23948sdkhjf

Fakta om udbudet

Offentliggjort
04.03.2015
Udbudstype
Begrænset udbud

Danmark-København: It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support 2015/S 044-076590


Danmark-København: It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support

2015/S 044-076590

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1)

Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Danmarks Nationalbank
Havnegade 5
René Bergman
1093 København K
DANMARK
+45 33636805

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.nationalbanken.dk

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

I.2)

Type ordregivende myndighed

Offentligt organ

I.3)

Hovedaktivitet

Økonomiske og finansielle anliggender

I.4)

Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne

Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1)

Beskrivelse

II.1.1)

Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:

Udbud af Rammeaftale vedrørende indkøb af SQL/BI konsulenter.

II.1.2)

Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne

Tjenesteydelser

Tjenesteydelseskategori nr. 7: Edb-tjenesteydelser og hermed beslægtede tjenesteydelser

NUTS-kode DK011

II.1.3)

Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem

Bekendtgørelsen vedrører udarbejdelse af en rammeaftale

II.1.4)

Oplysninger om rammeaftale

Rammeaftale med flere aktører

Antal deltagere i den påtænkte rammeaftale: 5

Rammeaftalens varighed

Varighed i år: 4

Anslået samlet værdi af indkøbene i hele rammeaftalens løbetid

Anslået værdi eksklusive moms:

interval: mellem 3 000 000 og 8 000 000 DKK

II.1.5)

Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene

Danmarks Nationalbank (Nationalbanken) søger med denne Rammeaftale i de kommende fire år at knytte fem leverandører til sig, der kan levere it-konsulenter med ekspertviden indenfor Microsoft business intelligence området. It-konsulenterne vil skulle arbejde under Nationalbankens projektledelse og sammen med Nationalbankens udviklere, hvorfor Nationalbanken vil have instruktionsbeføjelsen over for it-konsulenterne ved udførelsen af opgaven.

Tildeling af kontrakter under Rammeaftalen vil ske ved iværksættelse af fornyet konkurrence (miniudbud). De nærmere retningslinjer vil fremgå af udbudsmaterialet.

Udførelsen af opgaverne kan eksempelvis resultere i:

— Rådgivning om Nationalbankens samlede data-warehouse anvendelse

— Løsningsarkitektur til kommende data-warehouse projekter

— Implementering af ny statistik på data-warehouse mønster med omfattende T-SQL brug

— Understøttelse af forretningens brug af BI selfservices.

Således skal it-konsulenterne kunne udføre it-arkitektur, it-udviklings-, integrations-, konfigurations- og vedligeholdelsesopgaver indenfor Microsoft business intelligence.

Nationalbanken har allerede etableret en data-warehouse-platform baseret på Microsoft SQL Server 2014, og på denne er etableret et ETL framework fra en dansk business intelligence leverandør. Leverandørerne på denne Rammeaftale vil således skulle levere it-konsulenter og rådgivning indenfor Microsofts T-SQL, SSIS, SSAS, SSRS og MDX, samt Sharepoint 2013 og anvendelse heraf.

Nærmere specifikation af opgaver vil fremgå af udbudsmaterialet. Samtlige opgaver skal udføres med udgangspunkt i Nationalbankens it-miljø.

I Rammeaftalen er hensynet til samfundsansvar ved kontraktopfyldelse, som formuleret i de konventioner, som ligger til grund for principperne i FN's Global Compact, reguleret i relevant omfang.

Rammeaftalen vil være ikke-eksklusiv. Den under pkt. II.1.4) anslået samlet værdi af aftalen er alene anslåede beløb. Beløbene kan variere i både nedadgående og opadgående retning.

Arbejdssproget i Nationalbanken er dansk. It-konsulenterne skal kunne forstå dansk, men kan kommunikere på engelsk eller de andre nordiske sprog. Oplysninger om udarbejdelse af dokumentation vil fremgå af udbudsmaterialet.

II.1.6)

CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

72000000 It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support

II.1.7)

Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb

Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja

II.1.8)

Delaftaler

Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej

II.1.9)

Oplysninger om alternative tilbud

Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej

II.2)

Kontraktens mængde eller omfang

II.2.1)

Samlet mængde eller omfang:

II.2.2)

Oplysninger om optioner

Optioner: nej

II.2.3)

Oplysninger om forlængelse

Denne kontrakt kan forlænges: nej

II.3)

Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse

Varighed i måneder: 48 (fra tildeling af kontrakten)

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1)

Kontraktbetingelser

III.1.1)

Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:

Forudbetaling kan kun finde sted mod fuld anfordringsgaranti fra en anerkendt garant. Eventuelle krav til sikkerhedsstillelse og garanter i øvrigt vil fremgå af udbudsmaterialet.

III.1.2)

De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:

Finansierings- og betalingsvilkår vil fremgå af udbudsmaterialet.

III.1.3)

Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:

Såfremt ordren tildeles en sammenslutning af økonomiske aktører (fx et konsortium), skal deltagerne i sammenslutningen påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en fælles befuldmægtiget.

III.1.4)

Andre særlige vilkår

Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: ja

Beskrivelse af de særlige vilkår: Såfremt visse af leverandørens medarbejdere eller eventuelle underleverandørers medarbejdere ved udførelsen af de af Nationalbanken bestilte opgaver skal kunne færdes frit på Nationalbankens område, eller hvis de pågældende medarbejdere skal have adgang til fortrolige oplysninger, skal disse medarbejdere forinden være sikkerhedsgodkendt af Nationalbanken. Dette indebærer, at Nationalbanken skal have de pågældende medarbejderes samtykke til PET's gennemførelse af et sikkerhedstjek. Hvis der er tale om arbejde/opgaver med en varighed på over 3 måneder eller ved regelmæssigt tilbagevendende arbejde, skal Nationalbanken have de pågældende medarbejderes samtykke til at foretage clearing til niveauet »Fortroligt«.

De af Nationalbanken sikkerhedsgodkendte medarbejdere skal have en vært fra Nationalbanken og må kun færdes frit på Nationalbankens område efter forudgående aftale med værten. Medarbejderne skal have gjort sig bekendt med samt overholde reglerne i Nationalbankens informationsfolder, som udleveres første arbejdsdagi Nationalbanken. Overtrædelse af reglementets bestemmelser vil medføre bortvisning fra Nationalbankensområde og inddragelse af den pågældende medarbejders sikkerhedsgodkendelse.

Hvis Nationalbanken ikke kan sikkerhedsgodkende en medarbejder som følge af den pågældende medarbejders forhold, skal leverandøren stille en anden medarbejder med tilsvarende kvalifikationer til rådighed for udførelse af de aftalte opgaver.

III.2)

Betingelser for deltagelse

III.2.1)

De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: — Enten en tro og love-erklæring på, hvorvidt leverandøren har forfalden gæld til det offentlige i henhold til lov om begrænsning af skyldneres mulighed er for at deltage i offentlige udbudsforretninger og om ændringer af visse andre love. Loven kan hentes på www.retsinformation.dk

— Eller en serviceattest fra Erhvervsstyrelsen indeholdende samme oplysninger.

— Eller en serviceattest fra en tilsvarende udenlandsk myndighed indeholdende samme oplysninger. Bemærk at det kan være nødvendigt at supplere den udenlandske attest med en tro og love-erklæring om forhold, der ikke måtte være omfattet af attesten (fx om virksomhedens opfyldelse af sine forpligtelser i Danmark). Det er vigtigt, at tro og love-erklæringen/serviceattesten vedrører netop den juridiske enhed (fx selskab), der afgiver anmodningen. Ved sammenslutninger af virksomheder (fx et konsortium) skal oplysningerne afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen.

— Erklæringen/serviceattesten må ikke være dateret senere end 3 måneder før ansøgningsfristen. Nationalbanken har udarbejdet en skabelon til brug for afgivelse af erklæring, der kan hentes på http://www.nationalbanken.dk/da/om_nationalbanken/udbud/Sider/default.aspx

III.2.2)

Økonomisk og finansiel kapacitet

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Erklæring om samlede omsætning i det seneste disponible regnskabsår, afhængigt af hvornår virksomheden blev etableret eller startede sin virksomhed, hvis tallene for denne omsætning foreligger. Ved sammenslutning af virksomheder (fx konsortium) skal oplysningerne afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen.

Såfremt ansøger baserer sig på andre virksomheders formåen, skal ansøger godtgøre, at ansøger råder over de nødvendige ressourcer, og ansøgeren skal vedlægge dokumentation for disse virksomheders forpligtelser i så henseende.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Som mindstekrav kræves en samlet årlig omsætning på mindst 10 000 000 DKK i det seneste disponible regnskabsår. Såfremt virksomheden baserer sig på andre enheders formåen, beregnes omsætningen som virksomheden og disse andre enheders samlede omsætning i det seneste disponible regnskabsår. Ved sammenslutning af virksomheder (fx konsortium) beregnes omsætningen som virksomhedernes samlede omsætning i det seneste disponible regnskabsår.

III.2.3)

Teknisk kapacitet

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:

Fremlæggelse af en liste over de maksimalt 5 betydeligste tilsvarende leverancer, jf. punkt II.1.5), som ansøger har udført i løbet af de seneste tre år, afhængigt af hvornår ansøger blev etableret eller startede sin virksomhed. Nationalbanken ser gerne, at listen indeholder følgende: En kort beskrivelse af den tekniske bistand ydet vedrørende de i pkt. II.1.5) anførte opgaver samt modtager, beløb og tidspunkt for udførelsen af leverancen.

Såfremt ansøger baserer sig på andre virksomheders formåen, skal ansøger godtgøre, at ansøger råder over de nødvendige ressourcer, og ansøgeren skal vedlægge dokumentation for disse virksomheders forpligtelser i så henseende.

Ved en sammenslutning af virksomheder (fx et konsortium) skal oplysningerne afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Som mindstekrav kræves én relevant reference.

III.2.4)

Oplysning om reserverede kontrakter

III.3)

Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter

III.3.1)

Oplysninger om en bestemt profession

Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: nej

III.3.2)

Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen

Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: ja

Del IV: Procedure

IV.1)

Type procedure

IV.1.1)

Type procedure

Begrænset

IV.1.2)

Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage

Forventet antal økonomiske aktører: 10

Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Begrænsning af ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud, sker efter vurdering af, hvilke ansøgere der har dokumenteret de bedste og mest relevante referencer, jf. pkt. III.2.3).

IV.1.3)

Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen

IV.2)

Tildelingskriterier

IV.2.1)

Tildelingskriterier

Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument

IV.2.2)

Oplysninger om elektronisk auktion

Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej

IV.3)

Administrative oplysninger

IV.3.1)

Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:

IV.3.2)

Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?

nej

IV.3.3)

Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter

Skal der betales for dokumenterne?: nej

IV.3.4)

Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse

31.3.2015 - 12:00

IV.3.5)

Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage

13.4.2015

IV.3.6)

Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse

dansk.

Andet: Bagvedliggende, fortrykt materiale kan være på engelsk, svensk eller norsk.

IV.3.7)

Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud

IV.3.8)

Åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1)

Oplysninger om gentagelse

Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej

VI.2)

Oplysninger om EU-midler

Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej

VI.3)

Yderligere oplysninger

Ansøgere kan hente skabelon til afgivelse af tro og love-erklæring om gæld til det offentlige på http://www.nationalbanken.dk/da/om_nationalbanken/udbud/Sider/default.aspx

Det bemærkes, at der inden fremsendelse af anmodning om deltagelse i udbudsforretningen ikke er yderligere specifikationer eller dokumenter at få hos Nationalbanken. Udbudsmaterialet vil blive gjort tilgængeligt for de ansøgere, der udvælges til at deltage i udbudsforretningen.

Den i pkt. II.3), anførte varighed af rammeaftalen gælder fra underskrift på aftalen.

Ansøgere anmodes om at indsende/aflevere anmodning om prækvalifikation i 3 kopier samt 1 elektronisk kopi (fx USB-stick) til den i pkt. I.1. anførte adresse. Nationalbanken accepterer ikke anmodninger sendt pr. mail.

Eventuelle spørgsmål og svar til bekendtgørelsen vil blive offentliggjort på denne adresse: http://www.nationalbanken.dk/da/om_nationalbanken/udbud/Sider/default.aspx Det er muligt at tilmelde sig en nyhedsservice fsva. udbud og annonceringer.

Navne på medarbejdere, jf. pkt. III.3.2), skal ikke medsendes anmodning om prækvalifikation, men vil først være relevant ved afgivelse af tilbud.

Dato for opfordring til afgivelse af tilbud anført under pkt. IV.3.5), er alene en forventet dato, og Nationalbanken forbeholder sig ret til ensidigt at ændre datoen.

Såfremt ansøger baserer sig på andre virksomheders formåen, skal ansøger godtgøre, at ansøger råder over de nødvendige ressourcer, og ansøgeren skal vedlægge dokumentation for disse virksomheders forpligtelser i så henseende.

VI.4)

Klageprocedurer

VI.4.1)

Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
+45 35291095
http://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne

Der er intet mæglingsorgan i Danmark

VI.4.2)

Indgivelse af klager

Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til lov om håndhævelse af udbudsreglerne mv. gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor Nationalbanken har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret.

Fristen begynder dog først, når der i underretningen er angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for Nationalbankens beslutning.

I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter, at Nationalbanken har indgået rammeaftalen og underrettet de berørte tilbudsgivere herom. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor Nationalbanken har underrettet de berørte tilbudsgivere.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette Nationalbanken om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klage, jf. lovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i pkt. VI.4.1).

VI.4.3)

Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK

+45 41715000

VI.5)

Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:

27.2.2015

Send til en kollega

0.047