23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 141-254938
Offentliggjort
25.07.2016
Udbudstype
Annullering

Udbyder

Forsvarsministeriet med underliggende myndigheder ved Forsvarets Koncernfælles Informatiktjeneste

Vedligeholdelse og support af Ordregivers eksisterende licensportefølje


Forsvarsministeriet med underliggende myndigheder ved Forsvarets Koncernfælles Informatiktjeneste

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Forsvarsministeriet med underliggende myndigheder ved Forsvarets Koncernfælles Informatiktjeneste
16287180
Helseholmen 1
Hvidovre
2650
Danmark
Kontaktperson: Peter Thomsen
Telefon: +45 45677000
E-mail: fkit-ktp-udbud@mil.dk
NUTS-kode: DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.forsvaret.dk

I.2) Fælles udbud
I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Forsvar

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

Vedligeholdelse og support af Ordregivers eksisterende licensportefølje.

 

Sagsnr.: 2016/000582
II.1.2) Hoved-CPV-kode
72250000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Ordregivers kontrakt vedrørende vedligeholdelse og support af Ordregivers eksisterende Autodesk licensportefølje udløber den 31.7.2016, hvorfor Ordregiver gennem et EU-udbud ønsker at anskaffe fornyet vedligeholdelse og support efter denne dato.

 

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
Hovedudførelsessted:

 

Forsvarets Koncernfælles Informatiktjeneste, Helseholmen 1, 2650 Hvidovre.

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Ordregiver råder over et antal Autodesk licenser, som Ordregiver fortsat ønsker vedligeholdt og supporteret. Nærmere angivelse af licenser er angivet i udbudsmaterialet, som kan tilgås jævnfør link i pkt. I.3).

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Pris
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2016/S 100-178275
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

 

Forsvarsministeriet med underliggende myndigheder ved Forsvarets Koncernfælles Informatiktjeneste (FKIT) har besluttet at aflyse udbudsforretningen af vedligeholdelse og support af eksisterende Autodesk licensportefølje uden en tildeling af aftalen.

Aflysningen skyldes følgende:

FKIT har konstateret en uhensigtsmæssighed i udbudsmaterialet og den udbudte licensportefølje. FKIT ønsker derfor at ændre i den udbudte produktportefølje. FKIT har vurderet, at ændringen af udbudsmaterialet ikke kan gennemføres hensigtsmæssigt i det igangværende udbud, hvorfor ændringen, for at sikre gennemsigtighed, gennemføres ved en aflysning af igangværende udbudsforretning.

FKIT forventer derfor at påbegynde en ny udbudsprocedure af vedligeholdelse og support af eksisterende Autodesk licensportefølje.

Med venlig hilsen

Forsvarets Koncernfælles Informatiktjeneste.

 

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København Ø
2100
Danmark
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:www.KLFU.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

I henhold til lov om Klagenævn for Udbud (loven kan hentes på www.retsinformation.dk <http://www.retsinformation.dk&gt;), gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor Ordregiver har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, jf. Udbudslovens § 171 stk. 2 eller § 2 stk. 1, nr. 1, i lov om Klagenævn for Udbud, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.

I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at Ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at Ordregiver har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor Ordregiver har underrettet de berørte Tilbudsgivere om, at en Kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.

3) 6 måneder efter at Ordregiver har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor Ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lov om Klagenævn for Udbuds § 2, stk. 2 eller Udbudslovens § 171 stk. 4,

4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at Ordregiver har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185 stk. 2, 2. pkt.

Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette Ordregiver om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lov om Klagenævn for Udbuds § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk.1.

Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).

Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.klfu.dk

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:www.KFST.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
21/07/2016

Send til en kollega

0.047