de nødvendige ressourcer, f.eks. ved at fremlægge dokumentation for de andre enheders forpligtelser i så henseende. Tilbudsgiver skal for den støttende enhed fremlægge informationerne om teknisk kapacitet og/eller økonomisk kapacitet afhængigt af, hvad tilbudsgiver baserer sig på. Mindstekravene under punkt III.2.2) og punkt III.2.3) skal i givet fald være opfyldt af tilbudsgiver og den støttende enhed tilsammen.
Tilbud skal afgives på baggrund af denne udbudsbekendtgørelse. Tilbuddet skal være skriftligt og afgivet på dansk. Sidste frist for modtagelse af tilbud er tirsdag den 1.9.2015, kl. 12.00, lokal tid.
Tilbuddet skal afgives i følgende udgaver:
— 6 papireksemplarer, hvoraf 1 eksemplar som underskreven originalversion og 5 kopier af originalversionen, og
— 1 digitalversion på et fysisk medie (CD eller USB-stik).
Tilbud må ikke sendes pr. e-mail.
Tilbuddet skal sendes til/afleveres på følgende adresse i en lukket forsendelse mærket »Tilbud — Fortroligt — må ikke åbnes ved intern postomdeling«:
Ministeriet for Børn, Undervisning og Ligestilling, Frederiksholms Kanal 21, 1220 København K, att.: Jonas Hundborg.
Tilbud, der modtages efter sidste frist for modtagelse af tilbud, vil ikke blive taget i betragtning. Tilbudsgiver bærer selv ansvaret for, at tilbuddet når rettidigt frem. I tilfælde af uoverensstemmelse mellem digitalversionen og papirudgaven har papirudgaven forrang. Dog gælder, at ordregiver, såfremt mindre dele af det papirudgaven mangler, i stedet kan lægge digitalversionen til grund.
Klagenævnet for Udbud
Erhvervsstyrelsen, Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 Købehavn Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291095
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Andre klager skal være modtaget i klagenævnet:
— Inden 45 dage fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt,
— Inden 30 dage fra dagen efter, at ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, eller
— Inden 6 måneder fra dagen efter, at ordregiveren har underrettet tilbudsgiverne om, hvem ordregiveren vil indgå kontrakt med, hvis der er tale om en rammeaftale.
Har ordregiveren fulgt proceduren i Håndhævelseslovens § 4, skal en klage over, at ordregiveren har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse være modtaget i klagenævnet inden 30 dage fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt.
Samtidig med klagens fremsendelse til klagenævnet skal klageren sende eller maile en kopi af klagen med bilag til ordregiveren. Klagenævnet har brug for at vide, om klageren har underrettet ordregiveren, og klageren skal derfor sende kopi af underretningen af ordregiveren til klagenævnet.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://kfst.dk