Fakta om udbudet
Udbyder
Direktoratet for Kriminalforsorgen
Vindere
(29.11.2016)
Houlberg Instrumentering A/S
Havnevej 3 C
2670 Greve
Genudbud: EU-udbud af millimeterbølge kropsscannere samt tilhørende serviceaftale til Direktoratet for Kriminalforsorgen
Direktoratet for Kriminalforsorgen
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
53383211
Strandgade 100
København K
1401
Danmark
Kontaktperson: Mette Søgaard-Andersen Typp
Telefon: +45 72554354
E-mail: Mette.Sogaard-Andersen@kriminalforsorgen.dk
NUTS-kode: DK01
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://permalink.mercell.com/61391052.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.kriminalforsorgen.dk/
Del II: Genstand
Genudbud: EU-udbud af millimeterbølge kropsscannere samt tilhørende serviceaftale til Direktoratet for Kriminalforsorgen.
Ordregiver ønsker at anskaffe millimeterbølge kropsscannere inklusiv tilhørende serviceaftale.
Ordregiver ønsker at anskaffe millimeterbølge kropsscannere som specificeret i Rammeaftalebilag A — Kravspecifikation, inkl. serviceaftale, jf. Rammeaftalebilag D — Serviceaftale, som løber i den 2-årige garantiperiode.
Anskaffelsen af kropsscannerne skal understøtte en styrkelse af adgangskontrollen i danske fængsler og arresthuse.
1 x 1 år.
Udbuddet indeholder følgende 2 optioner:
— 1. option: Forlængelse af serviceaftalen i Rammeaftalebilag D i 4 år, løbende fra udløbet af den 2-årige garantiperiode
— 2. option: Forlængelse af serviceaftalen i Rammeaftalebilag D i yderligere 4 år, løbende fra udløbet af 1. option.
Betingelser for forlængelse af serviceaftalen og dermed udnyttelse af optionerne fremgår af afsnit 12.2 i Rammeaftalebilag D — Serviceaftale.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Oplysninger om tilbudsgivers identitet samt generelle oplysninger om ansøger, jf. ESPD del ll. A,
Oplysninger om tilbudsgivers repræsentanter, jf. ESPD del ll. B.
Oplysninger om, hvorvidt tilbudsgiver er omfattet af en af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135 vedrørende straffedomme samt vedrørende betaling af skatter og afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger.
Oplysninger om, hvorvidt tilbudsgiver er omfattet af en af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 136 vedrørende grunde, der vedrører insolvens, interessekonflikter eller forsømmelse i forbindelse med udøvelsen af erhvervet.
— Oplysninger om økonomisk og finansiel formåen i medfør af udbudslovens § 140, stk. 1, nr. 2, jf. ESPD del IV, punkt B:
— Oplysning om tilbudsgivers soliditetsgrad for det seneste afsluttede regnskabsår.
Det er mindstekrav, at tilbudsgiver det seneste afsluttede regnskabsår har haft en soliditetsgrad på minimum 10 %.
Del IV: Procedure
Indkøbet af millimeterbølge kropsscannere hviler på en beslutning om at øge sikkerheden i de danske fængsler og arresthuse. Med baggrund i udefrakommende omstændigheder, er behovet for styrkelse af sikkerheden af akut karakter. De sikkerhedsmæssige tiltag, hvorunder millimeterbølge kropsscannere skal anvendes, skal således gennemføres hurtigst muligt.
Der vil ikke være adgang til at overvære åbningen af tilbuddene.
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbudsgiver opfordres til at søge eventuelle uklarheder og usikkerheder afklaret ved at stille spørgsmål til udbuddet.
Tilbudsgiver skal på Ordregivers opfordring og før underretning om tildeling af rammeaftalen fremlægge dokumentation i henhold til udbudslovens § 152 for de oplysninger som er afgivet i Bilag 2 — Fælles europæisk udbudsdokument (ESPD).
Dokumentationen fremlægges i form af en serviceattest hvis tilbudsgiver er fra Danmark. Serviceattesten skal indeholde oplysninger fra Politiet (Kriminalregistret), hvorfor tilbudsgiver skal udfylde og underskrive en samtykkeerklæring, der skal uploades i forbindelse med bestillingen af serviceattesten.
For oplysninger om hvordan serviceattesten bestilles, henvises der til følgende hjemmesiden:
https://indberet.virk.dk/myndigheder/stat/ERST/Anmod_om_serviceattest
Serviceattesten må maksimalt være 6 måneder gammel regnet fra fristen for fremsendelse af serviceattesten, som fastsat af Ordregiver i opfordringsskrivelsen.
Er tilbudsgiver ikke fra Danmark og udsteder tilbudsgivers hjemland ikke de relevante certifikater eller dokumenter, eller dækker disse ikke alle de relevante tilfælde, kan de erstattes af en erklæring under ed. Anvendes edsaflæggelse ikke i det pågældende land, kan der i stedet anvendes en erklæring på tro og love.
Ordregiver er berettiget, men ikke forpligtet, til at anmode tilbudsgiveren om at supplere eller præcisere den modtagne dokumentation, jf. udbudslovens § 151, stk. 4.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
Internetadresse:www.klfu.dk
Lov om Klagenævnet for Udbud (Lov nr. 492 af 12.5.2010 som ændret ved lov nr. 1556 af 21.12.2010, lov nr. 618 af 14.6.2011, lov nr. 1231 af 18.12.2012, lov nr. 511 af 27.5.2013) med efterfølgende ændringer jf. lov nr. 1564 af 15.12.2015 (udbudsloven) fastsætter følgende klagefrister for EU-udbud, som ordregiver henholder sig til:
(1) en virksomheds klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller denne lovs § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.
(2) Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
(2.1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort
(2.2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
(2.3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4.
(2.4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 3. pkt.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:www.kfst.dk