23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 229-416508
Offentliggjort
Udbudstype
Begrænset udbud

Udstyr til parkeringspladsregulering


Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Varer

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Københavns Kommune, Teknik- og Miljøforvaltningen
Postboks 457
Att: Jesper Borch
1505 København V
DANMARK
Telefon: +45 40760706
Mailadresse: jesbor@tmf.kk.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.kk.dk/tmf

I.2) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.3) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Betegnelse for kontrakten
Udstyr til parkeringskontrol.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Varer
Indkøb
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Københavns Kommune.

NUTS-kode DK011

II.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
II.1.4) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Teknik- og Miljøforvaltningen i Københavns Kommune er ansvarlig for parkeringsregulering i København. Center for Parkering er en enhed under Teknik- og Miljøforvaltningen og har til opgave at sikre håndhævelse af parkeringsreglerne i København. Teknik- og Miljøforvaltningen ønsker at effektivisere parkeringsreguleringen, øge udnyttelsen af parkeringspladser og generere et bedre datagrundlag for styring af parkering i byen. Derfor har Teknik- og Miljøforvaltningen iværksat en digitalisering af parkeringsområdet og håndtering af parkeringsrettigheder (betalingsparkering, mobil betaling, p-licenser etc.), der vil gøre Københavns Kommune til en førende kommune inden for innovativ styring af parkering. For at kontrollere parkeringsrettidighederne digitalt, ønsker Københavns Kommune at erstatte eksisterende håndterminaler og den tilhørende software med state-of-the-art applikationer på smartphones, nye printere, back-office-software (til håndtering af data fra smartphone-applikationerne) samt mobilt scanningsudstyr til automatisk scanning af nummerplader. Sidstnævnte scanningsudstyr inkluderer både hardware og software, der let skal kunne flyttes mellem biler. Under kørsel skal scanningsudstyret løbende scanne nummerplader på parkerede køretøjer, og kontrollere de parkerede bilers parkeringsrettigheder. Københavns Kommune indkøber selv biler og implementerer selv en central parkeringsrettighedsdatabase (PRDB). Gennem nærværende EU-udbud ønsker Københavns Kommune at opnå følgende software, hardware og services:
1. Levering af ca. 120 smartphones og ca. 120 bærbare printerenheder (printere og smartphones skal være separate enheder), der skal benyttes af parkeringsvagterne.
2. Levering og installering af ca. 120 smartphone-applikationer til parkeringsregulering. Herunder opkobling og modtagelse af data fra scanningsbilernes udstyr om geografisk placering af biler der skal kontrolleres, kontrol af parkeringsrettigheder og udskrivning af parkeringsafgifter.
3. Anskaffelse af ca. 80 (ikke-personlige) brugerlicenser til smartphone-applikationerne
4. Levering og installering af back-office-software med de nødvendige licenser til håndtering af data fra smartphone-applikationerne. Back-office-softwaren skal installeres på en server som en SaaS-løsning.
5. Levering og installering af tre mobile scanningsenheder til montering på biler, og dermed skabe scanningsbiler, der under kørsel kan scanne nummerplader på parkerede biler. Enhederne skal nemt kunne flyttes mellem biler.
6. Levering og installering af software i tilknytning til de mobile scanningsenheder. Softwaren skal aflæse fotos af nummerplader på parkerede køretøjer og omdanne aflæsningen til læsbar data, kombinere dette med geodata samt undersøge de scannede nummerplader for parkeringsrettigheder i en central database (denne er ikke inkluderet i nærværende udbud). Såfremt køretøjets nummerplade ikke har gyldig ret til parkering, skal data om bilen og dens geografiske placering sendes til en parkeringsvagts smartphone-applikation til nærmere observation og eventuel udstedelse af parkeringsafgift.
7. Levering af datakommunikation til smartphones, mobilt scanningsudstyr og det tilhørende software. Desuden levering af strømforsyning (f.eks. batterier) til det mobile scanningsudstyr og software til brug i biler.
8. Implementering af alle nødvendige links, interfaces og integrationer mellem smartphone-applikationerne, tilhørende back-office-software, mobilt scanningsudstyr og tilhørende software samt til den centrale parkeringsrettighedsdatabase og øvrige applikationer f.eks. geodata.
9. Levering af relaterede services, herunder: uddannelse, vedligehold, support vedrørende software, hardware og links, der er indeholdt i dette udbud.
10. Kontrakten omfatter herudover elementer af en rammeaftale med mulighed for tilkøb af yderligere sæt smartphones, printere eller brugerlicenser. Københavns Kommune ønsker en samlet kontrakt med en organisation, der skal levere, installere og vedligeholde ovenstående.
II.1.5) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

34926000, 30232100, 32250000, 32333200, 38651000, 48000000, 50300000, 51000000, 72200000, 72600000

II.1.6) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.2) Kontraktens/kontrakternes endelige samlede værdi
II.2.1) Kontraktens/kontrakternes endelige samlede værdi

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Begrænset
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af
1. Kvalitet. Vægtning 60
2. Pris. Vægtning 40
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der er anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?

Udbudsbekendtgørelse

Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2015/S 103-186896 af 30.5.2015

Del V: Kontrakttildeling

V.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
V.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne bud: 4
V.3) Navn og adresse på den økonomiske aktør, som der er truffet afgørelse om at indgå kontrakt med

Schweers Consult GmbH
Rudolf-Diesel-Str.18
40670 Meerbusch
TYSKLAND

V.4) Oplysninger om kontraktens værdi
Kontraktens endelige samlede værdi:
Værdi: 9 173 105,63 DKK
Eksklusive moms
V.5) Oplysninger om underentreprise
Kontrakten forventes at ville blive givet i underentreprise: nej

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.2) Yderligere oplysninger:
VI.3) Klageprocedurer
VI.3.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291095
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.3.2) Indgivelse af klager
VI.3.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk/

VI.4) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
23.11.2015

Send til en kollega

0.032