23948sdkhjf

Fakta om udbudet

Offentliggjort
03.03.2015

Danmark-København: Apparater til fysisk eller kemisk analyse 2015/S 043-074248


Danmark-København: Apparater til fysisk eller kemisk analyse

2015/S 043-074248

Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed

Denne bekendtgørelse er omfattet af: Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed/ordregiver

I.1)

Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Statens Serum Institut
Artillerivej 5
Indkøb/Logistikområdet
Udbudskonsulent, Henrik Bækby Bertelsen
2300 København S
DANMARK
+45 32688917

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed / ordregiveren: http://ssi.dk

I.2)

Type ordregivende myndighed

Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger

I.3)

Hovedaktivitet

Sundhed

1.4)

Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders / ordregiveres vegne

Den ordregivende myndighed / ordregiveren indkøber på andre ordregivende myndigheders / ordregiveres vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1)

Beskrivelse

II.1.1)

Betegnelse for kontrakten

Køb af 2 styk Illumina MiSeq instrument med tilhørende serviceaftale, samt en 4 årig rammeaftale på indkøb af kits.

II.1.2)

Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne

Varer

Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Statens Serum Institut, Artillerivej 5, 2300 København S, Danmark.

NUTS-kode DK011

II.1.3)

Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem

Bekendtgørelsen vedrører udarbejdelse af en rammeaftale

II.1.4)

Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene

Køb af 2 styk Illumina MiSeq instrument med tilhørende serviceaftale, samt en 4 årig rammeaftale på indkøb af kits.

II.1.5)

CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

38430000 Apparater til fysisk eller kemisk analyse

II.6)

Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb

Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja

II.2)

Kontraktens/kontrakternes endelige samlede værdi

II.2.1)

Kontraktens/kontrakternes endelige samlede værdi

Værdi: 10 000 000 DKK

Eksklusive moms

Del IV: Procedure

IV.1)

Type procedure

Tildeling af kontrakt uden forudgående offentliggørelse af udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende (jf. del 2 i bilag D1, D2 eller D3)

Begrundelse for anvendelse af udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende i henhold til direktiv 2004/18/EF

Kun en bestemt tilbudsgiver kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder / varer / tjenesteydelser af: tekniske årsager

Ordregiver finder, at det er lovligt at tildele kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende af årsager, som en anført i Direktiv 2004/18/EF Artikel 31, pkt. 2 b). Udstyret er unikt, idet der ikke findes andre tilsvarende sekventeringsinstrumenter på markedet, som leverer den nødvendige teknologiske kapacitet til de analyser som ordregiver har behov for at udføre. Ordregiver (SSI) har i mange år udført DNA såkaldt Sanger-sekventering på et antal instrumenter fra Applied Biosystems. Disse instrumenter kan sekventere op til 1 000 baser fra op til 96 prøver pr kørsel (1-2 timer). I de senere år er der udviklet såkaldt next generation sequencing (NGS), hvor der genereres fra 500.000 til adskillige millioner sekvenser per kørsel. Den enkelte sekvens er dog kortere end det man opnår med traditionel Sanger sekventering. I forhold til Sanger sekventering er prøveforberedelsen per kørsel væsentligt mere arbejdskrævende. Tilsvarende er analysen af de mange millioner sekvenser en meget tung omgang. En typisk arbejdsproces, hvortil Illuminas MiSeq instrument kan anvendes omfatter et par uger til prøveforberedelse, 1-2 dages kørsel på sekvensatoren og herefter dage, uger eller flere måneder til analyse af de mange data. Principielt anvendes to typer sekventering:

1) genomsekventering

2) mikrobiom- og eventuelt transskription sekventering.

Til type 1 er antallet af sekvenser af stor betydning mens længden er af mindre betydning. Til type 2 er sekvenslængden meget vigtig. Ordregiver har behov for at øge kapaciteten, især med hensyn til type 2 sekventering, hvor Illumina MiSeq levere sekvenser der er længere og af en bedre kvalitet, som er absolut nødvendig for type 2 sekventeringer hos Ordregiver end, hvad der ellers kan købes på markedet. Det eneste instrument der vil kunne udføre mikrobiom- og eventuelt transskription sekventering, med de længder og i den kvalitet, og som derved vil kunne indgå ordregivers setup til next generation sequencing (NGS) er Illumina MiSeq. Ordregiver har derfor til hensigt at indkøbe 2 styk Illumina MiSeq med tilhørende serviceaftaler samt rammeaftale på løbende indkøb af kits.

IV.2)

Tildelingskriterier

IV.2.1)

Tildelingskriterier

IV.2.2)

Oplysninger om elektronisk auktion

IV.3)

Administrative oplysninger

IV.3.1)

Sagsnummer hos den ordregivende myndighed / ordregiveren

IV.3.2)

Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?

Del V: Kontrakttildeling

V.1)

Dato for beslutningen om kontrakttildeling:

V.2)

Oplysninger om tilbud

V.3)

Navn og adresse på den økonomiske aktør, som der er truffet afgørelse om at indgå kontrakt med

Illumina Denmark ApS
Ørestads Boulevard 73
2300 København S
DANMARK

+45 31388051
http://www.illumina.com/

V.4)

Oplysninger om kontraktens værdi

Kontraktens endelige samlede værdi:

Værdi: 10 000 000 DKK

Eksklusive moms

V.5)

Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1)

Oplysninger om EU-midler

VI.2)

Yderligere oplysninger:

VI.3)

Klageprocedurer

VI.3.1)

Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø

+45 35291095
http://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.3.2)

Indgivelse af klager

Præcise oplysninger om klagefrist(er) En klage over at ordregivende myndighed, i henhold til Europa-Parlamentets og Rådets direktiv Nr. 2004/18/EF, artikel 31, har besluttet, at tildele kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende skal, i henhold til lov om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. § 7, stk. 3, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage, regnet fra dagen efter den dag, hvor en bekendtgørelse om indgåelse af kontrakt er blevet offentliggjort. Lov om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. definerer i § 3, stk. 1, litra 1, en stand still-periode på 10 kalenderdage, regnet fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed er offentliggjort i Den Europæiske Unions Tidende.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klager skriftligt underrette ordregivende myndighed om, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden skal klager, jf. lov om håndhævelse af udbudsreglerne § 12, stk.1., tillige angive, hvorvidt der i klagen begæres opsættende virkning af tildelingsbeslutningen.

VI.3.3)

Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby

+45 41715000
http://www.kfst.dk/

VI.4)

Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:

26.2.2015

Send til en kollega

0.063