Fakta om udbudet
Udbyder
Aarhus Universitet
Opdateringer
Uafsluttet procedure
Ordretildelingsproceduren er blevet afbrudt
Kontrakten kan blive genstand for en fornyet offentliggørelse
Offentligt udbud vedr. indkøb af clusternoder inklusiv FDR Infiniband-fabric, 56 Gbit/s samt tilhørende service
Aarhus Universitet
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2004/18/EF
Del I: Ordregivende myndighed
Aarhus Universitet
Fuglesangs Allé 26
Kontaktpunkt(er): Indkøb
8210 Aarhus V
DANMARK
Telefon: +45 87150000
Mailadresse: udbud@au.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: www.au.dk
Elektronisk adgang til oplysninger: http://www.au.dk/udbud
Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Del II: Kontraktens genstand
NUTS-kode DK04
Øvrig specifikation af de udbudte noder samt tilhørende FDR infiniband og den efterspurgte service er beskrevet yderligere i udbudsmaterialets bilag 2.
30211100, 72600000
Beskrivelse af disse optioner: Kontrakten indeholder en option på tilkøb af yderligere op til 32 noder inkl. FDR Infiniband fabric tilsvarende de i Bilag 2 beskrevne.
Foreløbig tidsplan for anvendelse af disse optioner:
måneder: 6 (fra tildeling af kontrakten)
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Samtlige deltagere i et konsortium eller anden form for sammenslutning
af virksomheder skal hæfte direkte, solidarisk og ubegrænset for tilbuddet og opfyldelse af den tildelte kontrakt
og udpege en fælles befuldmægtiget blandt de solidarisk hæftende deltagere.
Samtlige deltagere i et konsortium eller anden form for sammenslutning af virksomheder SKAL udfylde og indlevere afsnit C og D i ESPD del II.
sammen med tilbuddet.
Anvendelse af ESPD er beskrevet yderligere i Udbudsbetingelsernes afsnit 7.
Tilbudsgiver skal anvende ESPD dokumentet til at bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af nogle af de obligatoriske udelukkelsesgrunde og/eller til at bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af en af de anvendte frivillige udelukkelsesgrunde.
Ud over tilbudsgivers egen-erklæring vil ordregiver ligeledes gøre brug af egen dokumentation, viden, erfaringer m.v.
De relevante udelukkelsesgrunde er:
1. Ordregiveren kan påvise, at tilbudsgiveren har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø-, social- eller arbejdsretlige område i henhold til EU-retten, national lovgivning, kollektive aftaler eller de miljø-, social- eller arbejdsretlige forpligtelser, der er afledt af konventionerne, der er nævnt i bilag X, som er en liste over internationale sociale og miljømæssige konventioner, til Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2014/24/EU af 26.2.2014 om offentlige udbud og om ophævelse af Europa-Parlamentets og Rådets direktiv Nr. 2004/18/EF (EU-Tidende 2014, nr. L 94, side 65), eller er omfattet af retsakter, der vedtages af Europa-Kommissionen i medfør af direktivets artikel 57, stk. 4, jf. artikel 88,
2. Tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor tilbudsgiveren er hjemhørende,
3. Ordregiveren kan påvise, at tilbudsgiveren i forbindelse med udøvelsen af sit erhverv har begået alvorlige forsømmelser, der sår tvivl om tilbudsgiverens integritet,
4. Ordregiveren har tilstrækkelige plausible indikationer til at konkludere, at tilbudsgiveren har indgået en aftale med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning,
5. Ordregiveren kan påvise, at tilbudsgiveren væsentligt har misligholdt en tidligere offentlig kontrakt, kontrakt med en forsyningsvirksomhed eller koncessionskontrakt, og misligholdelsen har medført den pågældende kontrakts ophævelse eller en lignende sanktion,
6. Ordregiveren kan påvise, at tilbudsgiveren uretmæssigt har forsøgt at påvirke ordregiverens beslutningsproces, hvis tilbudsgiveren har fået fortrolige oplysninger, der kan give dem uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller såfremt tilbudsgiveren groft uagtsomt har givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, vurdering af minimumskravene til egnethed, udvælgelse eller tildeling af kontrakt,
7. Tilbudsgiveren har ubetalt forfalden gæld på under 100 000 DKK til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til dansk lovgivning eller lovgivning i det land, hvor tilbudsgiveren er etableret.
— Årsrapport(underskrevet af revisor) eller revisorpåtegnet erklæring, indeholdende følgende nøgletal: i) Egenkapital for det senest afsluttede regnskabsår.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Tilbudsgivers egenkapital skal minimum være på 1 000 000 DKK
Oplysninger til dokumentation af opfyldelse af mindstekravet ska angives i ESPD, Del IV, punkt 4.
Tilbudsgiver skal dokumentere erfaring med udførelse af tilsvarende kontrakter.
Tilbudsgiver skal give oplysninger i ESPD del IV afsnit c.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Tilbuddet skal indeholde følgende oplysninger vedrørende tilbudsgivers tekniske og faglige formåen:
Minimum 3 referencer tilsvarende det udbudte gennemført indenfor de seneste 3 år.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 3529100
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til lov om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. (loven kan hentes på http://www.retsinformation.dk/),
gælder følgende frister for indgivelse af klage:Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage
regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem
der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for
beslutningen.
I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende
om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er
blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere
om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem
er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor
ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden,
jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige
angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på http://www.klfu.dk/
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk