23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 126-225267
Offentliggjort
04.07.2016
Udbudstype
Udbud efter forhandling

Udbyder

JAR Samarbejdet c/o Region Nordjylland

Vindere

Vedligeholdelse, support og videreudvikling af JAR (Jordforureningslovens Areal Register)

(28.12.2016)
COWI A/S
Parallelvej 2
2800 Lyngby

Vedligeholdelse, support og videreudvikling af JAR (Jordforureningslovens Areal Register)


JAR Samarbejdet c/o Region Nordjylland

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
JAR Samarbejdet c/o Region Nordjylland
Aalborg Øst
Danmark
Kontaktperson: Thomas Bach Tengberg
E-mail: Maria.matzen@twobirds.com
NUTS-kode: DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=snxrmjanrn

I.1) Navn og adresser
Region Midtjylland
Skottenborg 26
8800
9220
Danmark
Kontaktperson: Thomas Bach Tengberg
E-mail: Maria.matzen@twobirds.com
NUTS-kode: DK04

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=snxrmjanrn

I.1) Navn og adresser
Region Syddanmark
Damhaven 12
Vejle
7100
Danmark
Kontaktperson: Thomas Bach Tengberg
E-mail: Maria.matzen@twobirds.com
NUTS-kode: DK03

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=snxrmjanrn

I.1) Navn og adresser
Region Sjælland
Alléen 15
Sorø
4180
Danmark
Kontaktperson: Thomas Bach Tengberg
E-mail: Maria.matzen@twobirds.com
NUTS-kode: DK02

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=snxrmjanrn

I.1) Navn og adresser
Region Hovedstaden
Kongens Vænge 2
Hillerød
3400
Danmark
Kontaktperson: Thomas Bach Tengberg
E-mail: Maria.matzen@twobirds.com
NUTS-kode: DK01

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=snxrmjanrn

I.1) Navn og adresser
Region Nordjylland
Niels Bohrs Vej 30
Aalborg Øst
9220
Danmark
Kontaktperson: Thomas Bach Tengberg
E-mail: Maria.matzen@twobirds.com
NUTS-kode: DK05

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=snxrmjanrn

I.2) Fælles udbud
Kontrakten omfatter fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=snxrmjanrn
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=snxrmjanrn
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

Vedligeholdelse, support og videreudvikling af JAR (Jordforureningslovens Areal Register).

 

II.1.2) Hoved-CPV-kode
72000000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

JAR — Jordforureningslovens Areal Register (»JAR systemet«) er en database med oplysninger om grunde, der er muligt forurenede, er konstateret forurenede eller er blevet renset op. JAR systemet er indkøbt og idriftsat som et færdigt system til brug for regionernes sagsbehandling i jordforureningssager.

Regionerne ønsker at indgå aftale med en ekstern IT-leverandør om vedligehold, support og videreudvikling af JAR-systemet, samt mulig drift af lokale JAR-installationer hos de enkelte regioner.

 

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 48 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72210000
72220000
72230000
72240000
72250000
72253000
72253100
72253200
72254000
72254100
72260000
72261000
72262000
72263000
72264000
72265000
72266000
72267000
72267100
72267200
72268000
72300000
72310000
72311100
72312000
72314000
72316000
72317000
72319000
72320000
72910000
72212100
72212000
72212222
72212482
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

JAR — Jordforureningslovens Areal Register (»JAR systemet«) er en database med oplysninger om grunde, der er muligt forurenede, er konstateret forurenede eller er blevet renset op. Systemet giver mulighed for at opslag og sagsbehandling af en hvilken som helst matrikels jordforureningsstatus.

JAR systemet er indkøbt og idriftsat som et færdigt system til brug for regionernes sagsbehandling i jordforureningssager. Dele af systemet stilles til rådighed for kommunale sagsbehandlere og offentligheden gennem særlige interfaces. Regionerne ønsker at indgå aftale med en ekstern IT-leverandør om vedligehold, support og videreudvikling af JAR-systemet, samt mulig drift af lokale JAR-installationer hos de enkelte regioner. Vedligeholdelsesdelen omfatter drift og opdatering af diverse fælles miljøer vedrørende JAR-systemet, drift og support af it-system til rapportering/håndtering af ændringer og fejl samt projektledelse, administration, mv. Supportdelen omfatter løbende support til regionens kontaktpersoner. Supportydelserne falder i to kategorier: (1) Generel support — dvs. support på de elementer af JAR-systemet der er fælles for alle regionerne. Generel support vil blive finansieret af JAR-fællesskabet. Supportydelserne omfatter regelmæssige analyser af regionernes lokale fejllogs fra lokale driftsmiljøer (ELMA-logs), ad-hoc-møder, telefonisk support og mailsupport inden for normal arbejdstid. (2) Lokal support — dvs. support på regionale JAR-installationer — eksempelvis support på regionsspecifikke dele af JAR-systemet, support til opdatering af lokale kodelister, driftsmiljø, backup af databaser, datavask og adhoc udviklingsopgaver. Lokal support vil blive reguleret af den udbudte kontakt, men vil blive finansieret af de enkelte regioner.

Videreudvikling af systemet skal ske løbende i takt med, at tilpasninger, fejlrettelser og nye funktioner efterspørges af brugerne, udvikling af browserne mm. stiller krav herom eller hvis regionerne i øvrigt ønsker at opgradere systemet til nye grænseflader eller teknologier. Ændringsønsker kvalificeres løbende af regionerne og pakkes i releases, som forventes udgivet op til 6 gange årligt.

Driften af de enkelte regioners produktionsmiljø for JAR-systemet bliver håndteret som en option i den udbudte kontrakt. Driften omfatter serverdrift og vedligehold af driftsmiljøet for JAR systemet i de(n) region(er), der ønsker at benytte sig af optionen.

Den fremtidige videreudvikling af systemet kan i de kommende år eksempelvis omfatte en løbende videreudvikling af integration til eksterne systemer, en fuldstændig omlægning af systemets brugergrænseflade, løbende performanceoptimeringer, udvidede muligheder for rapportgenerering og/eller omlægning af driftsløsning til cloud-baseret drift.

Baggrunden for, at ordregiver ikke opdeler kontrakten i flere delkontrakter, jf. punkt II.1.6) er, at den udbudte ydelse vedrører ét system, der fungerer i hele landet og på tværs af regionale grænser. Der forventes et tæt samarbejde mellem leverandør og ordregiver, hvorfor ordregiver har valgt ikke at udbyde kontrakten i særskilte delkontrakter, da det findes mest hensigtsmæssigt, at det er den samme leverandør, som skal yde vedligeholdelse, support og videreudvikling af systemet som helhed.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 48 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 72
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Kontraktens løbetid er 6 år med option på forlængelse af kontrakten i op til 2 gange 1 år.

 

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 3
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

 

Såfremt flere end 3 ansøgere opfylder ordregivers krav til egnethed, udvælger ordregiver de 3 ansøgere, som er bedst egnede til at løse opgaver af den pågældende art. Ansøger skal aflevere referencer med beskrivelser af gennemførte projekter. Udvælgelsen vil ske på baggrund af en vurdering af de mest relevante referencer, set i forhold til den udbudte opgave, jf. pkt. II.1.4) og II.2.4). I forbindelse med vurderingen af virksomhedens egnethed til at løfte opgaven, vil ordregiver lægge størst vægt på nedenstående forhold:

Der lægges vægt på, at der i projekterne dokumenteres anvendelse af en eller flere af nedenstående metoder og/eller teknologiområder.

1. Brugergrænseflader/Præsentationslag:

1.1. Design af brugergrænseflader (GUI)

1.2. Udarbejdelse af designmanual

1.3. Anvendelse af Responsive web design (RWD)

1.4. Angular

1.5. jQuery, jQuery UI, jQuery.DataTables

1.6. Bootstrap 3.3.X

1.7. HTML5

1.8. Javascript

1.9. CSS-3.

2. Databaser/Forretningslag/Dataaccesslag:

2.1. ASP .NET 4.5

2.2. Model–view–controller (MVC)

2.3. DataTables

2.4. T-SQL

2.5. Microsoft SQL-Server databaser, herunder SQL Server 2012, SQL Server 2014

2.6. Entity Framework

2.7. C# DLL

2.8. ADO.NET

2.9. Stored procedures.

3. Drift:

3.1. Serverdrift

3.2. Applikationsdrift.

4. Open-source GIS-teknologier:

4.1. Mapserver

4.2. GeoServer

4.3. OpenLayers.

5. Webservicesintegrationer:

5.1. SOAP-services

5.2. REST-services

5.3. WMS/WFS.

6. Automatiserede tests via GUI:

6.1. GUI testing tools — / visual test automation tools

6.2. Unit-test, integrationstest.

7. Business Intelligence:

7.1. SQL Server Reporting Services

8. Værktøjer og metoder til understøttelse af pålidelig, hurtig og hyppig bygning, afprøvning og frigivelse af software

Ved vurderingen tillægges det betydning, at referencerne samlet dokumenterer anvendelse af flest mulige af metoderne og/eller teknologiområderne. En særlig høj grad af kompetence eller specialviden med metoderne og/eller teknologiområderne vægtes også højt.

Referenceprojekter med et tilsvarende eller større budget end den udbudte opgave, jf. II.2.6) vil der lægges vægt på ved vurderingen.

Det lægges ligeledes vægt på, hvis der i referenceprojekterne kan dokumenteres kendskab inden for jordforureningsområdet.

Ansøger skal aflevere 5 referencer. Hver reference må maksimalt have et omfang på 2 A4-sider, og skal indledningsvis angive numrene på ovenstående metode og/eller teknologiområder, som referencen dokumenterer erfaring med. For hvert nummer skal indsættes en beskrivelse/motivation for referencens relevans for det pågældende område. Ordregiver læser kun de første 2 A4-sider i hver af de første 5 referencer, hvorfor efterfølgende referencer eller tekst ikke indgår i udvælgelsen. Teksten skal være med skriftstørrelse 12 samt almindelig sideopsætning. Referencerne skal vedrøre opgaver, der er igangværende eller afsluttet inden for de seneste 3 år (august 2013 eller senere). For hver reference skal angives et kontaktpunkt, som Ordregiver kan henvende sig til for verifikation af referencen.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

Se punkt II.2.7) for beskrivelse af option på forlængelse.

Drift af JAR-systemet udbydes som en option, som de enkelte regioner individuelt kan til- eller fravælge. Driften omfatter serverdrift og vedligehold af driftsmiljøet for JAR systemet i de(n) region(er), der ønsker at benytte sig af optionen.

Etablering, drift og vedligehold af et distributionsmiljø til håndtering af forespørgsler i og udtræk fra lokale JAR-installationer hos regionerne udbydes som en option.

 

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

 

Ansøger skal vedlægge en udfyldt ESPD afsnit IV.A.

ESPD skal udfyldes som beskrevet nedenfor og i vejledningen fra Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.

Ansøger skal udfylde ESPD del II.A og II.B med oplysninger om ansøgeren og dennes kontaktperson. ESPD afsnit II.C skal udfyldes, hvis ansøger benytter andre enheders kapacitet. Ansøgere, der benytter andre enheders kapacitet, dvs. en støttende enhed, skal vedlægge en særskilt ESPD indeholdende oplysningerne i del II.A og B samt del III for den pågældende enhed. Derudover skal del IV udfyldes for den støttende enhed, såfremt det er relevant, dvs. hvis ansøger baserer sig på den anden enheds kapacitet i forhold til alle eller dele af egnetheds- og/eller udvælgelseskriterierne, skal del IV også udfyldes for den støttende enhed. Ordregiver har valgt at udelukke ansøgere, der ikke opfylder de obligatoriske udelukkelsesgrunde, jf. udbudslovens § 135-136.

Ansøger skal udfylde ESPD afsnit III.A, jf. overholdelse af de 6 obligatoriske udelukkelsesgrunde, jf. § 135, stk.1 og 2, så ansøger ikke ved endelig dom er dømt eller vedtaget bødeforlæg for: — Begået handling som led i kriminel organisation, jf. nr. 1

— Bestikkelse, jf. nr. 2

— Svig, jf. nr. 3

— Terrorhandlinger eller strafbare handlinger ifbm. terroraktivitet, jf. nr. 4

— Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme, jf. nr. 5

— Børnearbejde eller andre former for menneskehandel, jf. nr. 6.

Ordregiver udelukker ansøger, såfremt de ovennævnte udelukkelsesgrunde er foretaget af et medlem af ansøgers bestyrelse, direktion eller tilsynsråd, eller såfremt den dømte person har beføjelse til at repræsentere, kontrollere eller træffe beslutninger i ansøgers bestyrelse, direktion eller tilsynsråd.

Ansøger skal angive i ESPD afsnit III.B, at denne ikke er omfattet af udelukkelsesgrunden i § 135, stk. 3, hvor ansøger ikke må have en ubetalt forfalden gæld på 100 000 DKK eller derover til offentlige myndigheder vedr. skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til dansk lovgivning eller lovgivningen i det land, hvor ansøgeren er etableret. Såfremt ansøger er omfattet af § 135, stk. 3 kan det påvises, at ansøger opfylder undtagelserne i § 135, stk. 4, nr. 2 eller 3, hvorefter der enten er stillet sikkerhed for betaling af gælden eller der er indgået aftale med inddrivelsesmyndighed om en afviklingsordning.

Ansøger skal i ESPD afsnit III.C oplyse, at ansøger ikke befinder sig i en interessekonflikt, konkurrencefordrejning eller i det pågældende udbud har afgivet groft urigtige oplysninger, har tilbageholdt oplysninger eller ikke er i stand til at fremsende supplerende dokumenter vedrørende udelukkelsesgrundene, jf. udbudslovens § 136.

Ansøger har mulighed for at dokumentere pålidelighed (self cleaning), jf. udbudslovens § 138, såfremt ansøger befinder sig i en udelukkelsesgrund, hvilket sker I ESPD afsnit III A, B eller C under den relevante udelukkelsesgrund.

 

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Ansøger skal vedlægge en udfyldt ESPD afsnit IV.B. ESPD skal udfyldes som beskrevet nedenfor og i vejledningen fra Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.

Ansøgerne skal i ESPD afsnit IV.B under "samlet årsomsætning", finansielle nøgletal" og "øvrige økonomiske og finansielle krav", oplyse følgende økonomiske nøgletal for de seneste 3 afsluttede regnskabsår;

— Årsomsætning for de seneste 3 afsluttede regnskabsår under "samlet årsomsætning"

— Egenkapital for de seneste 3 afsluttede regnskabsår under "finansielle nøgletal"

— Soliditetsgrad for de seneste 3 afsluttede regnskabsår under "øvrige økonomiske og finansielle krav". Soliditetsgraden beregnes ved: (egenkapital/aktiver i alt)*100.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

Det er et mindstekrav, at

— omsætningen pr. år er mindst 96 000 000 DKK

— egenkapitalen pr. år er mindst 16 000 000 DKK

— soliditetsgraden pr. år er mindst 15 %.

 

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Ansøger skal vedlægge en udfyldt ESPD afsnit IV.C. ESPD'en skal udfyldes som beskrevet nedenfor og i vejledningen hertil.

Ansøgerne skal i ESPD afsnit IV.C, oplyse følgende;

— Ansøgers betydeligste leverancer af lignende tjenesteydelser, jf. beskrivelsen i punkt II.1.4) og II.2.4) vedrørende erfaring på nedenstående punkter.

Ansøger skal udfylde ESPD med angivelse af:

— årstal eller periode for udførelse af leverancen, referencerne skal vedrøre opgaver der er igangværende eller afsluttet inden for de seneste 3 år (august 2013 eller senere).

— beskrivelse af leverancen (den fulde beskrivelse på maksimalt 2 A4-sider kan vedlægges som et separat bilag) Beskrivelsen skal indledningsvis angive numrene på ovenstående metode og/eller teknologiområder (se punkt II.2.9)), som referencen dokumenterer erfaring omkring. For hvert nummer skal indsættes en beskrivelse/motivation for referencens relevans for det pågældende område.

— kontraktværdi

— modtager/kunde

— kontaktpunkt som Ordregiver kan henvende sig til for verifikation af referencen. (indsættes i beskrivelsen).

Se listen med hvad der lægges vægt på af metoder og/eller teknologiområder i punkt II.2.9).

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

Ansøger vedlægger 1 tilsvarende reference, jf. beskrivelsen i punkt II.1.4) og II.2.4).

 

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.5) Oplysninger om forhandling
Den ordregivende myndighed forbeholder sig retten til at tildele kontrakten på grundlag af de første bud uden at indgå forhandlinger
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2016/S 086-151758
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 08/08/2016
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
Dato: 22/08/2016
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:

 

Prøveopgave: Tilbudsgiver skal løse en prøveopgave, herunder med fokus på kodekvalitetsmåling.

Såfremt man ønsker at ansøge om at deltage i denne udbudsproces, skal man udfylde den offentliggjorte ESPD kaldet »JAR-espd-request« på følgende måde:

— Højreklik på ESPD-filen

— Gem filen på din computer

— Åben linket https://ec.europa.eu/growth/tools-databases/espd/

— Vælg »dansk« som sprog

— Marker »Jeg er en økonomisk aktør«

— Marker »Importere ESPD«

— Upload ESPD-filen, som du har gemt på din computer

— Vælg Danmark som land (hvis du er en dansk ansøger)

— Udfyld ESPD med de oplysninger, som er angivet i udbudsbekendtgørelsen, herunder del II.A, II.B, II.C,III.A,III.B, III.C, IV.B, IV.C og V.

— Bemærk at ansøger skal aflevere flere ESPD'er, hvis ansøger udgør en sammenslutning af virksomheder eller baserer sig på andre økonomiske aktørers kapacitet.

— Når ESPD er udfyldt skal det eksporteres og gemmes i xml-format. ESPD'et afleveres elektronisk i xml-format. Bemærk at flere af tekstboksene kan udvides efter der er trykket udskriv.

Ansøger skal i ESPD oplyse navn, CVR-nr., postadresse, kontaktperson, hvorvidt ansøger er en mikrovirksomhed, en lille eller en mellemstor virksomhed samt hvorvidt ansøger deltager i udbudsproceduren sammen med andre (ESPD del II.A).

Endvidere skal ansøger oplyse om navn og adresse(r) på den eller de personer, der måtte være beføjet til at repræsentere ansøger i forbindelse med denne udbudsprocedure med navn, stilling, postadresse, telefon, email samt om nødvendigt detaljerede oplysninger om repræsentation (ESPD del II.B).

Ansøger skal oplyse de efterspurgte oplysninger i udbudsbekendtgørelsens del III.

Ansøger skal bekræfte, at ansøger ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens §§ 135, stk. 1 — 3 og 136 (ESPD del III, afsnit A, B og C).

De efterspurgte oplysninger danner grundlag for ordregivers vurdering af, hvorvidt ansøger er egnet til at løfte den udbudte opgave, og hvilke ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud.

Hvis ansøger deltager i udbudsproceduren sammen med andre, navnlig som del af en gruppe, et konsortium, et joint venture eller lignende, skal alle berørte deltagere indsende et særskilt ESPD.

Alle de krævede oplysninger under del III skal afgives for hver deltager i konsortiet. Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen dog være konsortiets samlede egnethed, der vurderes. Hvis de krævede oplysninger ikke afgives af alle konsortiedeltagere, er tilbuddet ikke nødvendigvis ikke konditionsmæssigt, men det kan have betydning for egnethedsvurderingen. Endvidere skal hver deltager i det individuelle ESPD angive den økonomiske aktørs rolle i gruppen, de øvrige økonomiske aktører, der deltager i proceduren samt i givet fald navnet på den deltagende gruppe (ESPD del II.A).

Hvis ansøger baserer sig på andre enheders finansielle og økonomiske og/eller tekniske og/eller faglige kapacitet, skal der vedlægges en særskilt ESPD med udfyldt del II, afsnit A og B samt del III, som er behørigt udfyldt af de pågældende enheder (ESDP del II, afsnit C). Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen være den samlede egnethed, der vurderes.

Hver ansøger kan alene indgive én ansøgning om prækvalifikation. Såfremt samme juridiske enhed er del af flere ansøgere, f.eks. selv indgiver egen ansøgning, men samtidig indgår som deltager i et konsortium eller anden form for sammenslutning, skal ansøgerne sikre, at samme juridiske enheds deltagelse ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de forskellige tilbudsgiveres tilbud.

ESPD'en findes på http://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=snxrmjanrn.

Det bemærkes i forhold til punkt IV.2.4), at tilbud inklusive bilag skal affattes på dansk. Derudover kan dokumentation, der ikke foreligger på dansk, være på engelsk.

Tilbudsgiveres spørgsmål eller kommentarer til udbudsmaterialet i forhold til ansøgning om prækvalifikation skal være ordregiver i hænde senest 27. juli kl. 12.

 

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinje Allé 17
København Ø
2100
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

I henhold til lov nr. 492 af 12.5.2010 om Klagenævnet for Udbud (med senere ændringer) gælder følgende klagefrist i relation til gennemførelse af udbud:

Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. lovens § 7, stk. 1.

Øvrige klager over udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiver har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort, jf. lovens § 7, stk. 2, nr. 1. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klagen indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1.

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
28/06/2016

Send til en kollega

0.047