Fakta om udbudet
Udbyder
Danmarks Nationalbank
Vindere
IT-konsulentbistand til Nationalbanken
(02.09.2016)
Right People Group ApS
Strandgade 12B
1401 Købehavn K
IT-konsulentbistand til Nationalbanken
Danmarks Nationalbank
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
61092919
Havnegade 5
København K
1093
Danmark
Kontaktperson: René Bergman
Telefon: +45 33636363
E-mail: it-udbud@nationalbanken.dk
NUTS-kode: DK011
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.nationalbanken.dk
Del II: Genstand
IT-konsulentbistand til Nationalbanken.
Nationalbanken er Danmarks centralbank. Det er en selvejende og uafhængig institution. I lov om Danmarks Nationalbank fra 1936 fremgår Nationalbankens uafhængighed ved, at Nationalbankens direktion har eneansvaret for at fastsætte de pengepolitiske renter.
Nationalbankens 3 overordnede formål er at være med til at sørge for stabile priser, sikre betalinger og stabilitet i det finansielle system.
Nærværende udbud skal bidrage til at tilvejebringe den nødvendige og midlertidige kapacitet til at bistå Nationalbankens it-medarbejdere med at understøtte bankens behov.
Nationalbanken har et hastende behov for 7 it-konsulenter med virkning fra 1.8.2016, eller hurtigst muligt herefter og senest 1.9.2016, og frem til udgangen af februar 2017.
Som anført i rammeaftalen har Nationalbanken option på forlængelse af aftalen med op til 3 måneder.
Leverandørens tilbudte profiler skal have gode kommunikative evner, være empatiske, have konsulenterfaring, være robuste og, sammen med medarbejderne i IT, bidrage til et positivt arbejdsklima.
Det er afgørende, at de tilbudte profiler er seniorprofiler med solid erfaring og evne til hurtigt at sætte sig ind i nye områder.
De til opgaven krævede 7 profiler fordeler sig på følgende:
— 2 netværksspecialister
— 1 software projektleder
— 2 systemkonsulenter
— 1 incident manager
— 1 SQL DBA.
Mulighed for forlængelse af kontrakten med op til 3 måneder.
Der er option på tilkøb af flere ressourcer af de i afsnit II.2.4) beskrevne konsulenttyper og fastsatte antal.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Der stilles ikke krav om optagelse i relevant fagligt-/erhvervsregister eller handelsregister.
Tilbudsgiver skal vedlægge det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD) med angivelse af følgende oplysninger:
Tilbudsgivers samlede årsomsætning for det seneste disponible regnskabsår, afhængigt af hvornår tilbudsgiveren blev etableret eller startede sin virksomhed. Dette angives i ESPD'en Del IV, Afsnit B, Økonomisk og Finansiel Formåen, underpunktet »Samlet omsætning«. Der henvises til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledning herom.
Ved »det seneste disponible regnskabsår« forstås det seneste regnskab afsluttet i overensstemmelse med de regler og den praksis, der gælder for tilbudsgivers regnskabsaflæggelse.
Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen, skal dette anføres i det fælleseuropæiske udbudsdokument, Del II, underpunktet »Oplysninger om udnyttelse af andre enheders kapacitet«, jf. i øvrigt punkt. VI.3) Yderligere oplysninger nedenfor, og den eller de andre enheder skal hver udfylde et særskilt ESPD med de krævede oplysninger.
Såfremt tilbudsgiver er del af et konsortium, skal dette anføres i det fælleseuropæiske udbudsdokument, Del II, afsnit A, og hver af de deltagende økonomiske aktører skal udfylde et særskilt ESPD med de krævede oplysninger.
Som mindstekrav kræves en samlet årlig omsætning på mindst 10 000 000 DKK i det seneste disponible regnskabsår. Såfremt tilbudsgiveren baserer sig på andre enheders formåen, beregnes omsætningen som tilbudsgiverens og disse andre enheders samlede omsætning i det seneste disponible regnskabsår. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes omsætningen som virksomhedernes samlede omsætning i det seneste disponible regnskabsår. Nationalbanken beregner omsætningen ud fra de afgivne oplysninger i de modtagne ESPD, Del IV, afsnit B, underpunktet »Samlet omsætning«. Selvom oplysningerne fremgår af separate ESPD'er, vurderes de således samlet.
I relation til levering af ydelser under aftalen indgår i aftalens vilkår en regulering af krav til samfundsansvar baseret på principperne i FN's Global Compact og krav til sikkerhedsgodkendelse af relevant personale til brug for udførelse af aftalens ydelser.
Del IV: Procedure
Nationalbanken har pludseligt og uforudseeligt modtaget en række opsigelser fra en bred skare af it-medarbejdere, hvilket har efterladt Nationalbanken med et kraftigt it-ressourceunderskud. Da en række opgaver i Nationalbanken dermed risikerer utilstrækkelig it-understøttelse, er det Nationalbankens vurdering, at der hurtigst muligt skal tilvejebringes den nødvendige og midlertidige kapacitet til at bistå de tilbageværende it-medarbejdere med at understøtte bankens behov.
Der er ikke adgang til at overvære åbning af tilbud.
Del VI: Supplerende oplysninger
Der henvises i det hele til udbudsbetingelserne, der indeholder en fuld beskrivelse af supplerende oplysninger til nærværende udbudsbekendtgørelse. Udbudsbetingelserne udgør således en integreret del af udbudsbekendtgørelsen.
Afgivelse af tilbud kan kun ske ved fysisk indlevering/indsendelse af tilbud til Nationalbankens adresse, jf. pkt. I.1). Det er ikke muligt på anden vis at afgive tilbud, herunder accepteres tilbud afgivet på e-mail ikke.
Interesserede opfordres til løbende at holde sig orienteret på Nationalbankens hjemmeside under »Om os, Udbud og annonceringer«, jf. også pkt. I.3), hvor det er muligt at tilmelde sig en nyhedsmail.
Tilbudsgiver skal udfylde og vedlægge sit tilbud det fælles europæiske udbudsdokument som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3 nævnte forhold. Der henvises til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledning til det fælleseuropæiske udbudsdokument. Det bemærkes, at tilbudsgiver skal vedlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i det fælles europæiske udbudsdokument, jf. nærmere Udbudsbetingelserne.
Vedrørende udelukkelsesgrundene:
Nationalbanken skal udelukke en tilbudsgiver fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiver er omfattet af de i udbudslovens §§ 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde. Oplysningerne herom anføres i det fælleseuropæiske udbudsdokument Del III, afsnit A, B og C. Der gøres særligt opmærksom på, at visse af de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudsdirektivet er gjort obligatoriske i udbudsloven § 136. Der henvises til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledning til det fælleseuropæiske udbudsdokument om korrekt udfyldelse af formularen.
Nationalbanken vil herudover udelukke tilbudsgivere fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis de er omfattet af en udelukkelsesgrund i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 eller nr. 6. Ansøger skal anføre oplysningerne herom i det fælleseuropæiske udbudsdokument, del III, afsnit C. Der henvises til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledning til det fælleseuropæiske udbudsdokument om de frivillige udelukkelsesgrunde.
I forhold til indhentelse af dokumentation for oplysningerne i det fælleseuropæiske udbudsdokument, anmodes tilbudsgiver om at fremlægge årsregnskaber eller uddrag heraf, jf. udbudsloven § 154, stk. 1, nr. 2. Der henvises endvidere til Udbudsbetingelserne i forhold til oplysninger om afgivelse af tilbud i øvrigt, herunder oplysninger om støttende enheder, samt nærmere angivelser i forhold til udbudsbekendtgørelsen iøvrigt.
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København Ø
2100
Danmark
Telefon: +45 35291095
Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
N/A
Danmark
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.klfu.dk
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:http://www.kfst.dk/