23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 107-190606
Offentliggjort
Udbudstype
Annullering

Udbyder

Aarhus Kommune, Børn og Unge, Digitalisering

Levering af skolesystem (læringsplatform) som servicebureauløsning


Aarhus Kommune, Børn og Unge, Digitalisering

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Aarhus Kommune, Børn og Unge, Digitalisering
55133018
Grøndalsvej 2, Postboks 4069
Viby J
8260
DANMARK
Kontaktperson: Kirsten Kaag Mortensen
Telefon: +45 40328816
E-mail: kikm@aarhus.dk
NUTS-kode: DK0

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.aarhus.dk/da/omkommunen/organisation/Boern-og-Unge.aspx

I.2) Fælles udbud
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Uddannelse

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Levering af skolesystem (læringsplatform) som servicebureauløsning.

II.1.2) Hoved-CPV-kode
72000000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Kontrakten omfatter gennemførelse af et projekt til opsætning og implementering af et skolesystem (læringsplatform) som servicebureauløsning baseret på en standardløsning i den kommende leverandørs driftsmiljø.

Kontrakten omfatter endvidere efterfølgende drift, vedligeholdelse, videreudvikling og support af systemet. Systemet, dets enkelte dele og den tilhørende dokumentation skal besidde de egenskaber og opfylde de krav, der fremgår af kontrakten med bilag, som fremgår af udbudsmaterialet.

Løsningen skal kunne anvendes af kommunens brugere indenfor skoleområdet, som indbefatter elever, forældre og pædagogiske medarbejdere, ledere og andre brugere indenfor forvaltningen, f.eks. PPR-konsulenter og UU-vejledere.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
48190000
48912000
48930000
48931000
48932000
80000000
80521000
80420000
72200000
72250000
72253100
72253200
72261000
72263000
72267100
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042
NUTS-kode: DK
Hovedudførelsessted:

Gældende for Aarhus Kommune, herunder alle folkeskoler, sfo'er og Ung i Aarhus. Målgruppen omfatter mere end 5 000 lærere og pædagogiske medarbejdere, 28 000 elever, 350 ledere og 50 000 forældre.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Aarhus Kommune ønsker med dette udbud at anskaffe en ny digital læringsplatform som en del af det samlede Brugerportalsinitiativ (BPI) for folkeskolen, jf. aftale indgået mellem KL og regeringen i juni 2014. Brugerportalsinitiativet skal støtte op om målene for folkeskolereformen.

Aarhus Kommune står for at indkøbe læringsplatformen til kommunens 51 folkeskoler (inkl. 2 specialskoler) og ca. 28 000 elever.

Kommunens børn- og ungepolitik støtter op om folkeskolereformen. Heri indgår visionen om et helhedsperspektiv på børn og unges trivsel og læring og om den enkeltes alsidige udvikling. Kravene til den nye læringsplatform afspejler disse særlige fokusområder for Kommunen.

Læringsplatformen er en af de nye platforme på området, som skal medvirke til at digitalisere de arbejdsprocesser, der vedrører det pædagogiske og didaktiske arbejde omkring læring og trivsel for skole og FU i Aarhus Kommune.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 60
Kvalitetskriterium - Navn: Service / Vægtning: 15
Kvalitetskriterium - Navn: Tidsplan og samarbejde / Vægtning: 5
Pris - Vægtning: 20
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Kontrakten omfatter følgende optioner:

— Varetagelse af slutbrugeruddannelse til ca. 5 500 medarbejdere

— Etablering af en lokal database indeholdende mål for elevens alsidige udvikling

— Ovenstående mulighed for forlængelse i 2 x 1 år.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Ordregiver har valgt ikke udbyde kontrakten i særskilte delkontrakter, da det findes mest hensigtsmæssigt, at den leverandør, som leverer systemet, også efterfølgende drifter og vedligeholder løsningen. Endvidere taler økonomiske hensyn for en samlet løsning, da der forventes at være besparelser ved selve udbudsprocessen samt ved den efterfølgende kontraktstyring.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2016/S 027-042972
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Betegnelse:

Levering af skolesystem (læringsplatform) som servicebureauløsning

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Der er konstateret fejl og uhensigtsmæssigheder i udbudsbetingelserne, herunder i relation til grundlaget for evaluering, som har en så alvorlig karakter, at det er nødvendigt at annullere udbuddet.

Det kan således konstateres, at forholdene har konkret og væsentlig betydning for mulighederne for at identificere det økonomisk mest fordelagtige bud og foretage en korrekt tildelingsbeslutning.

Ordregiver forventer at genudbyde kontrakten inden for kort tid, med henblik på en forventet ikrafttrædelse i september 2016.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København Ø
2100
DANMARK
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lov nr. 492 af 12.5.2010 om Klagenævnet for Udbud (med senere ændringer) gælder følgende klagefrist i relation til gennemførelse af udbud:

Klager over udbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiver har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort, jf. lovens § 7, stk. 2, nr. 1. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
DANMARK
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
01/06/2016

Send til en kollega

0.031