Fakta om udbudet
Udbyder
Region Nordjylland
Vindere
Kontrakt på blodtypeserologi, udstyr incl. service og forbrugsartikler
(12.01.2016)
Labex ApS
Bygstubben 8, Trørød
2950 Vedbæk
Udbud på blodtypeserologi, udstyr inkl. service og forbrugsartikler.
Region Nordjylland
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
Region Nordjylland
29190941
Niels Bohrs Vej 30
Att: Karsten Behrentzs
9220 Aalborg Ø
DANMARK
Telefon: +45 97648468
Mailadresse: karsten.behrentzs@rn.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.rn.dk
Internetadresse for køberprofilen: http://eu.eu-supply.com/ctm/Supplier/CompanyInformation/Index/252785
Elektronisk adgang til oplysninger: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=150307&B=REGIONNORD
Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=150307&B=REGIONNORD
Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Del II: Kontraktens genstand
Indkøb
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Aalborg Universitetshospital.
NUTS-kode DK05
Rammeaftalens varighed
Varighed i år: 7Begrundelse for en rammeaftale med en varighed på over fire år: Rammeaftalen har en varighed på 7 år, dette af hensyn til en samfundsmæssig og bæredygtig udnyttelse af apparaturet i forhold til dets levetid.
— Nødvendigt antal fuldautomatiseret udstyr.
— Backupudstyr i tilfælde af nedbrud (kun til blodtypebestemmelse inkl. screentest og kontrol-typebestemmelse).
— Service, vedligehold og reparation samt alle reservedele.
— Oppetidsgaranti på 95 % i alle hverdage.
— Forbrugsmaterialer til blodtypebestemmelse, screentest for irregulære blodtypeantistoffer, blodtypekontrol af blodportioner samt fænotypebestemmelse af bloddonorer.
— Leverance af alle forbrugsmaterialer.
— Levering, indbringning, montering, tilslutning og idriftsættelse af udstyr. Udstyret forbliver leverandørens ejendom,
og Køber har brugsretten i kontraktperioden.
38000000
— Nødvendigt antal fuldautomatiseret udstyr.
— Backupudstyr i tilfælde af nedbrud (kun til blodtypebestemmelse inkl. screentest og kontrol-typebestemmelse).
— Service, vedligehold og reparation samt alle reservedele.
— Oppetidsgaranti på 95 % i alle hverdage.
— Forbrugsmaterialer til blodtypebestemmelse, screentest for irregulære blodtypeantistoffer, blodtypekontrol af blodportioner samt fænotypebestemmelse af bloddonorer.
— Leverance af alle forbrugsmaterialer.
— Levering, indbringning, montering, tilslutning og idriftsættelse af udstyr. Udstyret forbliver leverandørens ejendom, og Køber har brugsretten i kontraktperioden.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
• Tilbudsgivers navn, adresse, CVR-nummer, telefonnummer, e-mailadresse og fax nummer
• Navn på den person, der er tilbudsgivers kontaktperson i forbindelse med dette udbud, samt gerne kontaktpersonens direkte telefonnummer, mobiltelefonnummer og e-mailadresse
• Oplysninger eller elementer i tilbuddet, som ud fra forretningsmæssige overvejelser ønskes undtaget fra aktindsigt, jf. pkt. 13.
Ovenstående oplysninger bedes fremsendt ved anvendelse af Udbudsbilag 1.
— Tilbudsgivere, der befinder sig under omstændigheder som anført i Udbudsdirektivets art. 45, stk. 1, og stk. 2, litra a-c, er udelukket fra at deltage i udbuddet. Som dokumentation for at tilbudsgiver ikke er udelukket, skal tilbudsgiver derfor fremsende erklæring herom. Dette skal ske ved anvendelse af Udbudsbilag 2.
I erklæringen skal det endvidere angives, i hvilket omfang tilbudsgiveren har ubetalt, forfalden gæld til det offentlige. Ved gæld til det offentlige forstås forfalden gæld hidrørende fra ikke-betalte skatter, afgifter samt bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til lovgivningen i Danmark eller det land, hvor tilbudsgiveren er etableret. Ordregiver kan i henhold til lovgivningen være berettiget og forpligtiget til at udelukke tilbudsgivere med sådan gæld.
Ovenstående oplysninger vedlægges tilbuddet i overensstemmelse med Udbudsbilag 3. Såfremt tilbud fremsendes af et konsortium, skal oplysningerne afgives for hver enkelt virksomhed i konsortiet.
Ordregiver forbeholder sig desuden ret til inden evt. kontraktindgåelse at forlange, at tilbudsgiver fremsender en serviceattest udarbejdet af Erhvervsstyrelsen (som ikke må være mere end 6 måneder gammel) eller anden fuldgyldig dokumentation for, at tilbudsgiver ikke befinder sig i situationer omfattet af Udbudsdirektivets art. 45, stk. 2, litra a, b, c, e og f.
Tilbudsgiver skal gennem nedenstående oplysninger/dokumentation sandsynliggøre over for ordregiver, at tilbudsgiver har den økonomiske og finansielle kapacitet til at løfte opgaven:
— En revisorattesteret erklæring om tilbudsgivers nøgletal — herunder egenkapital, soliditetsgrad og overskudsgrad for de seneste tre år. Attesten må højst være 6 måneder gammel.
— Oplysninger om produkt- og erhvervsansvarsforsikring (forsikringspolice vedlægges i overensstemmelse med Udbudsbilag 3).
Ordregiver forbeholder sig ret til efterfølgende at indhente yderligere årsrapporter.
Oplysningerne kan afgives i eller vedlægges i overensstemmelse med Udbudsbilag 3.
Såfremt tilbud fremsendes af et konsortium, skal oplysningerne afgives for hver enkelt virksomhed i konsortiet.
Hvis tilbudsgiver baserer sig på en anden virksomheds økonomiske og finansielle formåen i henhold til Udbudsdirektivets art. 47, stk. 2, skal det dokumenteres, at denne virksomhed hæfter solidarisk og ubegrænset (inden for rammerne af udkast til kontrakt), hvilket kan ske ved at vedlægge tilbuddet den i Kontraktbilag 6 indeholdte indeståelseserklæring i udfyldt og underskrevet stand, ligesom tilbuddet skal indeholde ovennævnte efterspurgte oplysninger og dokumentation vedrørende økonomisk og finansiel formåen (dog ekskl. oplysninger om produkt- og erhvervsansvarsforsikring) for denne anden virksomhed. Disse oplysninger skal endvidere vedlægges for tilbudsgiveren. Det anbefales, at tilbudsgiver, ved fremsendelse af dokumentation for indeståelse, anvender formularen i Kontraktbilag 6, da opbygningen af denne overholder de krav, som ordregiver stiller til en sådan erklæring.
Tilbuddet skal indeholde følgende oplysninger og dokumentation for tilbudsgivers tekniske/faglige egnethed:
— Referenceliste for de af udbuddet omfattede og tilsvarende leverancer leveret inden for de seneste 3 år med angivelse af leveringssted/kunde og tidspunkt (årstal).
— Beskrivelse af virksomhedens kvalitetsstyringssystem, herunder evt. certificeringer.
Oplysningerne kan afgives i eller vedlægges i overensstemmelse med Udbudsbilag 3.
Såfremt tilbud fremsendes af et konsortium, skal oplysningerne afgives for hver enkelt virksomhed i konsortiet. For så vidt referenceliste, kan der dog fremsendes én samlet referenceliste, der dækker konsortiet.
Hvis tilbudsgiver baserer sig på en anden virksomheds tekniske/faglige formåen i henhold til Udbudsdirektivets art. 48, stk. 3, skal det dokumenteres, at denne virksomhed har givet tilsagn om at stille de fornødne ressourcer til rådighed, hvilket kan ske ved at vedlægge tilbuddet den i Kontrakt-bilag 6 indeholdte indeståelseserklæring i udfyldt og underskrevet stand, ligesom tilbuddet skal indeholde ovennævnte efterspurgte oplysninger og dokumentation for teknisk/faglig formåen for denne anden virksomhed. Disse oplysninger skal endvidere vedlægges for tilbudsgiveren. Det anbefales, at tilbudsgiver, ved fremsendelse af dokumentation for indeståelse, anvender formularen i Kontraktbilag 6, da opbygningen af denne overholder de krav, som ordregiver stiller til en sådan erklæring.
Del IV: Procedure
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de nedenfor anførte kriterier
1. Økonomi. Vægtning 40
2. Klinisk- og teknisk funktionalitet. Vægtning 60
Del VI: Supplerende oplysninger
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk
— Inden 45 dage fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt,
— Inden 30 dage fra dagen efter, at ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, eller
— Inden 6 måneder fra dagen efter, at ordregiveren har underrettet tilbudsgiverne om, hvem ordregiveren vil indgå kontrakt med, hvis der er tale om en rammeaftale.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk/