23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 210-381726
Offentliggjort
29.10.2015
Udbudstype
Udbud efter forhandling

Bestilling af materiale

http://www.verdo.dk/udbud

Anmodning om deltagelse

Til
24.11.2015

Mærke
»Fortroligt — Prækvalifikation til Fjernaflæsning«

Indlevering af tilbud

Mærke
»Fortroligt - Prækvalifikation til Fjernaflæsning«

Udbyder

Verdo A/S

Opdateringer

Rettelse
(07.11.2015)

I stedet for:

IV.3.4)

Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse:

24.11.2015 (13:00)

VI.3)

Yderligere oplysninger:

a) Ordregiver forventer at prækvalificere 5 virksomheder til at afgive tilbud på opgaven. Såfremt Ordregiver modtager mere end 5 ansøgninger om prækvalifikation, vil ordregiver foretage en udvælgelse med udgangspunkt i ordregivers vurdering af ansøgers erfaringer fra anførte sammenlignelige referenceprojekter samt økonomisk, finansiel og teknisk kapacitet. De 5 ansøgere, der vurderes bedst egnet, tildeles prækvalifikation til tilbudsgivningen.

b) I tilfælde af den samme virksomhed optræder flere gange på tværs af ansøgninger om prækvalifikation, som dele af konsortier, forbeholder ordregiver sig retten til at fravælge ansøgninger, således den hyppigt optrædende virksomhed i ansøgningerne højest indgår i 3 af de ansøgere, der tildeles prækvalifikation.

c) Ansøgning om prækvalifikation fremsendes elektronisk og markeres »Fortroligt — Prækvalifikation til Fjernaflæsning« til kontaktpersonen anført i afsnit I i udbudsbekendtgørelsen. Efter fremsendelse af ansøgningen bedes ansøger genfremsende uden vedhæftning af filer, således at den oprindelige fremsendelsesmail (uden vedhæftede filer) fremsendes i kopi til kontaktpersonen. Såfremt blot en af disse to mails er modtaget inden ansøgningsfristens udløb, vil ordregiver betragte ansøgningen som rettidigt modtaget.

d) Ordregiver vil — forventeligt ultimo november 2015 — fremsende udbudsmaterialet til de prækvalificerede ansøgere. Samtidig hermed vil ordregiver inden 5 dage efter materialets udsendelse anmode de prækvalificerede om at bekræfte deres fortsatte interesse i udbuddet. Såfremt 1 eller flere ansøgere inden for denne frist giver meddelelse om ikke at ville afgive tilbud, forbeholder ordregiver sig muligheden for at prækvalificere »den næste ansøger i rækken« baseret på de modtagne ansøgninger.

e) Udbudsbekendtgørelsen offentliggøres også på www.verdo.dk/udbud Såfremt der modtages spørgsmål til prækvalifikationen, vil spørgsmål og tilhørende svar i anonymiseret form blive offentliggjort på samme hjemmeside. Det er op til ansøgerne selv at holde sig orienteret herom.

f) Ordregiver forbeholder sig ret til kontraktforlængelse med op til 2 x 12 mdr. fra kontrakttidspunktet.

Læses:

IV.3.4)

Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse:

4.1.2016 (13:00)

VI.3)

Yderligere oplysninger:

a) Ordregiver forventer at prækvalificere 5 virksomheder til at afgive tilbud på opgaven. Såfremt Ordregiver modtager mere end 5 ansøgninger om prækvalifikation, vil ordregiver foretage en udvælgelse med udgangspunkt i ordregivers vurdering af ansøgers erfaringer fra anførte sammenlignelige referenceprojekter samt økonomisk, finansiel og teknisk kapacitet. De 5 ansøgere, der vurderes bedst egnet, tildeles prækvalifikation til tilbudsgivningen.

b) I tilfælde af den samme virksomhed optræder flere gange på tværs af ansøgninger om prækvalifikation, som dele af konsortier, forbeholder ordregiver sig retten til at fravælge ansøgninger, således den hyppigt optrædende virksomhed i ansøgningerne højest indgår i 3 af de ansøgere, der tildeles prækvalifikation.

c) Ansøgning om prækvalifikation fremsendes elektronisk og markeres »Fortroligt — Prækvalifikation til Fjernaflæsning« til kontaktpersonen anført i afsnit I i udbudsbekendtgørelsen. Efter fremsendelse af ansøgningen bedes ansøger genfremsende uden vedhæftning af filer, således at den oprindelige fremsendelsesmail (uden vedhæftede filer) fremsendes i kopi til kontaktpersonen. Såfremt blot en af disse 2 mails er modtaget inden ansøgningsfristens udløb, vil ordregiver betragte ansøgningen som rettidigt modtaget.

d) Ordregiver vil — forventeligt primo januar 2016 — fremsende udbudsmaterialet til de prækvalificerede ansøgere. Samtidig hermed vil ordregiver inden 5 dage efter materialets udsendelse anmode de prækvalificerede om at bekræfte deres fortsatte interesse i udbuddet. Såfremt 1 eller flere ansøgere inden for denne frist giver meddelelse om ikke at ville afgive tilbud, forbeholder ordregiver sig muligheden for at prækvalificere »den næste ansøger i rækken« baseret på de modtagne ansøgninger.

e) Udbudsbekendtgørelsen offentliggøres også på www.verdo.dk/udbud Såfremt der modtages spørgsmål til prækvalifikationen, vil spørgsmål og tilhørende svar i anonymiseret form blive offentliggjort på samme hjemmeside. Det er op til ansøgerne selv at holde sig orienteret herom.

f) Ordregiver forbeholder sig ret til kontraktforlængelse med op til 2 x 12 mdr. fra kontrakttidspunktet.

Levering samt koordinering og montage af fjernaflæste el-, vand- og varmemålere med tilhørende kommunikationsnetværk og hjemtagningssystem


Verdo A/S

Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed

Varer

Direktiv 2004/17/EF

Del I: Ordregiver

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Verdo A/S
Agerskellet 7
Att: Casper Houmann
8920 Randers NV
DANMARK
Telefon: +45 30731741
Mailadresse: udbud@verdo.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for ordregiveren: www.verdo.dk

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter til et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

I.2) Hovedaktivitet
Produktion, transport og distribution af gas og varme
Elektricitet
Vand
I.3) Kontrakt indgås på andre ordregiveres vegne

Ordregiveren indkøber på andre ordregiveres vegne: ja

Verdo Randers El-Net A/S
Agerskellet 7
8920 Randers NV
DANMARK

Verdo Vand A/S
Agerskellet 7
8920 Randers NV
DANMARK

Verdo Varme A/S
Agerskellet 7
8920 Randers NV
DANMARK

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Ordregiverens betegnelse for kontrakten:
Levering samt koordinering og montage af fjernaflæste el-, vand- og varmemålere med tilhørende kommunikationsnetværk og hjemtagningssystem.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Varer
Indkøb
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Randers og Hobro.

NUTS-kode DK042

II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene:
Verdo A/S annoncerer hermed på vegne af Verdo Randers El-Net A/S, Verdo Vand A/S & Verdo Varme A/S udbud af et samlet fjernaflæsningsprojekt. Annonceringen vedrører prækvalifikation til afgivelse af tilbud omfattende levering, idriftsættelse og montage af fjernaflæste, elektroniske målere for el (ca. 40 500 stk.), vand (ca. 11 000 stk.) og varme (ca. 12 500 stk.) samt levering, etablering og idriftsættelse af tilhørende kommunikationsnetværk og hjemtagningssystem. Derudover etapevis indkøring og indtrimning af det samlede system. Endelig omfatter leverancen etablering, service/support for kommunikationsnetværk og hjemtagningssystem.
Der er derfor tale om en komplet samlet løsning på fjernaflæsning, inkl. målere, montage, IT og infrastruktur samt drift og support af systemet.
II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

38551000, 38552000, 38554000, 38421100, 32571000, 32581000, 45315100, 50411100, 50411300, 72700000

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8) Oplysninger om delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: ja
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
Samlet i alt ca. 64 000 elektroniske fjernaflæste målere fordelt på 40 500 elmålere, 11 000 vandmålere og 12 500 varmemålere, samt tilhørende kommunikationsnetværk og datahjemtagningssystem og IT. Levering samt montage og koordination af målerudskiftninger.
Anslået værdi eksklusive moms
interval: mellem 80 000 000 og 100 000 000 DKK
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af disse optioner: Optioner vil beskrives nærmere i efterfølgende udbudsmateriale.
Der ønskes optioner på:
Volumenændringer på målere.
Funktionsmæssige forhold vedr. målere.
Negativ option ved fravalg af hosting.
Levering af Web/App baseret løsning til visualisering af forbrugsdata for forbrugerne.
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 2
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Varighed i måneder: 36 (fra tildeling af kontrakten)

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
Leverandøren skal stille bankgaranti for aftalens konditionsmæssige opfyldelse samt garantier for eventuelle forudbetalinger.
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Projektet finansieres af ordregiver. Betalingsbetingelser vil fremgå af udbudsbeskrivelsen.
III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Der kræves ingen særlig retlig form, men ansøger skal klart og tydeligt i anmodningen om prækvalifikation angive, hvilken juridisk person der er ansøger og dermed både bliver tilbudsgiver og ansvarlig kontraktholder.
Såfremt ansøger er et konsortium eller anden form for sammenslutning af virksomheder, skal alle deltagende virksomheder hæfte direkte, solidarisk og ubegrænset for tilbuddet og opfyldelse af den tildelte kontrakt, og der skal udpeges en aktør, der kan agere bindende for konsortiet.
III.1.4) Andre særlige vilkår:
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: nej
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: 1) Ansøger bedes oplyse firmanavn, adresse, CVR-nr., tlf.-nr., kontaktperson og e-mailadresse. Såfremt ansøger er et konsortium eller anden form for sammenslutning af virksomheder, bedes alle deltagere give disse oplysninger. Tilsvarende gælder, hvis ansøger gør brug af underleverandører i forbindelse med ansøgningen om prækvalifikation.
2) Ansøger bedes kort beskrive ansøgers selskabsform og primære arbejdsområder, organisations- og ejerstruktur samt antal medarbejdere. Såfremt ansøger er et konsortium eller anden sammenslutning af virksomheder, anmoder Ordregiver om, at oplysningerne gives for alle deltagere i konsortiet/sammenslutningen, samt — hvis relevant — for selve konsortiet. Tilsvarende gælder, hvis ansøger gør brug af underleverandører i forbindelse med ansøgningen om prækvalifikation.

3) Ansøger skal vedlægge en erklæring som dokumentation for, at ansøger ikke befinder sig i en af de i Udbudsdirektivets (direktiv 2004/18/EF) artikel 45, stk. 1 eller 45, stk. 2, litra a, b, c, e eller f anførte situationer, jf. Forsyningsvirksomhedsdirektivets artikel 54. Erklæringen må ikke være mere end 3 måneder gammel regnet fra ansøgningsfristen. Ordregiver har lagt et udkast/skabelon til erklæring på sin hjemmeside: www.verdo.dk/udbud, som ansøger kan anvende, men ansøger kan frit beslutte at anvende et andet format.

Efter tildeling vil den vindende tilbudsgiver kunne blive anmodet om at fremsende en serviceattest eller lignende vedrørende de nævnte forhold, og i øvrigt også at fremsende en fornyet erklæring. Såfremt prækvalifikationsanmodningen afgives af et konsortium eller anden sammenslutning skal ansøgningen vedlægges oplysningerne i pkt. 1)-3) for alle deltagere i konsortiet. Såfremt ansøger bruger — eller forventer at bruge — underleverandører, bedes ansøger angive det i beskrivelse af pkt. 1)-2) ovenfor, men det er ikke nødvendigt med erklæring for underleverandører. Ordregiver forbeholder sig ret til at anmode om supplerende erklæringer fra en relevant, offentlig myndighed angående de nævnte udelukkelsesgrunde.
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: 4) Oplysninger om de seneste 3 afsluttede, reviderede og godkendte regnskabsårs nøgletal, dvs. netto-omsætning, resultat, egenkapital og soliditetsgrad. Såfremt ansøger har eksisteret i en kortere årrække, ledsages ansøgningen om prækvalifikation af tilsvarende dokumentation i den udstrækning denne foreligger. De økonomiske nøgletal kan fremsendes på en erklæring underskrevet af ledelsen eller ved fremsendelse af reviderede årsrapporter. Ordregiver forbeholder sig retten til at få oplysningerne suppleret og/eller verificeret.
5) Såfremt de vedlagte oplysninger om nøgletal for det seneste afsluttede, reviderede og godkendte regnskabsår er mere end 3 måneder gamle på ansøgningstidspunktet skal ansøger også vedlægge en erklæring om, hvorvidt der er sket væsentlige ændringer i de økonomiske nøgletal siden sidste afsluttede, reviderede og godkendte regnskabsår. I forbindelse med prækvalifikationen vil ordregiver kunne inddrage sådanne ændringer.
Såfremt prækvalifikationsanmodningen afgives af et konsortium eller en anden sammenslutning af virksomheder, skal oplysningerne i pkt. 4) til 5) vedlægges og afgives for alle deltagere i konsortiet/sammenslutningen. Såfremt ansøger ønsker, at der ved vurderingen af ansøgers egnethed skal lægges vægt på f.eks. en underleverandørs kapacitet, herunder også et moderselskab, skal ansøger godtgøre, at ansøgeren kan råde over de nødvendige ressourcer hos den pågældende. Ansøgeren skal vedlægge specifik dokumentation for den pågældende underleverandørs forpligtelser i denne henseende, f.eks. i form af en rådighedserklæring. Ansøger skal endvidere vedlægge oplysninger i pkt. 4) -5) for den/de pågældende underleverandør(er). I det omfang prækvalifikationsansøgningen ikke er vedlagt sådanne oplysninger om kapacitet, vil de manglende oplysninger kunne have indflydelse på vurderingen af ansøgers egnethed. Ordregiver forbeholder sig retten til at få oplysningerne suppleret og/eller verificeret.
III.2.3) Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: 6) Ansøger bedes vedlægge beskrivelser af ansøgers væsentligste referencer, som dokumenterer erfaring med tilsvarende sammenlignelige projekter med multiforsyning udført inden for de seneste 5 år. Det er også muligt at vedlægge referencer for igangværende kontrakter, men ordregiver opfordrer til, at der ikke vedlægges mere end 15 referencer. Referencerne skal belyse ansøgers erfaringer med håndteringen af sammenlignelige projekter, og bedes indeholde angivelse af:
1. kundens navn, adresse, telefonnummer og relevant kontaktperson
2. perioden for opgavens udførelse
3. kort beskrivelse af opgaven og dens omfang, herunder typer af ydelser leveret under opgaven (f.eks. ift. målertyper, monteringsarbejder, tværgående styringsforhold mv.), dens volumenmæssige og økonomiske værdi, samt evt. særlige forhold omkring opgaven.
Såfremt en reference mangler en/flere af de ovenfor nævnte oplysningstyper, vil dette ikke nødvendigvis føre til ukonditionsmæssighed, men vil kunne komme ansøger til skade ved udvælgelsen. Ordregiver forbeholder sig i øvrigt retten til at kontakte de oplyste referencer med henblik på at afsøge erfaringer ved samarbejde med ansøger, samt inddrage disse erfaringer i evalueringen.
Såfremt ansøger er et konsortium eller anden sammenslutning af virksomheder eller såfremt ansøger gør brug af underleverandører må der fortsat alene vedlægges 15 referencer. Såfremt ansøger ønsker, at der ved vurderingen af ansøgers egnethed skal lægges vægt på underleverandørs kapacitet, herunder også et moderselskab, skal ansøger godtgøre, at ansøgeren kan råde over de nødvendige ressourcer hos den pågældende. Ansøgeren skal vedlægge specifik dokumentation for underrådgiverens forpligtelser i denne henseende, f.eks. i form af en rådighedserklæring. Ansøger skal endvidere vedlægge oplysninger i pkt. 6) for den/de pågældende underleverandør(er). I det omfang prækvalifikationsansøgningen ikke er vedlagt sådanne oplysninger om kapacitet, vil de manglende oplysninger kunne have indflydelse på vurderingen af ansøgers egnethed. Ordregiver forbeholder sig retten til at få oplysningerne suppleret og/eller verificeret.
III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Forhandling
Nogle ansøgere er allerede udvalgt (eventuelt som led i visse typer udbud med forhandling): nej
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, som er anført i specifikationerne eller i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos ordregiveren:
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter
Skal der betales for dokumenterne?: nej
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
24.11.2015 - 13:00
IV.3.5) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.3.7) Åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3) Yderligere oplysninger:
a) Ordregiver forventer at prækvalificere 5 virksomheder til at afgive tilbud på opgaven. Såfremt Ordregiver modtager mere end 5 ansøgninger om prækvalifikation, vil ordregiver foretage en udvælgelse med udgangspunkt i ordregivers vurdering af ansøgers erfaringer fra anførte sammenlignelige referenceprojekter samt økonomisk, finansiel og teknisk kapacitet. De 5 ansøgere, der vurderes bedst egnet, tildeles prækvalifikation til tilbudsgivningen.
b) I tilfælde af den samme virksomhed optræder flere gange på tværs af ansøgninger om prækvalifikation, som dele af konsortier, forbeholder ordregiver sig retten til at fravælge ansøgninger, således den hyppigt optrædende virksomhed i ansøgningerne højest indgår i 3 af de ansøgere, der tildeles prækvalifikation.
c) Ansøgning om prækvalifikation fremsendes elektronisk og markeres »Fortroligt — Prækvalifikation til Fjernaflæsning« til kontaktpersonen anført i afsnit I i udbudsbekendtgørelsen. Efter fremsendelse af ansøgningen bedes ansøger genfremsende uden vedhæftning af filer, således at den oprindelige fremsendelsesmail (uden vedhæftede filer) fremsendes i kopi til kontaktpersonen. Såfremt blot en af disse to mails er modtaget inden ansøgningsfristens udløb, vil ordregiver betragte ansøgningen som rettidigt modtaget.
d) Ordregiver vil — forventeligt ultimo november 2015 — fremsende udbudsmaterialet til de prækvalificerede ansøgere. Samtidig hermed vil ordregiver inden 5 dage efter materialets udsendelse anmode de prækvalificerede om at bekræfte deres fortsatte interesse i udbuddet. Såfremt 1 eller flere ansøgere inden for denne frist giver meddelelse om ikke at ville afgive tilbud, forbeholder ordregiver sig muligheden for at prækvalificere »den næste ansøger i rækken« baseret på de modtagne ansøgninger.

e) Udbudsbekendtgørelsen offentliggøres også på www.verdo.dk/udbud Såfremt der modtages spørgsmål til prækvalifikationen, vil spørgsmål og tilhørende svar i anonymiseret form blive offentliggjort på samme hjemmeside. Det er op til ansøgerne selv at holde sig orienteret herom.

f) Ordregiver forbeholder sig ret til kontraktforlængelse med op til 2 x 12 mdr. fra kontrakttidspunktet.
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud, Erhvervsstyrelsen
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291095
Internetadresse: www.erhvervsstyrelsen.dk

VI.4.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Reglerne om indgivelse af klager findes i Håndhævelsesloven (lov nr.492 af 12.5.2010 med senere ændringer). Klager over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i Klagenævnet for Udbud inden 20 dage fra dagen efter ordregiverens underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret, jf. Håndhævelseslovens § 7, stk. 1. Klager over udbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiver har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen blev offentliggjort, jf. Håndhævelsesloven § 7, stk. 2, nr. 1. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives, og om klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. Håndhævelsesloven § 3.
VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41745000
Internetadresse: www.kfst.dk
Fax: +45 41715100

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
26.10.2015

Send til en kollega

0.062