23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 196-354709
Offentliggjort

Massespektrometer


Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Varer

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Københavns Universitet/University of Copenhagen
Nørregade 10
Att: Line Kolle
1017 København K
DANMARK
Telefon: +45 35334470
Mailadresse: line.kolle@adm.ku.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.indkoeb.ku.dk

I.2) Type ordregivende myndighed
Offentligt organ
I.3) Hovedaktivitet
Andet: Universitet
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Betegnelse for kontrakten
Anskaffelse af Orbitrap Fusion Lumos til Novo Nordisk Foundation Center for Protein Research.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Varer
Indkøb

NUTS-kode DK011

II.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
II.1.4) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Anskaffelsen er en udskiftning/opgradering af allerede eksisterende installationer, i en fælles facilitet på Københavns Universitet. Anskaffelsen finder anvendelse i forskning og udvikling, i grundforskning og anvendt forskning i humane proteiner af medicinsk relevans.
II.1.5) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

38433100

II.1.6) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.2) Kontraktens/kontrakternes endelige samlede værdi
II.2.1) Kontraktens/kontrakternes endelige samlede værdi
Værdi: 5 000 000 DKK
Eksklusive moms

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Tildeling af kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende (jf. del 2 i bilag D1)
Begrundelse for, at kontrakten tildeles uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende (EUT):
Direktiv 2004/18/EF

1) Begrundelse for anvendelse af udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende i henhold til direktiv 2004/18/EF

Kun en bestemt tilbudsgiver kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder / varer / tjenesteydelser af:
tekniske årsager
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der er anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed
043-0159-15-7000
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej

Del V: Kontrakttildeling

Kontrakt nr.: 2015/S 172-312817
V.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
5.9.2015
V.2) Oplysninger om tilbud
V.3) Navn og adresse på den økonomiske aktør, som der er truffet afgørelse om at indgå kontrakt med

Thermo Electron A/S
Stamholmen 193, 2. sal
2650 Hvidovre
DANMARK
Mailadresse: fisher.dk@thermofisher.com
Telefon: +45 70236260
Internetadresse: http://www.thermoscientific.com
Fax: +45 70236263

V.4) Oplysninger om kontraktens værdi
Kontraktens oprindeligt anslåede samlede værdi:
Værdi: 8 500 000 DKK
Eksklusive moms
Kontraktens endelige samlede værdi:
Værdi: 5 000 000 DKK
Eksklusive moms
V.5) Oplysninger om underentreprise
Kontrakten forventes at ville blive givet i underentreprise: nej

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.2) Yderligere oplysninger:
Det primære fokus for vores arbejde på Novo Nordisk Center for Protein Research er vores forskning indenfor proteinforskning og områderne sygdomsmekanismer, sygdomssystembiologi og proteomics forskningen i særdeleshed.
VI.3) Klageprocedurer
VI.3.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk

VI.3.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Har ordregivende myndighed fulgt procedurerne i lov om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. § 4, skal en klage over, at ordregivende myndighed har indgået kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage, regnet fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelse om indgåelse af kontrakt, i henhold til § 7, stk. 3 er offentliggjort, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klager skriftligt underrette ordregivende myndighed om, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud og om, hvorvidt der i klagen, jf. Lov om håndhævelse af udbudsreglerne § 12, stk.1., begæres opsættende virkning af tildelingsbeslutningen.
VI.3.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.4) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
6.10.2015

Send til en kollega

0.048