23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 103-184391
Offentliggjort
31.05.2016
Udbudstype
Udbud efter forhandling

Udbyder

Vejle Kommune

Vindere

Sikring af data med anvendelse af cloud-teknologi

(27.09.2016)
Progressive A/S
Tangen 6
8200 Aarhus

Sikring af data med anvendelse af cloud-teknologi


Vejle Kommune

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Vejle Kommune
Skolegade 1
Att: Lina Elkær
7100 Vejle
DANMARK
Telefon: +45 76811736
Mailadresse: linas@vejle.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.vejle.dk

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

I.2) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.3) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Sikring af data med anvendelse af cloud-teknologi.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Varer
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Vejle Kommune.

NUTS-kode DK032

II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Udbuddet vedrører anskaffelse, etablering og daglig drift af et cloudbaseret »second site« datacenter til sikring af data i Vejle Kommunes kritiske it-systemer, herunder også sikring af tilgængelighed til disse data.
II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

72000000, 48200000, 72315200, 72250000, 72260000, 72315100, 72317000, 72251000, 72700000, 72300000, 72320000

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: nej
II.1.8) Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af disse optioner: Option 1: Redundant WAN forbindelse mellem datacentre
Option 2: Adgang til trådløst neværk via second site
Option 3: Adgang til telefoni via second site.
Foreløbig tidsplan for anvendelse af disse optioner:
måneder: 48 (fra tildeling af kontrakten)
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 2
Hvis der er tale om indkøbs- eller tjenesteydelseskontrakter, der kan forlænges: anslået tidsramme for efterfølgende kontakter:
måneder: 24 (fra tildeling af kontrakten)
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Varighed i måneder: 96 (fra tildeling af kontrakten)

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
III.1.4) Andre særlige vilkår
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Ansøger skal bekræfte, at denne ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1 til 3 og § 136. Der vil ske udelukkelse af ansøgeren, såfremt denne ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for forhold, som fremgår af Udbudslovens § 135, stk. 1 til 3 og § 136, herunder at der kan påvises en interessekonflikt, en konkurrencefordrejning som følge af forudgående inddragelse, eller at der er afgivet groft urigtige oplysninger, tilbageholdelse af oplysninger eller at ansøgeren ikke er i stand til at fremsende supplerende dokumenter vedrørende udelukkelsesgrundene.
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Ansøger skal opfylde følgende mindstekrav til økonomisk og finansiel formåen, jf. udbudslovens § 142:
Årlig omsætning i hvert af de seneste 3 år
Årlig omsætning indenfor hosting af it-drift indenfor hvert af de seneste 3 år.
Soliditetsgrad (egenkapital/aktiver i alt*100)
Egenkapital i hvert af de seneste 2 år.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: — Krav om årlig omsætning på minimum 20 000 000 DKK i hvert af de seneste 3 år.
— Krav om årlig omsætning på minimum 10 000 000 DKK indenfor hosting af it-drift indenfor hvert af de seneste 3 år.
— Krav om soliditetsgrad (egenkapital/aktiver i alt*100) på minimum: 25 %.
— Krav om positiv egenkapital i hvert af de seneste 2 år.
III.2.3) Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
Ansøger skal opfylde følgende mindstekrav til teknisk og faglig formåen, jf. udbudslovens § 143:
— Revisorerklæring ISAE 3402 type 2 eller tilsvarende
— Referenceliste over minimum 3 og maksimalt 5 sammenlignelige kontrakter, herunder kontrakter, hvor ansøger
— Kan dokumentere leverance af disaster recovery-løsninger (DR) for større virksomheder med mere end 100 ansatte, der er udført i løbet af de sidste 3 år.
— Kan dokumentere leverance af outsourcet it-infrastruktur for en kommune eller anden offentlig myndighed, der i størrelse, kompleksitet og organisationskultur svarer til Vejle Kommune. Leverancen skal være udført i løbet af de sidste 3 år.
(der skal oplyses referencer fra begge typer leverancer).
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Revisorerklæring ISAE 3402 type 2 eller tilsvarende
Minimum 3 sammenlignelige referencer, hvor ansøger kan dokumentere leverancer, jf. ovenstående.
III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Forhandling
Nogle ansøgere er allerede udvalgt (eventuelt som led i visse typer udbud med forhandling) nej
IV.1.2) Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet mindsteantal 3: og største antal 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Ved vurdering af ansøgninger om prækvalifikation vægtes positivt, hvis ansøger kan fremvise reference(r), der kombinerer a) teknisk forståelse for kompleksitet i arbejdet med Disaster Recovery for større systemer bestående af et antal servere og med integrationer til andre interne og eksterne datakilder b) organisatorisk indsigt i de særlige samarbejdsforhold og vilkår der er i samarbejdet med en kommunal organisation c) erfaringer, hvor kundens og ansøgers it-medarbejdere samarbejder tæt i dagligdagen omkring fejlfinding, styring af ændringer m.v.
IV.1.3) Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
Anvendelse af etapeopdelt procedure for gradvis at reducere det antal løsninger, der skal drøftes, eller tilbud, der skal forhandles nej
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
27.6.2016 - 12:00
IV.3.5) Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.3.8) Åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3) Yderligere oplysninger
Senest den 29.8.2016 kl. 9:00 skal prækvalificerede tilbudsgivere afgive indledende tilbud ud fra udbudsmateriale med bilag.
Forhandlingsmødet tager udgangspunkt i leverandørens tilbud. Ordregiver vil præcisere tilbuddets styrker og svagheder, med det formål at opnå bedst mulig konkurrence blandt de prækvalificerede.
Vejle Kommune forbeholder sig ret til at acceptere det indledende tilbud, hvorved forhandlingsrunden udgår.
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Internetadresse: http://www.klfu.dk

VI.4.2) Indgivelse af klager
VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
27.5.2016

Send til en kollega

0.062