23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 029-047249
Offentliggjort
Udbudstype
Begrænset udbud

Reparations- og vedligeholdelsestjenester


Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Tjenesteydelser

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse
Arsenalvej 55
Kontaktpunkt(er): Forsvarsministereiets Ejendomsstyrelse
Att: Fuldmægtig Anne Sofie Muchitsch
9800 Hjørring
DANMARK
Mailadresse: fes@mil.dk; cc.: fes-udb07@mil.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.forsvaret.dk/fes

Elektronisk adgang til oplysninger: http://http://forsvaret.dk/FES/Indk%C3%B8b%20og%20Udbud/EU%20udbud/Tjenesteydelser/Pages/default.aspx

I.2) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.3) Hovedaktivitet
Forsvar
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Betegnelse for kontrakten
Serviceaftale for SRO-anlæg (Styring, Regulering, Overvågning).
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 1: Vedligeholdelse og reparation
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Serviceaftalen omfatter SRO-anlæg primært i Jylland og 2 anlæg i Korsør.

NUTS-kode DK

II.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
II.1.4) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Forsvaret driver en række tankområder og pumpestationer (i alt 20 anlæg) til forsyning af brændstof hovedsageligt til flyvevåbnet og flådestationerne. De tekniske installationer på disse tankområder og pumpestationer styres og overvåges af SRO-anlæg på anlæggene. SRO-anlæggene er alle baseret på Rockwell PLCér samt Factory Talk SCADA system.
SRO-anlæggene på de enkelte tankområder og pumpestationer er koblet til Forsvarets kommunikationsnetværk benævnt FIIN-nettet i en lukket brugergruppe. Brugergruppen er adskilt fra FIIN-nettets øvrige brugere via VPN. Dette gør det muligt, at overvåge de tekniske installationer på et tankområde/pumpestation fra SRO-anlægget på et andet tankområde/pumpestation.
Aftalen dækker såvel service på SRO-anlæggene i almindelighed samt lovpligtig afprøvning af miljørelaterede alarmpunkter.
Indeholdt i aftalen er desuden bistand og tilkald i forbindelse med fejlfinding og fejlafhjælpning. Tilkald i forbindelse med fejlfinding/fejludbedring vil typisk blive udført inden for normal arbejdstid.
Der vil dog være perioder af 60 timers varighed, hvor der kan forekomme akut tilkald 24 timer i døgnet — disse 60 timers perioder vil blive varslet på forhånd og aftales med brugerne på de enkelte anlæg. Fejlsøgning vil i praksis også omfatte såvel instrumentering som datanetværk på brændstofanlæggene.
Leverandøren er ansvarlig for varetagelse af al administration i forbindelse med service og fejltilkald. Herunder bl.a. planlægning af service udførelse, udarbejdelse af servicerapporter og udarbejdelse og afslutning af fejlrapporter med tilhørende administration heraf.
II.1.5) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

50000000, 42961200, 48921000, 42961000, 50312300, 50312310, 38420000, 38570000

II.1.6) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.2) Kontraktens/kontrakternes endelige samlede værdi
II.2.1) Kontraktens/kontrakternes endelige samlede værdi
Laveste bud 1 299 734 og højeste bud 2 426 405 DKK
Eksklusive moms

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Begrænset
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af
1. Pris. Vægtning 60
2. CV'er. Vægtning 15
3. Besvarelse af cases. Vægtning 25
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der er anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed
2015/000735
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?

Udbudsbekendtgørelse

Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2015/S 156-287035 af 14.8.2015

Del V: Kontrakttildeling

V.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
25.11.2015
V.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne bud: 4
Antal bud modtaget elektronisk: 4
V.3) Navn og adresse på den økonomiske aktør, som der er truffet afgørelse om at indgå kontrakt med

EL:CON A/S
Ryhavevej 50
8210 Aarhus V
DANMARK
Mailadresse: elcon@elcon-as.dk
Telefon: +45 72220666

V.4) Oplysninger om kontraktens værdi
Kontraktens endelige samlede værdi:
Laveste bud 1 299 734 og højeste bud 2 426 405 DKK
V.5) Oplysninger om underentreprise
Kontrakten forventes at ville blive givet i underentreprise: nej

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.2) Yderligere oplysninger:
A. Ansøgning om at blive prækvalificeret skal sendes til:
Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse, Arsenalvej 55, 9800 Hjørring, Att.:Fes-udb07 Anne Sofie Muchitsch.
b. Ansøgningen bør mærkes »Udbud af Serviceaftale for SRO-anlæg — må ikke åbnes« og bedes fremsendt i 1 papirudgave samt elektronisk på en USB-nøgle. Der kan ikke afgives ansøgning per e-mail.
c. Prækvalifikationsansøgninger tidsregistreres ved modtagelse, og rettidigt indkomne anmodninger om
deltagelse åbnes efter prækvalifikationsfristens udløb.

d. Eventuelle spørgsmål til prækvalifikationen bedes fremsendt via e-mail på den i punkt I.1) anførte måde. Spørgsmål modtaget inden den 1.9.2015 kl. 12:00 vil blive besvaret senest 6 dage før ansøgningsfristen. Svar vil blive offentliggjort på ordregivers internetadresse www.forsvaret.dk/fes under »Indkøb og udbud«, »EUudbud«. Det er ansøgers ansvar at holde sig opdateret om eventuelle offentliggørelser på hjemmesiden.

e. På www.forsvaret.dk/fes under »Indkøb og udbud« findes foruden denne udbudsbekendtgørelse skabeloner til brug for ansøgningen.

VI.3) Klageprocedurer
VI.3.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk

VI.3.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til lov nr. 492 af 12.5.2010 om håndhævelse af udbudsreglerne mv. med
senere ændringer gælder følgende for indgivelse af klager:
1) Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for
Udbud inden 20 kalenderdage. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor Ordregiver
har afsendt underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet
prækvalificeret. Fristen begynder dog først at løbe, når der i underretningen er
angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for Ordregivers beslutning.
I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud
inden 45 kalenderdage efter at Ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den
Europæiske Unions Tidende om, at Ordregiver har indgået en kontrakt. Fristen regnes
fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er offentliggjort.
2) Klageren skal senest samtidig med at klage indgives til Klagenævnet for Udbud
skriftligt underrette Ordregiver om, at klage indgives til klagenævnet for Udbud og
om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I
tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige
angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
VI.3.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.4) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
8.2.2016

Send til en kollega

0.031