23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 195-353646
Offentliggjort
08.10.2015
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Forsvarsministeriet med underliggende myndigheder

Opdateringer

Rettelse
(19.11.2015)

I stedet for:

II.3)

Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse:

Påbegyndelse 17.12.2015. Færdiggørelse 16.12.2019

IV.3.4)

Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse:

23.11.2015 (12:00)

IV.3.7)

Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud:

23.2.2016

Læses:

II.3)

Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse:

Påbegyndelse 30.12.2015. Færdiggørelse 29.12.2019

IV.3.4)

Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse:

7.12.2015 (12:00)

IV.3.7)

Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud:

7.3.2016

Rettelse
(02.12.2015)

I stedet for:

II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse:

Påbegyndelse 30.12.2015. Færdiggørelse 29.12.2019

IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse:

7.12.2015 (12:00)

IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud: Til:

7.3.2016

Læses:

II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse:

Påbegyndelse 1.2.2016
. Færdiggørelse 31.1.2020

IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse:

14.12.2015 (12:00)

IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud: Til:

14.3.2016

Annullering
(03.06.2017)

Uafsluttet procedure
Ordretildelingsproceduren er blevet afbrudt
Kontrakten kan blive genstand for en fornyet offentliggørelse
Yderligere supplerende oplysninger
Det fælles EU udbud, med Rigspolitiet og Forsvaret som Ordregiver, vedrørende vedligeholdelse og support af eksisterende Oracle licenser porteføljer og køb af licenser til standard software, der er kompatibelt med Ordregivers eksisterende Oracle licens porteføljer samt vedligehold og support heraf, har efter endt tilbudsperiode resulteret i, at der ikke blev indsendt tilbud. Årsagen hertil var, at Oracle ikke tillod, at partnere varetager vedligeholdelse og support af de omhandlende Oracle licenser udover det første år fra anskaffelsestidspunktet af licensen. På baggrund heraf samt en efterfølgende dialog med Oracle Danmark er det erfaret, at der ikke er en effektiv konkurrence i forbindelse med vedligeholdelse og support af eksisterende Oracle software efter det første års vedligeholdelse og support. Nærværende EU udbud 2015/S 195-353646 annulleres.

Vedligeholdelse og support af eksisterende Oracle licens porteføljer og køb af licenser til standard software, der er kompatibelt med Ordregivers eksisterende Oracle licens porteføljer samt vedligeholdelse og support heraf.


Forsvarsministeriet med underliggende myndigheder

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Forsvarsministeriet med underliggende myndigheder v/Forsvaret Koncernfælles Informatiktjeneste og Dansk Politi v/Rigspolitiet Koncern IT
Helseholmen 1 og Landlystvej 34
Att: Charlotte Donby (Forsvaret) og Jacob Bollhorn-Svendsen (Dansk Politi)
2650 Hvidovre
DANMARK

Internetadresse(r):

Elektronisk adgang til oplysninger: http://permalink.mercell.com/53769261.aspx

Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: http://permalink.mercell.com/53769261.aspx

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

I.2) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.3) Hovedaktivitet
Forsvar
Offentlig orden og sikkerhed
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Vedligeholdelse og support af eksisterende Oracle licens porteføljer og køb af licenser til standard software, der er kompatibelt med Ordregivers eksisterende Oracle licens porteføljer samt vedligeholdelse og support heraf.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 7: Edb-tjenesteydelser og hermed beslægtede tjenesteydelser
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Danmark.

NUTS-kode DK0

II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører udarbejdelse af en rammeaftale
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør

Rammeaftalens varighed

Varighed i måneder: 48
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Forsvarsministeriet med underliggende myndigheder v. Forsvarets Koncernfælles Informatiktjeneste og Dansk Politi v. Rigspolitiet Koncern IT afholder nærværende EU udbud sammen.
Ordregiver (Forsvarsministeriet med underliggende myndigheder v. Forsvarets Koncernfælles Informatiktjeneste og Dansk Politi v. Rigspolitiet Koncern IT) råder over et antal licenser til forskellige Oracle software produkter, hvortil Ordregiver ønsker mulighed for at indkøbe vedligeholdelse og support. Herudover ønskes mulighed for køb af licenser, som er kompatible med Ordregivers eksisterende Oracle licens porteføljer samt vedligeholdelse og support heraf.
Procedure:
Ordregiver har valgt at gennemføre denne opgave digitalt igennem Mercell Danmark A/S.

For at deltage i opgaven kopieres dette link til din internet browser: http://permalink.mercell.com/53769261.aspx Her tilmelder du dig opgaven ved at trykke på ikonet foroven: »Meld din interesse«. Såfremt du ikke er licenshaver hos Mercell Danmark A/S skal du udfylde en registrering af dit firma. Denne registrering er nødvendig for din videre deltagelse og er uden omkostninger.

Efter afsendelse af registreringen har du gratis adgang til alle udbudsdokumenter. Du vil modtage login koder til www.mercell.dk indenfor normal arbejdstid og kan derefter afsende dit tilbud/ansøgning.

II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

72250000, 48200000, 48610000, 72600000

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8) Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
Der henvises til Udbudsmaterialet via ovenstående link til Mercell angivet under punkt I.1) »Elektronisk adgang til oplysninger«.
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Påbegyndelse 17.12.2015. Færdiggørelse 16.12.2019

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
Der henvises til Udbudsmaterialet via ovenstående link til Mercell angivet under punkt I.1) »Elektronisk adgang til oplysninger«.
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Der henvises til Udbudsmaterialet via ovenstående link til Mercell angivet under punkt I.1) »Elektronisk adgang til oplysninger«.
III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Der henvises til Udbudsmaterialet via ovenstående link til Mercell angivet under punkt I.1) »Elektronisk adgang til oplysninger«.
III.1.4) Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: nej
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Tilbudsgiver skal udfylde, underskrive og vedhæfte »Bilag 3 Tro og love-erklæring om gæld til det offentlige« i dokumentet »Egnethed og tro og love«.
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Tilbudsgiver skal udfylde, underskrive og vedhæfte »Bilag 4 Oplysninger om Tilbudsgivers økonomiske og finansielle kapacitet« i dokumentet »Egnethed og tro og love«.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Som mindstekrav kræves en positiv egenkapital i de seneste 3 disponible regnskabsår. Såfremt virksomheden baserer sig på andre enheders formåen, beregnes egenkapitalen som virksomhedens og disse andre enheders samlede egenkapital i de seneste 3 disponible regnskabsår. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes egenkapitalen som deltagernes samlede egenkapital i det seneste disponible regnskabsår.
Som mindstekrav kræves en samlet gennemsnitlig omsætning hidrørende fra udførte opgaver af den art, som Rammeaftalen angår, på mindst 1 000 000 DKK over de 3 seneste disponible regnskabsår. Såfremt virksomheden baserer sig på andre enheders formåen, beregnes omsætningen som virksomhedens og disse andre enheders gennemsnitlige samlede omsætning over de 3 seneste disponible regnskabsår som anført. Ved sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes samlet gennemsnitlig omsætning over de 3 seneste disponible regnskabsår som anført.
III.2.3) Teknisk kapacitet
III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: nej
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: nej

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Offentlig
IV.1.2) Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
IV.1.3) Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Laveste pris
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
2015-001275
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
Skal der betales for dokumenterne?: nej
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
23.11.2015 - 12:00
IV.3.5) Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
til: 23.2.2016
IV.3.8) Åbning af bud
Der må være personer til stede under åbningen af bud: nej

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3) Yderligere oplysninger
Afgivelse af tilbud kan alene ske elektronisk via en særlig hjemmeside, der indeholder udbudsmateriale samt de fornødne faciliteter til den elektroniske afgivelse af virksomhedens tilbud. På hjemmesiden vil der være adgang til supplerende informationsmateriale om den udbudte ydelse. Adgang til den særlige hjemmeside kan ses under ovenstående punkt I.1). Tilbuddet skal indeholde de dokumenter, som fremgår af udbudsmaterialet.
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: www.klfu.dk
Fax: +45 33307799

VI.4.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Håndhævelseslovens § 7 fastsætter følgende klagefrister for EU-udbud, som ordregiver henholder sig til:
(1) Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 1, nr. 1, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
(2) Klager over andet end ordregivers prækvalifikationsbeslutninger under nr. (1) skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
— 45 dage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, hvor fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
— 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
— 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 2.
(3) Klager over kontraktindgåelse uden gennemførelse af udbud efter Håndhævelseslovens § 4 skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende.
Ovenstående gælder også for sagsanlæg ved domstolene om, at de regler, der er nævnt i Håndhævelseslovens § 1, stk. 2, nr. 1 og 2, er overtrådt, og sagsøgeren ikke forinden har indgivet klage til Klagenævnet for Udbud herom.
VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
Fax: +45 41715100

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
5.10.2015

Send til en kollega

0.062