23948sdkhjf

Fakta om udbudet

Offentliggjort
26.02.2015

Danmark-Odense: Tanke 2015/S 040-069078


Danmark-Odense: Tanke

2015/S 040-069078

Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed

Bygge- og anlægsarbejder

Direktiv 2004/17/EF

Del I: Ordregiver

I.1)

Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

NGF Nature Energy Biogas A/S DK
Ørbækvej 260
NGF Nature Energy
Jesper Bundgaard
5220 Odense SØ
DANMARK
+45 40341846

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for ordregiveren: www.natureenergy.dk

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter til et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

I.2)

Hovedaktivitet

Produktion, transport og distribution af gas og varme

I.3)

Kontrakt indgås på andre ordregiveres vegne

Ordregiveren indkøber på andre ordregiveres vegne: ja

NGF Nature Energy Ørbæk A/S cvr. 34702128 DK
Ørbækvej 260
5220 Odense SØ
DANMARK

NGF Nature Energy Korskro A/S cvr. 34711631 DK
Ørbækvej 260
5220 Odense SØ
DANMARK

NGF Nature Energy Nørager A/S cvr. 34702101 DK
Ørbækvej 260
5220 Odense SØ
DANMARK

NGF Nature Energy Holsted A/S cvr. 34734445 DK
Ørbækvej 260
5220 Odense SØ
DANMARK

NGF Nature Energy Månsson A/S cvr. 34734488 DK
Ørbækvej 260
5220 Odense SØ
DANMARK

NGF Nature Energy Vaarst A/S cvr. 34734623 DK
Ørbækvej 260
5220 Odense SØ
DANMARK

NGF Nature Energy Midtfyn A/S cvr. 34734658 DK
Ørbækvej 260
5220 Odense SØ
DANMARK

NGF Nature Energy Nordfyn A/S cvr. 34734666 DK
Ørbækvej 260
5220 Odense SØ
DANMARK

Bionaturgas 6 ApS cvr. 34734682 DK
Ørbækvej 260
5220 Odense SØ
DANMARK

Bionaturgas 7 ApS cvr. 34734690 DK
Ørbækvej 260
5220 Odense SØ
DANMARK

Bionaturgas 8 ApS cvr. 34734704 DK
Ørbækvej 260
5220 Odense SØ
DANMARK

Bionaturgas 9 ApS cvr. 34734720 DK
Ørbækvej 260
5220 Odense SØ
DANMARK

Bionaturgas 10 ApS cvr. 34734747 DK
Ørbækvej 260
5220 Odense SØ
DANMARK

Del II: Kontraktens genstand

II.1)

Beskrivelse

II.1.1)

Ordregiverens betegnelse for kontrakten:

Rammeaftale for levering og montering af afhentningstanke.

II.1.2)

Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne

Bygge- og anlægsarbejder

NUTS-kode DK0

II.1.3)

Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem

Bekendtgørelsen vedrører udarbejdelse af en rammeaftale

II.1.4)

Oplysninger om rammeaftale

Rammeaftale med flere aktører

største antal deltagere i den påtænkte rammeaftale: 2

Rammeaftalens varighed

Varighed i år: 2

Anslået samlet værdi af indkøbene i hele rammeaftalens løbetid

Anslået værdi eksklusive moms

interval: mellem 10 000 000 og 25 000 000 DKK

II.1.5)

Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene:

Udbuddet omfatter komplet levering og montering af små decentrale afhentningstanke, på de bedrifter der leverer gylle til Nature Energys eksisterende og kommende biogasanlæg i Danmark, men som ikke i forvejen har etableret en afhentningstank til løbende afhentning af frisk gylle.

II.1.6)

CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

44611000 Tanke, 38436500 Mekaniske omrørere

II.1.7)

Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb

Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: nej

II.1.8)

Oplysninger om delaftaler

Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej

II.1.9)

Oplysninger om alternative tilbud

Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: ja

II.2)

Kontraktens mængde eller omfang

II.2.1)

Samlet mængde eller omfang:

Leveringsomfanget omfatter levering og montering af decentrale afhentningstanke i en radius af ca. 30 km. fra hvert af Nature Energys biogasanlæg i Danmark.

Nærværende rammeaftale omhandler afhentningstanke i 2 forskellige størrelser:

— Ca. 60 kbm.

— Ca. 99 kbm.

Der er i forbindelse med udbud af nærværende rammeaftale foretaget en screening af det forventede antal afhentningstanke til Nature Energys kommende biogasanlæg.

I alt forventes indkøbt op til 150 afhentningstanke i rammeaftalens løbetid.

Anslået værdi eksklusive moms

interval: mellem 10 000 000 og 25 000 000 DKK

II.2.2)

Oplysninger om optioner

Optioner: ja

Beskrivelse af disse optioner: — Neddykket omrører inkl. drejelig wirespil og tilslutning

— Rustfri sugetragt

— Øvrige relevante tekniske optioner vil blive specificeret i udbudsmaterialet.

II.2.3)

Oplysninger om forlængelse

Denne kontrakt kan forlænges: ja

Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 1

II.3)

Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse

Varighed i måneder: 24 (fra tildeling af kontrakten)

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1)

Kontraktbetingelser

III.1.1)

Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:

Der skal stilles garanti for opfyldelse af leverandørens forpligtigelser iht. AB92. Nærmere beskrivelse af garantiforhold fremgår af udbudsmateriale.

III.1.2)

De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:

Betalingsbetingelser er lbm. + 30 dage.

III.1.3)

Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:

III.1.4)

Andre særlige vilkår:

Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: nej

III.2)

Betingelser for deltagelse

III.2.1)

De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: For at blive prækvalificeret til at deltage i dette udbud, skal tilbudsgivere bevise at de ikke er i en eller flere af følgende situationer:

1) tilbudsgiver bo er under konkurs, likvidation, skifte eller tvangsakkord uden for konkurs, som har indstillet sin erhvervsvirksomhed eller befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning

2) tilbudsgiver er begæret taget under konkursbehandling eller behandling med henblik på likvidation, skifte eller tvangsakkord uden for konkurs eller enhver tilsvarende behandling, der er fastsat i national lovgivning

3) tilbudsgiver ved en retskraftig dom ifølge landets retsforskrifter er dømt for en strafbar handling, der rejser tvivl om den pågældendes faglige hæderlighed

4) tilbudsgiver ikke har opfyldt sine forpligtelser med hensyn til betaling af bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til retsforskrifterne i det land, hvor den pågældende er etableret, eller i den ordregivende myndigheds land

5) tilbudsgiver ikke har opfyldt sine forpligtelser med hensyn til betaling af skatter og afgifter i henhold til retsforskrifterne i det land, hvor den pågældende er etableret, eller i den ordregivende myndigheds land.

For tilbudsgivere registret i Danmark kan bevis føres ved en Serviceattest fra Erhvervsstyrelsen. En liggende attest udstedt af den kompetente myndighed i medlemslandene betragtes også som gyldigt bevis. Såfremt det pågældende land ikke udsteder sådanne dokumenter eller attester, eller hvor disse ikke dækker alle de ovenfor nævnte forhold, kan disse erstattes af en eds erklæring, eller i medlemslande hvor det ikke er muligt at udstede eds erklæringer, en tro-og love erklæring afgivet af den pågældende person for den kompetente juridiske eller administrative myndighed, en notar eller kompetent rådgiver eller or handelsorgan, i oprindelseslandet eller i det land hvor den pågældende person kommer fra.

Serviceattester eller øvrige krævede dokumenter må ikke være mere end 6 måneder gamle på tidspunktet for tilbudsafgivelsen.

Bemærk at det kan tage op til 14 dage eller mere at få en Serviceattest fra Erhvervsstyrelsen.

III.2.2)

Økonomisk og finansiel kapacitet

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Tilbudsgiver skal vedlægge følgende:

1) en erklæring om tilbudsgivers samlede omsætning og omsætningen inden for det aktivitetsområde, kontrakten vedrører for de 3 seneste regnskabsår, afhængigt af hvornår den økonomiske aktør blev etableret eller startede sin virksomhed, hvis tallene for denne omsætning foreligger.

2) virksomhedens balance eller uddrag heraf for de seneste 3 regnskabsår (med angivelse af egenkapital), hvis offentliggørelse af balancen er lovpligtig i det land, hvor tilbudsgiver er etableret. Med »de 3 seneste regnskabsår« menes enten kalenderår (1/1-31/12) eller periode (eks. 1/7-30/06).

3) Tilbudsgiver skal vedlægge dokumentation for at tilbudsgiver har tegnet relevant erhvervsansvarsforsikring.

4) Tilbudsgiver skal vedlægge kopi af selskabsregistrering fra Erhvervsstyrelsen eller fra selskabsregisteret i det pågældende land, hvor tilbudsgiver er registeret.

III.2.3)

Teknisk kapacitet

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Produktionskapacitet:

Tilbudsgiver skal oplyse om virksomhedens gennemsnitlige kapacitet af levering og montering af afhentningstanke per år.

Kvalitetsstyring:

Kun tilbudsgivere, der har et kvalitetsstyringssystem vil blive prækvalificeret.

Tilbudsgiver skal oplyse hvorvidt virksomheden er ISO 9001:2000 ISO 9000 certificeret eller ej.

Hvis ja: Tilbudsgiver skal vedlægge kopi af certifikatet.

Hvis nej: Tilbudsgiver skal vedlægge en beskrivelse af følgende:

a) Virksomhedens overordnede politik for kvalitetsstyring med angivelse af navn og titel på den person, der er ansvarlig for virksomhedens kvalitetsstyring,

b) Virksomhedens dokumenthåndteringssystem,

c) Hvordan virksomheden sikrer at systemer, procedurer og/eller arbejdsprocesser bliver overholdt,

d) Hvordan virksomheden arbejder med forebyggelse og foranstaltninger for at undgå afvigelser fra de pågældende systemer, procedurer og/eller arbejdsprocesser,

e) Hvordan virksomheden evaluerer dets kvalitetssikringssystem,

f) Virksomhedens program for instruktion af medarbejderne i kvalitetssikringssystemet og opfølgning for at sikre at medarbejderne kan udføre opgaven

g) Hvordan underleverandører styres.

Erfaring:

Tilbudsgiver skal vedlægges en referenceliste, der alene indeholder referencer vedr. levering og montering af afhentningstanke.

Kontaktoplysninger på kontaktpersoner på 3 referencekunder skal vedlægges.

III.2.4)

Oplysning om reserverede kontrakter

III.3)

Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter

III.3.1)

Oplysninger om en bestemt profession

III.3.2)

Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen

Del IV: Procedure

IV.1)

Type procedure

IV.1.1)

Type procedure

Forhandling

Nogle ansøgere er allerede udvalgt (eventuelt som led i visse typer udbud med forhandling): nej

IV.2)

Tildelingskriterier

IV.2.1)

Tildelingskriterier

Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, som er anført i specifikationerne eller i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle

IV.2.2)

Oplysninger om elektronisk auktion

Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej

IV.3)

Administrative oplysninger

IV.3.1)

Sagsnummer hos ordregiveren:

NEB-FWA004-2015

IV.3.2)

Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?

nej

IV.3.3)

Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter

Skal der betales for dokumenterne?: nej

IV.3.4)

Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse

12.3.2015 - 15:00

IV.3.5)

Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse

dansk.

IV.3.6)

Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud

IV.3.7)

Åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1)

Oplysninger om gentagelse

Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej

VI.2)

Oplysninger om EU-midler

Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej

VI.3)

Yderligere oplysninger:

VI.4)

Klageprocedurer

VI.4.1)

Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Kampmansgade 1
1780 København V
DANMARK
+45 33307600
www.klfu.dk

VI.4.2)

Indgivelse af klager

Præcise oplysninger om klagefrist(er): Klage over ikke at være prækvalificeret eller andre klager over udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud indenfor de i lov nr. 492 af 12.5.2010 om håndhævelse af udbudsreglerne fastsatte tidsfrister.

Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden.

I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen.

VI.4.3)

Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrencestyrelsen, Center for Offentlig Konkurrence
Nyropsgade 30
1780 København V
DANMARK
+45 72268000
www.ks.dk

VI.5)

Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:

23.2.2015

Send til en kollega

0.063