23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 122-219281
Offentliggjort
28.06.2016
Udbudstype
Begrænset udbud

Udbyder

Rigsadvokaten

Vindere

Rammeaftale vedrørende BI konsulentydelser

(25.11.2016)
Affecto Denmark A/S
Lyngbyvej 28
2100 København Ø

Begrænset udbud for rammeaftale vedrørende BI-konsulentydelser


Rigsadvokaten

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Rigsadvokaten
Frederiksholms Kanal 16
Kontaktpunkt(er): Rigsadvokaten, Frederiksholms Kanal 16, 1220 København K
Att: Jens Lund Andersen
1220 København K
Danmark
Telefon: +45 25261098
Mailadresse: jla@ankl.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.anklagemyndigheden.dk/Sider/Forside.aspx

Internetadresse for køberprofilen: http://www.anklagemyndigheden.dk/Sider/rigsadvokaten.aspx

Elektronisk adgang til oplysninger: http://www.anklagemyndigheden.dk/Sider/udbud.aspx

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

I.2) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.3) Hovedaktivitet
Offentlig orden og sikkerhed
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Begrænset udbud for rammeaftale vedrørende BI-konsulentydelser.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 7: Edb-tjenesteydelser og hermed beslægtede tjenesteydelser
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Rigsadvokaten, Frederiksholms Kanal 16, 1220 København K.

NUTS-kode DK011

II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører udarbejdelse af en rammeaftale
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør

Rammeaftalens varighed

Varighed i måneder: 36

Anslået samlet værdi af indkøbene i hele rammeaftalens løbetid

Anslået værdi eksklusive moms:
interval: mellem 3 500 000 og 4 500 000 DKK
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Rigsadvokaten har et løbende behov for Business Intelligence (BI) konsulentydelser. Nærværende begrænsede udbud omhandler en rammeaftale for køb af BI konsulentydelser, herunder fejlretning og vedligeholdelse af eksisterende Qlik-applikationer, udvikling af nye Qlik-applikationer og rådgivning om arkitektur og opsætning af Rigsadvokatens datavarehus løsning. Rammeaftalens samlede omsætning forventes at være 1 500 000 DKK årligt over 3 år, dog kan der ikke garanteres en årlig omsætning på 1 500 000 DKK eller en samlet omsætning på 4 500 000 DKK over de 3 år.
II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

72220000

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8) Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
Anslået værdi eksklusive moms:
interval: mellem 3 500 000 og 4 500 000 DKK
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 2
Hvis der er tale om indkøbs- eller tjenesteydelseskontrakter, der kan forlænges: anslået tidsramme for efterfølgende kontakter:
måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Varighed i måneder: 36 (fra tildeling af kontrakten)

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
Se udbudsmateriale.
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Se udbudsmateriale.
III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Hvis flere tilbudsgivere ønsker at byde sammen i et konsortium, skal der på vegne af konsortiet udpeges en fælles befuldmægtiget, der er ansvarlig for al kontakt til Ordregiver og kan tegne konsortiet.
Fællessekretariatet skal ikke have en bestemt juridisk form på tidspunktet for tilbudsafgivelse, jf. artikel 3(2) i Udbudsdirektivet. Ordregiver stiller dog som krav, at konsortiets deltagere hæfter solidarisk, såfremt kontrakten tildeles konsortiet og kontrakt skal indgås.
III.1.4) Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: nej
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Ansøger skal ved sin prækvalifikationsanmodning udfylde, underskrive og vedlægge det fælles europæiske udbudsdokument, jf. bilag 1 til udbudsbetingelserne. Ansøger skal udfylde ESPD'ets del II-IV, og ESPD'et vil herefter være foreløbigt bevis for, at Ansøger opfylder minimumskrav til egnethed, jf. udbudslovens § 148, stk. 1,nr. 1 og 2. Der henvises til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledning herom, jf. .http://www.kfst.dk/~/media/KFST/Offentlig%20konkurrence/Vejledning%20om%20eESPD/Det%20faelles%20europaeiske%20udbudsdokument.pdf ESPD'et udgør en formel egenerklæring fra ansøger om, at denne ikke befinder sig i en af de situationer, hvor økonomiske aktører efter udbudsloven vil eller kan blive udelukket og at denne opfylder de relevante egnethedskriterier. Før ordregivers beslutning om tildeling af rammeaftalen, skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele rammeaftalen, fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i det fælles europæiske udbudsdokument i henhold til udbudslovens §§ 151 og 152.

III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Ansøger skal ved sin prækvalifikationsanmodning udfylde, underskrive og vedlægge det fælles europæiske udbudsdokument, jf. bilag 1 til udbudsbetingelserne. Ansøger skal udfylde ESPD'ets del II-IV, og ESPD'et vil herefter være foreløbigt bevis for, at Ansøger opfylder minimumskrav til egnethed, jf. udbudslovens § 148, stk. 1,nr. 1 og 2. Der henvises til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledning herom, jf. .http://www.kfst.dk/~/media/KFST/Offentlig%20konkurrence/Vejledning%20om%20eESPD/Det%20faelles%20europaeiske%20udbudsdokument.pdf

Før ordregivers beslutning om tildeling af rammeaftalen, skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele rammeaftalen, fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i det fælles europæiske udbudsdokument i henhold til udbudslovens §§ 151 og 152. ESPD'et udgør en formel egenerklæring fra ansøger om, at denne ikke befinder sig i en af de situationer, hvor økonomiske aktører efter udbudsloven vil eller kan blive udelukket og at denne opfylder de relevante egnethedskriterier. Den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele rammeaftalen, skal i den forbindelse fremlægges følgende dokumentation:
Tilbudsgivers årsregnskab eller uddrag heraf i det seneste disponible regnskabsår. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen. Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre virksomheders økonomiske kapacitet, skal dokumentationen fremsendes for hver enhed.
III.2.3) Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
Ansøgere vil blive evalueret og evt. prækvalificeret på grundlag af referencer og fastansat personale.
Som dokumentation for Ansøgerens tekniske formåen skal Ansøgeren vedlægge følgende materiale, ved Ansøgers udfyldelse af Skabelon A:
a) Oplysning om de væsentligste sammenlignelige opgaver, som Ansøgeren har udført i løbet af de seneste 3 kalenderår, med angivelse af tidspunkt herfor, samt navn og telefonnummer på kunderne.
b) Liste over fastansatte BI-konsulenter i virksomheden, og en kort beskrivelse af deres kvalifikationer og erfaring, særligt med Qlik-produkter.
Skabelon A skal udfyldes af ansøger. Manglende udfyldelse af skabelon A medfører, at Ansøgningen i det hele anses som ukonditionsmæssig.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Rigsadvokaten vil kun prækvalificere ansøgere som har mindst 3 referencer med lignende opgaver (omhandlende fejlretning og vedligeholdelse af applikationer i Qlik-produkter, udvikling af nye Qlik-applikationer, dataudtræk fra forretningssystemer og driftsoptimering) og mindst 3 fastansatte konsulenter med minimum 3 års erfaring med Qlik-produkter med fejlretning og vedligeholdelse, samt udvikling af nye Qlik-applikationer og dataudtræk fra forretningssystemer og driftsoptimering.
III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: nej
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: nej

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Begrænset
IV.1.2) Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal økonomiske aktører: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Såfremt antallet af ansøgere overstiger 5, vil den videre selektion ske på baggrund af ansøgerens relevante dokumenterede erfaring i levering af BI-tjenesteydelser og i at arbejde med Qlik-produkter.
IV.1.3) Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
RA-2016-909-0277
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
Skal der betales for dokumenterne?: nej
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
15.8.2016
IV.3.5) Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.3.8) Åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3) Yderligere oplysninger
Tilbuddet skal være skriftligt og afgives på dansk. Der henvises til udbudsbetingelserne for beskrivelse af krav til aflevering af tilbud.
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
Danmark
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291095
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Klage skal indgives til klagenævnet inden bestemte frister. Klageover ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i klagenævnet inden 20 dage fra dagen efter ordregiverens underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret. Andre klager skal være modtaget i klagenævnet inden 45 kalenderdage fra dagen efter offentliggørelsen af ordregiverens bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt. Hvis der er tale om en rammeaftale er fristen 6 måneder fra ordregiveren har underrettet tilbudsgiverne om, hvem ordregiveren vil indgå kontrakt med. Ved klager i forbindelse med udbud efter Tilbudsloven skal klage indgives 45 dage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet tilbudsgiverne om, hvem ordregiveren har besluttet at indgå kontraktmed. Hvis der er tale om en rammeaftale under Tilbudsloven er fristen 6 måneder regnet fra den dag, hvor ordregiver har underrettet tilbudsgiverne om, hvem ordregiveren har besluttet at indgå kontrakt med.
VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Danmark
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk/

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
23.6.2016

Send til en kollega

0.064