23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 122-218361
Offentliggjort
28.06.2016
Udbudstype
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse

Udbyder

Region Hovedstaden, Center for Økonomi, Indkøb

PCR-flow


Region Hovedstaden, Center for Økonomi, Indkøb

Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed

Varer

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed/enhed

I.1) Navn og adresser
Region Hovedstaden, Center for Økonomi, Indkøb
29190623
Kongens Vænge 2, Blok C, lokale 120
Hillerød
3400
Danmark
Kontaktperson: Seniorkonsulent Michael Thelander
Telefon: +45 38665823
E-mail: michael.thelander@regionh.dk
Fax: +45 38665850
NUTS-kode: DK01

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.regionh.dk

I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

PCR-flow.

 

Sagsnr.: 16030766
II.1.2) Hoved-CPV-kode
38950000
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Én pcr-flowlinje med option på yderligere en linie og/eller opgradering af eksisterende udstyr inkl. tilhørende reagenser/forbrugsartikler m.m.

 

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 5 000 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK01
Hovedudførelsessted:

 

Herlev og Gentofte Hospital, Klinisk Mikrobiologisk Afdeling, Herlev Ringvej 75, 2730 Herlev.

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Én pcr-flowlinje med option på yderligere en linie og/eller opgradering af eksisterende udstyr inkl. tilhørende reagenser/forbrugsartikler m.m.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

Én yderligere linie og eller opgradering af eksisterende udstyr samt service.

 

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse
  • Kun en bestemt økonomisk aktør kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder, varer eller tjenesteydelser af følgende årsag:
    • manglende konkurrence af tekniske årsager
Forklaring:

 

Ordregiver har krav om, at de PCR-cyclere, der indgår i det samlede flow, skal understøtte multiplex PCR-analyser i 6 kanaler, at udstyret til opsætning af PCR-reaktioner og PCR-cyclere skal kunne håndtere PCR-plader i 384-brøndsformat, at PCR-reaktionerne kan foregå i et maksimalt volumen på 10 µL, at udstyret skal kunne understøtte afdelingens egenudviklede (in-house) PCR-analyser og skal fungere med generiske PCR-reagenser samt at 1 proceslinje skal kunne håndtere mindst 275 patientprøver, samt tilhørende kontroller, pr. arbejdsdag og at den daglige håndtering omfattende opstart af udstyr, registrering af prøver, forberedelse (pipettering), oprensning af RNA eller DNA, PCR-setup og analyse, vedligehold og nedlukning af udstyr kan ske indenfor arbejdsdagens længde af 7,5 timer. Endeligt skal det samlede udstyr understøttes af en middelware der kan 2 vejs kommunikere med afdelingens LIS system og kunne være indenfor ordregivers fysiske rammer.

 

IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt

Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling

Betegnelse:

 

PCR-flowlinje

 

V.2) Kontrakt-/koncessionstildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten/beslutningen om tildeling af koncession:
22/06/2016
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens/Koncessionshavers navn og adresse
Roche Diagnostics A/S
Hvidovre
Danmark
NUTS-kode: DK01
Kontrahenten/koncessionshaveren bliver en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens/koncessionens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens/koncessionens samlede værdi: 5 000 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Langelinie Allé 17
København Ø
2100
Danmark
Telefon: +45 35291000
Fax: +45 33307600

Internetadresse:www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

Ordregiver påregner tidligst at indgå kontrakt med den i pkt. V.2.3) nævnte leverandør efter 10 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor denne bekendtgørelse er blevet offentliggjort, jf. lov om klagenævnet for udbud § 4, stk. 1.

Klage over ordregivers valg af procedure mv. kan indgives til Klagenævnet. Senest samtidig med indgivelse af klage til Klagenævnet, skal Klager skriftligt underrette Ordregiver om den påståede overtrædelse og om, at klagen indbringes for nævnet.

Nærværende bekendtgørelse følges op af bekendtgørelse om indgået kontrakt. Klage herover skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelse om indgået kontrakt er blevet offentliggjort, jf. lov om klagenævnet for udbud § 7, stk. 3. Senest samtidig medindgivelse af klage til Klagenævnet, skal Klager skriftligt underrette Ordregiver om den påståede overtrædelse og om, at klagen indbringes for nævnet.

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100

Internetadresse:www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
23/06/2016

Send til en kollega

0.112