23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 159-288724
Offentliggjort
Udbudstype
Resultat

It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support


Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Tjenesteydelser

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Direktoratet for Kriminalforsorgen — Koncern IT
Strandgade 100
Att: Anastasia T.J. Nordensgaard
1401 København K
Danmark
Telefon: +45 72559414
Mailadresse: kontrakterogudbud@kriminalforsorgen.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.kriminalforsorgen.dk

I.2) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.3) Hovedaktivitet
Offentlig orden og sikkerhed
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Betegnelse for kontrakten
Support og Udvikling af it-understøttelsen af Kriminalforsorgens forretning.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 7: Edb-tjenesteydelser og hermed beslægtede tjenesteydelser
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: København.

NUTS-kode DK0

II.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører udarbejdelse af en rammeaftale
II.1.4) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Udbud af Support og Udvikling af it-understøttelsen af Kriminalforsorgens forretning. Tilbudsfase.
II.1.5) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

72000000, 72212517, 72227000, 72230000, 72250000, 72267100

II.1.6) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.2) Kontraktens/kontrakternes endelige samlede værdi
II.2.1) Kontraktens/kontrakternes endelige samlede værdi

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Begrænset
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af
1. Leverancesikkerhed. Vægtning 55
2. Pris. Vægtning 30
3. Tidsplan og proces for Afklaringsfase og Transitionsfase. Vægtning 15
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der er anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?

Udbudsbekendtgørelse

Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2015/S 248-452215 af 23.12.2015

Del V: Kontrakttildeling

Betegnelse: Support og Udvikling af it-understøttelsen af Kriminalforsorgens forretning
V.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
17.8.2016
V.2) Oplysninger om tilbud
Antal bud modtaget elektronisk: 4
V.3) Navn og adresse på den økonomiske aktør, som der er truffet afgørelse om at indgå kontrakt med

NNIT A/S
Østmarken 3A
2860 Søborg
Danmark
Telefon: +45 70244242
Fax: +45 44426161

V.4) Oplysninger om kontraktens værdi
V.5) Oplysninger om underentreprise
Kontrakten forventes at ville blive givet i underentreprise: nej

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.2) Yderligere oplysninger:
Anmodningen om prækvalifikation skal udarbejdes på baggrund af de i punkt III.2) angivne betingelser for deltagelse. Samtlige de i punkt III.2) og punkt VI.3) påkrævende oplysninger, erklæringer mv. skal indgives for at komme i betragtning som eventuel tilbudsgiver. Det bemærkes, at ansøger skal anvende de anførte skabeloner i forhold til afgivelse af oplysninger. Skabelonerne findes på Mercell.
Såfremt ansøger er i tvivl om udfyldelse af skabelonpakken eller har spørgsmål til prækvalifikationsmaterialet i øvrigt, opfordres ansøger til at stille spørgsmål til ordregiver via Mercell. Besvarelse af spørgsmål, vil ligeledes
blive offentliggjort via Mercell. Der vil i udbudsmaterialet blive stillet krav om at kontrakt- og samarbejdssproget er dansk. Der er på nuværende tidspunkt ikke yderligere informationer eller specifikationer om den udbudte kontrakt end, hvad der fremgår af denne udbudsbekendtgørelse. Eventuelle supplerende oplysninger, specifikationer mv., offentliggøres på Mercell. Ordregiver forventer at udsende udbudsmateriale til de prækvalificerede tilbudsgivere den 29.4.2016,
jf. IV.3.5). Dette er en skønnet dato. Hver ansøger kan alene indgive én ansøgning om prækvalifikation. Såfremt samme juridiske enhed er del af flere ansøgere, f.eks. selv indgiver egen ansøgning, men samtidig indgår som deltager i et konsortium eller anden form for sammenslutning, skal ansøgerne sikre, at samme juridiske enheds deltagelse ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de forskellige tilbudsgiveres tilbud. En ansøger kan basere sig på andres økonomiske og finansielle og/eller tekniske kapacitet, jf. udbudsdirektivets artikel 47, stk. 2 og udbudsdirektivets artikel 48, stk. 3, uanset den juridiske karakter af forbindelserne mellem ansøgeren og disse andre økonomiske aktører (f.eks. underleverandører eller enheder inden for samme koncern, herunder moder-, søster- eller datterselskaber). Ansøger skal i prækvalifikationsanmodningen i givet fald godtgøre, at ansøger er berettiget til at disponere over de ressourcer, der er nødvendige for kontraktens udførelse. En ansøgning om prækvalifikation skal indeholde følgende oplysninger (I-IV), afhængig af ansøgers situation:
I) Hvis ansøger ikke er en sammenslutning af økonomiske aktører og hvis ansøger ikke baserer sig på andre økonomiske aktørers økonomiske eller tekniske kapacitet, skal ansøger udfylde og vedlægge skabelon 1-5.
II) Hvis ansøger er en sammenslutning af økonomiske aktører (et konsortium) skal hver deltager i sammenslutningen udfylde og vedlægge skabelon 1-4. Yderligere skal sammenslutningen tilsammen udfylde og vedlægge skabelon 7 og skabelon 5 således at det maksimale antal referencer ikke overskrides. Af referencerne skal det tydeligt fremgå hvilke dele af referencen der er udført af hvilke deltagere i sammenslutningen.
III) Hvis ansøger baserer sig på en anden økonomisk aktørs økonomiske og finansielle kapacitet skal ansøger udfylde og vedlægge skabelon 1-5. Yderligere skal ansøgeren vedlægge skabelon 4 og 6 udfyldt af den anden økonomiske aktør.
IV) Hvis ansøger baserer sig på en anden økonomisk aktørs tekniske kapacitet skal ansøger udfylde og vedlægge skabelon 1-4. Yderligere skal ansøger vedlægge skabelon 6 udfyldt af den anden økonomiske aktør. Yderligere skal ansøger vedlægge skabelon 5 udfyldt af ansøger og den anden økonomiske aktør tilsammen, således at det maksimale antal referencer ikke overskrides. Af referencerne skal det tydeligt fremgå hvilke dele af referencen er udført af ansøgeren og hvilke dele der eventuelt er udført af den anden aktør som ansøger baserer sig på. Der stilles krav om at en ansøger som baserer sig på en anden økonomisk aktørs tekniske kapacitet og som prækvalificeres til at afgive tilbud, inddrager denne anden økonomiske aktørs tekniske kapacitet i sit tilbud. I forbindelse med indgåelse af kontrakt i henhold til nærværende udbudsforretning forpligtes den økonomiske aktør, som ansøger baserer sig på, til at underskrive en simpel kautionserklæring i henhold til indholdet af støtteerklæringen i skabelon 6.
VI.3) Klageprocedurer
VI.3.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
Danmark
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: www.klfu.dk
Fax: +45 33307799

VI.3.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Håndhævelseslovens § 7 fastsætter følgende klagefrister for EU-udbud, som ordregiver henholder sig til:
(1) Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 1, nr. 1, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
(2) Klager over andet end ordregivers prækvalifikationsbeslutninger under nr. (1) skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
— 45 dage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, hvor fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
— 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
— 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 2.
(3) Klager over kontraktindgåelse uden gennemførelse af udbud efter Håndhævelseslovens § 4 skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende.
Ovenstående gælder også for sagsanlæg ved domstolene om, at de regler, der er nævnt i Håndhævelseslovens § 1, stk. 2, nr. 1 og 2, er overtrådt, og sagsøgeren ikke forinden har indgivet klage til Klagenævnet for Udbud herom.
VI.3.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Danmark
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
Fax: +45 41715100

VI.4) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
17.8.2016

Send til en kollega

0.078