23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 168-307058
Offentliggjort
Udbudstype
Begrænset udbud

Support- og konsulentvirksomhed i forbindelse med edb


Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Tjenesteydelser

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Direktoratet for Kriminalforsorgen — Koncern IT
Strandgade 100
Att: Morten Avsum
1401 København K
DANMARK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.kriminalforsorgen.dk

I.2) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.3) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Betegnelse for kontrakten
Bistand til Drift af Microsoftbaseret Infrastruktur.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 7: Edb-tjenesteydelser og hermed beslægtede tjenesteydelser
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: København.

NUTS-kode DK011

II.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
II.1.4) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Kære prækvalificerede leverandører.
I filområdet på disse sider ligger der 3 filer klar.
—Microsoft Drift og beredskab Udbudsbetingelser (MS Word dokument)
— Microsoft Drift og beredskab Kontrakt (MS Word dokument)
— Microsoft Drift og beredskab Kvalifikationer og vederlag (MS Excel regneark).
I førstnævnte dokument gennemgås udbudsbetingelser og formalia til den fortsatte udbudsforretning i forbindelse med leverandørernes besvarelse og indsendelse af tilbud. De 2 næste dokumenter (et Word dokument og et Excel regneark skal bruges til selve tilbuddet. Kriminalforsorgen har med dette udbud forsøgt at lette håndteringen af de vanligvis ret mange dokumenter. Derfor er der ikke mere end de 3 dokumenter, hvoraf de to skal benyttes ved afgivelsen af tilbuddet.
Det hele burde være selvforklarende, men der er som altid mulighed for at stille spørgsmål til udbudsmaterialet.
Vi ser frem til at modtage jeres tilbud.
Med venlige hilsner
Kriminalforsorgen.
II.1.5) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

72600000

II.1.6) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.2) Kontraktens/kontrakternes endelige samlede værdi
II.2.1) Kontraktens/kontrakternes endelige samlede værdi
Værdi: 36 300 000 DKK
Eksklusive moms

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Begrænset
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af
1. Pris. Vægtning 40
2. Kvalitet (leverandørens driftsstøtte). Vægtning 10
3. Kvalitet (leverandørens beredskab). Vægtning 10
4. Kvalitet (leverandørens erhvervserfaring). Vægtning 15
5. Kvalitet (leverandørens kompetence). Vægtning 15
6. Kvalitet (leverandørens uddannelse). Vægtning 10
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der er anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?

Udbudsbekendtgørelse

Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2014/S 203-359706 af 22.10.2014

Del V: Kontrakttildeling

Betegnelse: Bistand til Drift af Microsoftbaseret Infrastruktur
V.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
1.4.2015
V.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne bud: 5
Antal bud modtaget elektronisk: 5
V.3) Navn og adresse på den økonomiske aktør, som der er truffet afgørelse om at indgå kontrakt med

Solvo It ApS
Smedeholm 10
2730 Herlev
DANMARK
Mailadresse: solvoit@solvoit.com
Telefon: +45 70205590
Fax: +45 70205591

V.4) Oplysninger om kontraktens værdi
V.5) Oplysninger om underentreprise
Kontrakten forventes at ville blive givet i underentreprise: nej

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.2) Yderligere oplysninger:
Ad punkt I.1) Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse: Det bemærkes, at der inden fremsendelsen af anmodning om prækvalifikation ikke er yderligere specifikationer eller dokumenter at få hos Ordregiver. Udbudsmaterialet vil blive gjort tilgængeligt for de ansøgere, der udvælges til at deltage i udbudsforretningen.
Ad pkt. II.2.1): Det anførte volumen for kontrakten er skønnet.
Ad punkt III.2) Betingelser for deltagelse: Ansøgere, der ikke afgiver alle de i punkt III.2) nævnte oplysninger vedrørende deres retlige situation og økonomiske, finansielle og tekniske kapacitet, kan ikke forvente at blive udvalgt til at deltage i udbudsforretningen. Ved sammenslutninger af ansøgere (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne afgives for hver deltager i sammenslutningen.
Ad punkt III.2.2) »Økonomisk og finansiel kapacitet« og III.2.3) »Teknisk kapacitet«: En ansøger kan basere sig på andre enheders (f.eks. en underleverandørs eller enheder inden for samme koncern, herunder moder-, søster- eller datterselskaber) økonomiske, finansielle og/eller tekniske kapacitet, uanset den juridiske karakter af forbindelserne mellem ansøgeren og disse andre. Ansøger skal i prækvalifikationsanmodningen i givet fald anføre, hvorvidt det drejer sig om økonomisk eller teknisk kapacitet samt godtgøre, at ansøger er berettiget til at disponere over de nødvendige ressourcer, f.eks. ved at fremlægge dokumentation for de andre enheders forpligtelser i så henseende.
En ansøger kan således eksempelvis basere sig på en underleverandørs tekniske kapacitet, jf. udbudsdirektivets artikel 48, stk. 3. I så fald skal ansøgeren fremlægge dokumentation (støtteerklæring) fra underleverandøren indeholdende et tilsagn om, at underleverandøren vil og skal stille de pågældende ressourcer til rådighed for ansøgeren (jf. Appendiks A: Skabelon til brug for ansøgning). Endvidere skal det i så fald af referencelisten fremgå, hvilke referencer der er relateret til underleverandøren.
En prækvalificeret vil i tilbudsfasen ikke kunne udskifte underleverandører, men vil kunne medtage yderligere underleverandører, såfremt der redegøres for, hvilke yderligere særlige kompetencer der herved tilføres opgaveløsningen.
Ad punkt IV.1.2) Hver ansøger kan alene indgive 1 ansøgning om prækvalifikation. Såfremt samme juridiske enhed er del af flere ansøgere, f.eks. selv indgiver egen ansøgning, men samtidig indgår som deltager i et konsortium, der ansøger, skal ansøgerne sikre, at samme juridiske enheds deltagelse ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de forskellige tilbudsgiveres tilbud.
Ad. pkt. lV.3.5) Den anførte dato er skønnet.
VI.3) Klageprocedurer
VI.3.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: www.klfu.dk
Fax: +45 33307799

VI.3.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Håndhævelseslovens § 7 fastsætter følgende klagefrister for EU-udbud, som ordregiver henholder sig til:
(1) Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 1, nr. 1, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
(2) Klager over andet end ordregivers prækvalifikationsbeslutninger under nr. (1) skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
— 45 dage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, hvor fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
— 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
— 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 2.
(3) Klager over kontraktindgåelse uden gennemførelse af udbud efter Håndhævelseslovens § 4 skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende.
Ovenstående gælder også for sagsanlæg ved domstolene om, at de regler, der er nævnt i Håndhævelseslovens § 1, stk. 2, nr. 1 og 2, er overtrådt, og sagsøgeren ikke forinden har indgivet klage til Klagenævnet for Udbud herom.
VI.3.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
Fax: +45 41715100

VI.4) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
27.8.2015

Send til en kollega

0.047