Fakta om udbudet
Danmark-København: Apparater til fysisk eller kemisk analyse 2015/S 043-074248
Danmark-København: Apparater til fysisk eller kemisk analyse
2015/S 043-074248
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Denne bekendtgørelse er omfattet af: Direktiv 2004/18/EF
Del I: Ordregivende myndighed/ordregiver
I.1) | Navn, adresser og kontaktpunkt(er) Statens Serum Institut Internetadresse(r): Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed / ordregiveren: http://ssi.dk |
I.2) | Type ordregivende myndighed Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger |
I.3) | Hovedaktivitet Sundhed |
1.4) | Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders / ordregiveres vegne Den ordregivende myndighed / ordregiveren indkøber på andre ordregivende myndigheders / ordregiveres vegne: nej |
Del II: Kontraktens genstand
II.1) | Beskrivelse |
II.1.1) | Betegnelse for kontrakten Køb af 2 styk Illumina MiSeq instrument med tilhørende serviceaftale, samt en 4 årig rammeaftale på indkøb af kits. |
II.1.2) | Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne Varer Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Statens Serum Institut, Artillerivej 5, 2300 København S, Danmark. NUTS-kode DK011 |
II.1.3) | Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem Bekendtgørelsen vedrører udarbejdelse af en rammeaftale |
II.1.4) | Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene Køb af 2 styk Illumina MiSeq instrument med tilhørende serviceaftale, samt en 4 årig rammeaftale på indkøb af kits. |
II.1.5) | CPV-glossaret (common procurement vocabulary) 38430000 Apparater til fysisk eller kemisk analyse |
II.6) | Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja |
II.2) | Kontraktens/kontrakternes endelige samlede værdi |
II.2.1) | Kontraktens/kontrakternes endelige samlede værdi Værdi: 10 000 000 DKK Eksklusive moms |
Del IV: Procedure
IV.1) | Type procedure |
Tildeling af kontrakt uden forudgående offentliggørelse af udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende (jf. del 2 i bilag D1, D2 eller D3) Begrundelse for anvendelse af udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende i henhold til direktiv 2004/18/EF Kun en bestemt tilbudsgiver kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder / varer / tjenesteydelser af: tekniske årsager Ordregiver finder, at det er lovligt at tildele kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende af årsager, som en anført i Direktiv 2004/18/EF Artikel 31, pkt. 2 b). Udstyret er unikt, idet der ikke findes andre tilsvarende sekventeringsinstrumenter på markedet, som leverer den nødvendige teknologiske kapacitet til de analyser som ordregiver har behov for at udføre. Ordregiver (SSI) har i mange år udført DNA såkaldt Sanger-sekventering på et antal instrumenter fra Applied Biosystems. Disse instrumenter kan sekventere op til 1 000 baser fra op til 96 prøver pr kørsel (1-2 timer). I de senere år er der udviklet såkaldt next generation sequencing (NGS), hvor der genereres fra 500.000 til adskillige millioner sekvenser per kørsel. Den enkelte sekvens er dog kortere end det man opnår med traditionel Sanger sekventering. I forhold til Sanger sekventering er prøveforberedelsen per kørsel væsentligt mere arbejdskrævende. Tilsvarende er analysen af de mange millioner sekvenser en meget tung omgang. En typisk arbejdsproces, hvortil Illuminas MiSeq instrument kan anvendes omfatter et par uger til prøveforberedelse, 1-2 dages kørsel på sekvensatoren og herefter dage, uger eller flere måneder til analyse af de mange data. Principielt anvendes to typer sekventering: 1) genomsekventering 2) mikrobiom- og eventuelt transskription sekventering. Til type 1 er antallet af sekvenser af stor betydning mens længden er af mindre betydning. Til type 2 er sekvenslængden meget vigtig. Ordregiver har behov for at øge kapaciteten, især med hensyn til type 2 sekventering, hvor Illumina MiSeq levere sekvenser der er længere og af en bedre kvalitet, som er absolut nødvendig for type 2 sekventeringer hos Ordregiver end, hvad der ellers kan købes på markedet. Det eneste instrument der vil kunne udføre mikrobiom- og eventuelt transskription sekventering, med de længder og i den kvalitet, og som derved vil kunne indgå ordregivers setup til next generation sequencing (NGS) er Illumina MiSeq. Ordregiver har derfor til hensigt at indkøbe 2 styk Illumina MiSeq med tilhørende serviceaftaler samt rammeaftale på løbende indkøb af kits. | |
IV.2) | Tildelingskriterier |
IV.2.1) | Tildelingskriterier |
IV.2.2) | Oplysninger om elektronisk auktion |
IV.3) | Administrative oplysninger |
IV.3.1) | Sagsnummer hos den ordregivende myndighed / ordregiveren |
IV.3.2) | Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt? |
Del V: Kontrakttildeling
V.1) | Dato for beslutningen om kontrakttildeling: |
V.2) | Oplysninger om tilbud |
V.3) | Navn og adresse på den økonomiske aktør, som der er truffet afgørelse om at indgå kontrakt med Illumina Denmark ApS |
V.4) | Oplysninger om kontraktens værdi Kontraktens endelige samlede værdi: Værdi: 10 000 000 DKK Eksklusive moms |
V.5) | Oplysninger om underentreprise |
Del VI: Supplerende oplysninger
VI.1) | Oplysninger om EU-midler |
VI.2) | Yderligere oplysninger: |
VI.3) | Klageprocedurer |
VI.3.1) | Organ med ansvar for klageprocedurerne Klagenævnet for Udbud |
VI.3.2) | Indgivelse af klager Præcise oplysninger om klagefrist(er) En klage over at ordregivende myndighed, i henhold til Europa-Parlamentets og Rådets direktiv Nr. 2004/18/EF, artikel 31, har besluttet, at tildele kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende skal, i henhold til lov om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. § 7, stk. 3, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage, regnet fra dagen efter den dag, hvor en bekendtgørelse om indgåelse af kontrakt er blevet offentliggjort. Lov om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. definerer i § 3, stk. 1, litra 1, en stand still-periode på 10 kalenderdage, regnet fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed er offentliggjort i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klager skriftligt underrette ordregivende myndighed om, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden skal klager, jf. lov om håndhævelse af udbudsreglerne § 12, stk.1., tillige angive, hvorvidt der i klagen begæres opsættende virkning af tildelingsbeslutningen. |
VI.3.3) | Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen |
VI.4) | Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse: 26.2.2015 |