Fakta om udbudet
Udbyder
Aarhus Kommune, Børn og Unge, Digitalisering
Levering af skolesystem (læringsplatform) som servicebureauløsning
Aarhus Kommune, Børn og Unge, Digitalisering
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
55133018
Grøndalsvej 2, Postboks 4069
Viby J
8260
DANMARK
Kontaktperson: Kirsten Kaag Mortensen
Telefon: +45 40328816
E-mail: kikm@aarhus.dk
NUTS-kode: DK0
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.aarhus.dk/da/omkommunen/organisation/Boern-og-Unge.aspx
Del II: Genstand
Levering af skolesystem (læringsplatform) som servicebureauløsning.
Kontrakten omfatter gennemførelse af et projekt til opsætning og implementering af et skolesystem (læringsplatform) som servicebureauløsning baseret på en standardløsning i den kommende leverandørs driftsmiljø.
Kontrakten omfatter endvidere efterfølgende drift, vedligeholdelse, videreudvikling og support af systemet. Systemet, dets enkelte dele og den tilhørende dokumentation skal besidde de egenskaber og opfylde de krav, der fremgår af kontrakten med bilag, som fremgår af udbudsmaterialet.
Løsningen skal kunne anvendes af kommunens brugere indenfor skoleområdet, som indbefatter elever, forældre og pædagogiske medarbejdere, ledere og andre brugere indenfor forvaltningen, f.eks. PPR-konsulenter og UU-vejledere.
Gældende for Aarhus Kommune, herunder alle folkeskoler, sfo'er og Ung i Aarhus. Målgruppen omfatter mere end 5 000 lærere og pædagogiske medarbejdere, 28 000 elever, 350 ledere og 50 000 forældre.
Aarhus Kommune ønsker med dette udbud at anskaffe en ny digital læringsplatform som en del af det samlede Brugerportalsinitiativ (BPI) for folkeskolen, jf. aftale indgået mellem KL og regeringen i juni 2014. Brugerportalsinitiativet skal støtte op om målene for folkeskolereformen.
Aarhus Kommune står for at indkøbe læringsplatformen til kommunens 51 folkeskoler (inkl. 2 specialskoler) og ca. 28 000 elever.
Kommunens børn- og ungepolitik støtter op om folkeskolereformen. Heri indgår visionen om et helhedsperspektiv på børn og unges trivsel og læring og om den enkeltes alsidige udvikling. Kravene til den nye læringsplatform afspejler disse særlige fokusområder for Kommunen.
Læringsplatformen er en af de nye platforme på området, som skal medvirke til at digitalisere de arbejdsprocesser, der vedrører det pædagogiske og didaktiske arbejde omkring læring og trivsel for skole og FU i Aarhus Kommune.
Kontrakten omfatter følgende optioner:
— Varetagelse af slutbrugeruddannelse til ca. 5 500 medarbejdere
— Etablering af en lokal database indeholdende mål for elevens alsidige udvikling
— Ovenstående mulighed for forlængelse i 2 x 1 år.
Ordregiver har valgt ikke udbyde kontrakten i særskilte delkontrakter, da det findes mest hensigtsmæssigt, at den leverandør, som leverer systemet, også efterfølgende drifter og vedligeholder løsningen. Endvidere taler økonomiske hensyn for en samlet løsning, da der forventes at være besparelser ved selve udbudsprocessen samt ved den efterfølgende kontraktstyring.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Levering af skolesystem (læringsplatform) som servicebureauløsning
Del VI: Supplerende oplysninger
Der er konstateret fejl og uhensigtsmæssigheder i udbudsbetingelserne, herunder i relation til grundlaget for evaluering, som har en så alvorlig karakter, at det er nødvendigt at annullere udbuddet.
Det kan således konstateres, at forholdene har konkret og væsentlig betydning for mulighederne for at identificere det økonomisk mest fordelagtige bud og foretage en korrekt tildelingsbeslutning.
Ordregiver forventer at genudbyde kontrakten inden for kort tid, med henblik på en forventet ikrafttrædelse i september 2016.
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København Ø
2100
DANMARK
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
I henhold til lov nr. 492 af 12.5.2010 om Klagenævnet for Udbud (med senere ændringer) gælder følgende klagefrist i relation til gennemførelse af udbud:
Klager over udbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiver har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort, jf. lovens § 7, stk. 2, nr. 1. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
DANMARK
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:http://www.kfst.dk