23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 164-300641
Offentliggjort
Udbudstype
Begrænset udbud

It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support


Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Tjenesteydelser

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

NaturErhvervstyrelsen
Nyropsgade 30
Att: Louise Aulin Pallis
1780 København V
DANMARK
Telefon: +45 33958000
Mailadresse: saskonsulenter@naturerhverv.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://naturerhverv.dk

I.2) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.3) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Betegnelse for kontrakten
Kontrakt om SAS konsulentbistand til videreudvikling og vedligeholdelse af BI-system.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 7: Edb-tjenesteydelser og hermed beslægtede tjenesteydelser

NUTS-kode DK011

II.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører udarbejdelse af en rammeaftale
II.1.4) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
NaturErhvervstyrelsen ønsker at indgå en aftale om konsulentydelser til videreudvikling og vedligeholdelse mm. af styrelsens BI-system.
NaturErhvervstyrelsen er en styrelse under Fødevareministeriet, som har ansvaret for ministeriets erhvervs- og miljøpolitik. Der er ca. 1 100 ansatte, hvoraf hovedparten arbejder i København. Styrelsen blev dannet ultimo 2011 ved en sammenlægning af 3 tidligere styrelser under Fødevareministeriet: Direktoratet for FødevareErhverv, Fiskedirektoratet samt Plantedirektoratet.
NaturErhvervstyrelsen varetager blandt andet gennemførelsen af kontroller for at sikre, at love og regler overholdes og har den ønskede effekt. Kontrollen omfatter både virksomheder, landbrug, fiskeri og gartnerier m.v.. Også på dette område kræves systemer, der kan anvendes til netop de formål, og de skal tillige være robuste og pålidelige.
Som værktøj i dette arbejde anvender NaturErhvervstyrelsen et Data Management-, Dataintegrations- og AI/BI-system fra SAS Institute.
Løsningerne omfatter blandt andet et data warehouse og selvbetjeningsløsninger på styrelsens hjemmeside, hvor der er udarbejdet rapporter, som gør det muligt for brugeren selv at foretage valg af data, som ønskes præsenteret, samt opstille sin rapport, ligesom der trækkes data fra de systemer, der understøtter kontrolvirksomheden og dannes ledelsesrapportering på grundlag heraf.
Til systemet er anvendt følgende teknologier:
— SAS produkt
— Enterprise Miner, services i SAS med henblik på udstilling af data fra- og i andre systemer
— DWP SAS Institute med henblik på udstilling af data på hjemmeside
— Enterprise Miner
— Data Management
— Enterprise Business Intelligence
— SAS DI Studio/SAS Data Management
— MS Office, Citrix,
— Unix- og MS-platforme
— Oracle og SQL databaser.
SAS Konsulenterne skal medvirke til leverance af følgende hovedydelser:
A. Videreudvikling, herunder organisatorisk rådgivning, omkring opsætning af BI-kompetencecenter, udvikling af rapporter og implementering, afdækning af forretningsprocesser og omsætning til en BI struktur, udvikling og implementering af statistiske modeller, udvikling og implementering af data warehouse, udarbejdelse af best practices for systemopsætning og konfiguration, udvikling og implementering af en data- og informationssikkerhedsmodel samt udvikling og implementering af Data Management systemet.
B. Vedligehold, herunder fejlrettelse, mindre forbedringer og rådgivning omkring eksisterende og ny løsninger.
C. Test, herunder opstilling af testcases, gennemførsel af test samt dokumentation af testresultater.
D. Driftsstøtte, herunder fejlfinding og fejlrettelse, opgraderinger og patches samt opstilling af brugerrettigheder, roller mv. og AD integration.
E. Uddannelse, herunder produktspecifik uddannelse samt sidemandsoplæring.
Det forventes, at NaturErhvervstyrelsen bestiller fuldtidsressourcer i perioder af 3-12 måneder ad gangen med et rimeligt varsel. Der vil således være kontinuerligt behov for konsulenter hele året, men volumen af timer kan variere fra kvartal til kvartal.
Der vil blive stillet krav til, at leverandørens ressourcer skal være placeret hos NaturErhvervstyrelsen.
It-driften af systemet varetages af NaturErhvervstyrelsen. Systemet er tilgængeligt hele døgnet, året rundt.
Den valgte leverandørs konsulenter skal kunne tale, skrive og forstå dansk flydende.
II.1.5) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

72000000, 72211000, 72250000, 72220000, 72265000, 72260000, 72254000

II.1.6) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.2) Kontraktens/kontrakternes endelige samlede værdi
II.2.1) Kontraktens/kontrakternes endelige samlede værdi

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Begrænset
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af
1. Pris. Vægtning 40
2. Kvalitet og bemanding. Vægtning 60
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der er anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?

Udbudsbekendtgørelse

Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2015/S 58-102292 af 24.3.2015

Andre forudgående offentliggørelser

Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2015/S 77-136214 af 21.4.2015

Del V: Kontrakttildeling

Betegnelse: Kontrakt om SAS konsulentbistand til videreudvikling og vedligeholdelse af BI-system
V.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
29.7.2015
V.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne bud: 1
V.3) Navn og adresse på den økonomiske aktør, som der er truffet afgørelse om at indgå kontrakt med

SAS Institute A/S
Købmagergade 7-9
1150 København K
DANMARK

V.4) Oplysninger om kontraktens værdi
V.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.2) Yderligere oplysninger:
I relation til punkt I.1) og punkt IV.3.3) bemærkes, at der på nuværende tidspunkt ikke er yderligere oplysninger, specifikationer og dokumenter at få. Udbudsmaterialet vil alene blive udsendt til de leverandører, der udvælges til at deltage med tilbudsafgivelse.
I relation til punkt II.2.1) bemærkes, at beløbet udgør et skøn over den forventede kontraktsum for kontraktens fulde løbetid. Intervallet i skønnet skyldes blandt andet ukendte faktorer i forhold til behovet for ydelser under kontraktens løbetid. Skønnet er således dels baseret på et historisk forbrug og dels på det forventede behov.
I relation til punkt II.3) bemærkes, at den anførte kontraktlængde er fra kontraktunderskrivelse. Ud over den anførte kontraktlængde vil der i forbindelse med kontraktens ophør være behov for en tidsmæssigt fleksibel udløbsfase med henblik på at sikre en uforstyrret funktion af systemet i forbindelse med evt. genudbud.
I relation til punkt III.2.2) og III.2.3) bemærkes det, at virksomheden kan basere sig på andre enheders formåen (f.eks. et moder- eller søsterselskab eller en underleverandør) uanset den juridiske karakter af forbindelserne mellem virksomheden og disse andre. Virksomheden skal i givet fald godtgøre fuldt ud at kunne råde over de ressourcer, der er nødvendige til opfyldelse af kontrakten, f.eks. ved at fremlægge en erklæring eller anden dokumentation for disse enheders tilsagn om at stille de nødvendige ressourcer til rådighed i kontraktperioden.

I modsat fald har ordregiver ikke mulighed for at lægge vægt på andre enheders formåen. Ordregiver har udarbejdet en skabelon for erklæringen, som kan hentes på http://naturerhverv.dk/naturerhvervstyrelsen/udbud/

I relation til punkt IV.1.2) bemærkes, at hver ansøger alene kan indgive én ansøgning om prækvalifikation.
Såfremt samme juridiske enhed er del af eller på anden måde deltager i flere ansøgninger, f.eks. selv indgiver egen ansøgning, men samtidig indgår som deltager i et konsortium, der ansøger, skal ansøgerne sikre, at samme juridiske enheds deltagelse ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de forskellige tilbudsgiveres tilbud. Ordregiver forbeholder sig ret til at anmode ansøgere om at godtgøre, at samme juridiske enheds deltagelse ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de forskellige tilbudsgiveres tilbud, herunder at der ikke følges en praksis, som kan true gennemsigtigheden og fordreje konkurrencen mellem de bydende.
Ordregiver ser gerne, at ansøgningen om prækvalifikation fremsendes i 5 papireksemplarer og i en elektronisk version (f.eks. på USB-stik eller tilsvarende). Ansøgningen om prækvalifikation kan ikke afgives pr. e-mail. Ved eventuelle uoverensstemmelser mellem papirversionen og den elektroniske version har papirversionen forrang.
Kuverten bedes mærket »Konsulentudbud- SAS Konsulenter, Må ikke åbnes af postfunktionen«.
Ordregiver forbeholder sig muligheden for at anvende fremgangsmåden i § 12 i bekendtgørelse nr. 712 af 15.6.2011 om fremgangsmåderne ved indgåelse af offentlige vareindkøbskontrakter, offentlige tjenesteydelseskontrakter og offentlige bygge- og anlægskontrakter, hvis ansøgninger eller tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav.
Udbudsforretningen gennemføres med forbehold for opnåelse af fornøden bevillingsmæssig hjemmel.
VI.3) Klageprocedurer
VI.3.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://klfu.dk

VI.3.2) Indgivelse af klager

Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til lov om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).

Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.klfu.dk

VI.3.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.4) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
21.8.2015

Send til en kollega

0.046