Fakta om udbudet
Udbyder
Forsvarsministeriet med underliggende myndigheder ved Forsvarets Koncernfælles Informatiktjeneste
Vedligeholdelse og support af Ordregivers eksisterende licensportefølje
Forsvarsministeriet med underliggende myndigheder ved Forsvarets Koncernfælles Informatiktjeneste
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
16287180
Helseholmen 1
Hvidovre
2650
Danmark
Kontaktperson: Peter Thomsen
Telefon: +45 45677000
E-mail: fkit-ktp-udbud@mil.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.forsvaret.dk
Del II: Genstand
Vedligeholdelse og support af Ordregivers eksisterende licensportefølje.
Ordregivers kontrakt vedrørende vedligeholdelse og support af Ordregivers eksisterende Autodesk licensportefølje udløber den 31.7.2016, hvorfor Ordregiver gennem et EU-udbud ønsker at anskaffe fornyet vedligeholdelse og support efter denne dato.
Forsvarets Koncernfælles Informatiktjeneste, Helseholmen 1, 2650 Hvidovre.
Ordregiver råder over et antal Autodesk licenser, som Ordregiver fortsat ønsker vedligeholdt og supporteret. Nærmere angivelse af licenser er angivet i udbudsmaterialet, som kan tilgås jævnfør link i pkt. I.3).
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Del VI: Supplerende oplysninger
Forsvarsministeriet med underliggende myndigheder ved Forsvarets Koncernfælles Informatiktjeneste (FKIT) har besluttet at aflyse udbudsforretningen af vedligeholdelse og support af eksisterende Autodesk licensportefølje uden en tildeling af aftalen.
Aflysningen skyldes følgende:
FKIT har konstateret en uhensigtsmæssighed i udbudsmaterialet og den udbudte licensportefølje. FKIT ønsker derfor at ændre i den udbudte produktportefølje. FKIT har vurderet, at ændringen af udbudsmaterialet ikke kan gennemføres hensigtsmæssigt i det igangværende udbud, hvorfor ændringen, for at sikre gennemsigtighed, gennemføres ved en aflysning af igangværende udbudsforretning.
FKIT forventer derfor at påbegynde en ny udbudsprocedure af vedligeholdelse og support af eksisterende Autodesk licensportefølje.
Med venlig hilsen
Forsvarets Koncernfælles Informatiktjeneste.
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København Ø
2100
Danmark
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse:www.KLFU.dk
I henhold til lov om Klagenævn for Udbud (loven kan hentes på www.retsinformation.dk <http://www.retsinformation.dk>), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor Ordregiver har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, jf. Udbudslovens § 171 stk. 2 eller § 2 stk. 1, nr. 1, i lov om Klagenævn for Udbud, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at Ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at Ordregiver har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor Ordregiver har underrettet de berørte Tilbudsgivere om, at en Kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
3) 6 måneder efter at Ordregiver har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor Ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lov om Klagenævn for Udbuds § 2, stk. 2 eller Udbudslovens § 171 stk. 4,
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at Ordregiver har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185 stk. 2, 2. pkt.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette Ordregiver om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lov om Klagenævn for Udbuds § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk.1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.klfu.dk
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:www.KFST.dk