Fakta om udbudet
Udbyder
Region Nordjylland
Vindere
Mobiltelefoni, mobilbredbånd, terminaler samt beslægtede ydelser, fasttelefoni — trafikløsning til datacentre, nummerserier, almindelige telefonlinjer, faste kredsløb, alarmlinjer samt beslægtede ydelser
(09.06.2015)
TDC A/S
Teglholmsagde 1
0900 København C
Opdateringer
I stedet for:
VI.3) Yderligere oplysninger:
—.
Læses:
VI.3) Yderligere oplysninger:
Region Nordjylland har ved en udbudsbekendtgørelse nr. 2015/S 044-076593 af den. 4.3.2015 udbudt tre separate delaftaler vedrørende telefoni. Det skal hermed meddeles, at Region Nordjylland har besluttet at annullere udbuddet af Delaftale 2 (Hjemmearbejdspladser). Annullationen skyldes, at Region Nordjylland kun har modtaget et tilbud, hvilket tilbud imidlertid ligger langt over regionens budget for det pågældende udbud, hvorfor tilbuddet er uantageligt. Region Nordjylland har efter annullationen til hensigt at indlede udbud med forhandling, jf. udbudsdirektivets artikel 30, stk. 1, litra a.
Rammeaftaler vedrørende indkøb af mobiltelefoni, mobilbredbånd, terminaler, fastnettelefoni, hjemmearbejdspladser, visse institutionsopkoblinger og tilknyttede ydelser
Region Nordjylland
Danmark-Aalborg: Telekommunikation
2015/S 044-076593
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2004/18/EF
Del I: Ordregivende myndighed
I.1) |
Navn, adresser og kontaktpunkt(er) Region Nordjylland Internetadresse(r): Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.rn.dk Elektronisk adgang til oplysninger: http://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=xbhqrrimuj Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: http://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=xbhqrrimuj Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er) Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er) Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er) |
I.2) |
Type ordregivende myndighed Regional eller lokal myndighed |
I.3) |
Hovedaktivitet Generelle offentlige tjenester Sundhed |
I.4) |
Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: ja Rammeaftalen kan tillige udnyttes til brug i følgende fællesoffentlige samarbejder: P-VIT og Telecare Nord |
Del II: Kontraktens genstand
II.1) |
Beskrivelse |
II.1.1) |
Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten: Rammeaftaler vedrørende indkøb af mobiltelefoni, mobilbredbånd, terminaler, fastnettelefoni, hjemmearbejdspladser, visse institutionsopkoblinger og tilknyttede ydelser. |
II.1.2) |
Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne Tjenesteydelser Tjenesteydelseskategori nr. 5: Teletjenester NUTS-kode DK050 |
II.1.3) |
Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem Bekendtgørelsen vedrører udarbejdelse af en rammeaftale |
II.1.4) |
Oplysninger om rammeaftale Rammeaftale med en enkelt aktør Rammeaftalens varighed Varighed i måneder: 36 |
II.1.5) |
Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene Region Nordjylland udbyder med denne udbudsbekendtgørelse et antal rammeaftaler indenfor telefoniområdet. Det nærmere indhold af hver rammeaftale er specificeret nedenfor. Ydelserne skal leveres til brug på alle regionens opgaveområder, herunder blandt andet til Region Nordjyllands somatiske hospitaler, psykiatrien, specialinstitutioner, administrative funktioner og fællesoffentlige samarbejder, der administreres af Region Nordjylland. Idet ydelserne bl.a. skal leveres til vitale områder indenfor sundhedssektoren, indeholder kravspecifikationerne meget høje krav til leveringssikkerhed og sikker drift i de leverede ydelser. De udbudte ydelser er opdelt i tre (3) delaftaler. De 3 delaftaler dækker: Delaftale 1: Mobiltelefoni, mobilbredbånd, terminaler samt beslægtede ydelser, Fastnettelefoni — trafikløsning til datacentre, nummerserier, almindelige telefonilinjer, faste kredsløb, alarmlinjer samt beslægtede ydelser. Delaftale 2: Hjemmearbejdspladser og internetforbindelser til mindre regionale lokaliteter, institutioner, sundhedshuse, mv. (internetforbindelser). Delaftale 3: Institutionsopkoblinger til mindre regionale lokaliteter, institutioner, sundhedshuse, mv. Det nærmere indhold af hver delaftale er beskrevet nedenfor i »Oplysninger om delaftaler«. Det vil være muligt at byde på en eller flere delaftaler. Der vil alene blive indgået én (1) rammeaftale med én (1) leverandør pr. delaftale, jf. også ovenfor punkt II.1.4). 1) I Udbudsbilag 1, jf. nærmere nedenfor punkt VI.3), skal tilbudsgiver i tabellen under punkt 1. »Antal delaftaler, der afgives tilbud på« afkrydse, hvilke delaftaler tilbudsgiver ønsker at afgive tilbud på. |
II.1.6) |
CPV-glossaret (common procurement vocabulary) 64200000 Telekommunikation, 32000000 Radio-, fjernsyns-, kommunikations- og telekommunikationsudstyr og beslægtet udstyr |
II.1.7) |
Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja |
II.1.8) |
Delaftaler Kontrakten er opdelt i delaftaler: ja Der kan afgives bud på alle delaftaler |
II.1.9) |
Oplysninger om alternative tilbud Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej |
II.2) |
Kontraktens mængde eller omfang |
II.2.1) |
Samlet mængde eller omfang: |
II.2.2) |
Oplysninger om optioner Optioner: ja Beskrivelse af disse optioner: Der udbydes en option på forlængelse af kontraktperioden 1 gange, med op til 12 måneder. |
II.2.3) |
Oplysninger om forlængelse Denne kontrakt kan forlænges: ja Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 1 Hvis der er tale om indkøbs- eller tjenesteydelseskontrakter, der kan forlænges: anslået tidsramme for efterfølgende kontakter: måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten) |
II.3) |
Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse Varighed i måneder: 36 (fra tildeling af kontrakten) |
Oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 1Betegnelse: Mobiltelefoni, mobilbredbånd, terminaler samt beslægtede ydelser, Fastnettelefoni — trafikløsning til datacentre, nummerserier, almindelige telefonlinjer, faste kredsløb, alarmlinjer samt beslægtede ydelser1) |
Kort beskrivelse Delaftalen anvendes til indkøb af nedenstående samt beslægtede ydelser: — Mobiltelefoni og mobilbredbånd samt infrastrukturydelser og tjenester, der er bundet til leverandøren — eksempelvis prioritering i mobilnettet, lokalnummerplaner, søgegrupper, mobile sikkerhedsløsninger og enleverandør dækningsanlæg. — Terminaler til brug for mobiltelefoni og mobilbredbånd, sortimentet vil bl.a. omfatte mobiltelefoner, smartphones, phablets, tablets og mobilmodem/-routere. — Tilbehør, herunder eksempelvis covers, opladere, tasker, tastaturer, mv. — Trafikløsninger til datacentre. — Nummerserier. — ISDN30, ISDN2, PSTN og SIP linjer. — Sikrede fastnet beredskabslinjer. — Faste kredsløb (APL'er) og alarmlinjer. — Vedligeholdelse og support i relation til ovenstående, herunder eksempelvis, overvågning, fejlafhjælpning og reparation. |
2) |
CPV-glossaret (common procurement vocabulary) 64200000 Telekommunikation, 32000000 Radio-, fjernsyns-, kommunikations- og telekommunikationsudstyr og beslægtet udstyr |
3) |
Mængde eller omfang |
4) |
Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse |
5) |
Yderligere oplysninger om delaftaler |
1) |
Kort beskrivelse Delaftalen anvendes til indkøb af nedenstående samt beslægtede ydelser: — Hjemmearbejdspladser til regionens medarbejdere. — Internetforbindelser til mindre regionale lokaliteter, institutioner, sundhedshuse, mv. — Leveranceområdet er primært geografien Region Nordjylland, enkelte forbindelser må påregnes at skulle leveres i det øvrige Danmark. — Vedligeholdelse og support i relation til ovenstående, herunder eksempelvis, fejlafhjælpning og reparation. |
2) |
CPV-glossaret (common procurement vocabulary) 64200000 Telekommunikation, 32200000 Transmissionsudstyr til radiotelefoni, radiotelegrafi, radiofoni og fjernsyn |
3) |
Mængde eller omfang |
4) |
Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse |
5) |
Yderligere oplysninger om delaftaler |
1) |
Kort beskrivelse Delaftalen anvendes til indkøb af nedenstående samt beslægtede ydelser: — Institutionsopkoblinger til mindre regionale lokaliteter, institutioner, sundhedshuse, mv. baseret på fastfortrådede forbindelser eksempelvis kobber eller fiber. — Forbindelserne skal leveres som forbindelser, der kan tilsluttes regionens datanetværk som en sikker forbindelse. — Leveranceområdet er geografien i Region Nordjylland. — Vedligeholdelse og support i relation til ovenstående, herunder eksempelvis, fejlafhjælpning og reparation. |
2) |
CPV-glossaret (common procurement vocabulary) 64200000 Telekommunikation, 32200000 Transmissionsudstyr til radiotelefoni, radiotelegrafi, radiofoni og fjernsyn |
3) |
Mængde eller omfang |
4) |
Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse |
5) |
Yderligere oplysninger om delaftaler |
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
III.1) |
Kontraktbetingelser |
III.1.1) |
Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges: |
III.1.2) |
De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom: Betalingsbetingelserne vil fremgå af udbudsmaterialet. Der henvises endvidere til påkrævet elektronisk fakturering i henhold til lovbekendtgørelse nr. 798 af 28.6.2007 om offentlige betalinger m.v. med senere ændringer. |
III.1.3) |
Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles: 1) Der stilles ingen særlige krav til sammenslutningens retlige form, men såfremt flere tilbudsgivere i forening (konsortier), skal der iblandt disse udpeges en ansvarlig leverandør, der tegner alle tilbudsgivere. Endvidere skal alle de deltagende virksomheder i konsortiet hæfte solidarisk, direkte og ubetinget for ydelsen og opfyldelsen af kontrakten. 2) Såfremt tilbuddet indgives at et konsortium, skal konsortiet beskrives i det i udbudsbilag 1, punkt 2 indsatte skema. Detaljeret beskrivelse af hver konsortiedeltager skal ske i udbudsbilag 1, punkt 3 — Oplysninger om tilbudsgivers firmanavn og selskabsform, mv. |
III.1.4) |
Andre særlige vilkår |
III.2) |
Betingelser for deltagelse |
III.2.1) |
De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: 3) Oplysning om tilbudsgivers firmanavn og selskabsform, CVR-nr., adresse, samt navn, e-mail og telefonnummer på tilbudsgivers kontaktperson. Udbudsbilag 1 skal benyttes. 4) Erklæring på tro og love om ubetalt forfalden gæld til det offentlige i henhold til bekendtgørelsen af lov om begrænsning af skyldners mulighed for at deltage i offentlige udbudsforretninger og om ændringer af visse andre love, LBK nr. 336 af 13.5.1997. Udbudsbilag 1 skal benyttes. (HUSK UNDERSKRIFT). 5) Erklæring på tro og love om, at tilbudsgiver ikke befinder sig i en af de i udbudsdirektivets artikel 45, stk. 1 og 2 anførte udelukkelsesgrunde. Udbudsbilag 1 skal benyttes. (HUSK UNDERSKRIFT). Såfremt tilbuddet fremsendes af en sammenslutning af virksomheder (et konsortium,), skal oplysningerne afgives for hver enkelt virksomhed. Det er endvidere et mindstekrav, at tilbudsgiver er en privat virksomhed med mere end én fuldtidsansat. |
III.2.2) |
Økonomisk og finansiel kapacitet Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: 6) En erklæring om den økonomiske aktørs samlede nettoomsætning og egenkapital, i de 3 seneste disponible regnskabsår. Udbudsbilag 1 skal benyttes (HUSK UNDERSKRIFT), og, 7) En erklæring om den økonomiske aktørs omsætning ex. moms inden for det udbudte ydelsesområde, i de 3 seneste disponible regnskabsår. Udbudsbilag 1 skal benyttes (HUSK UNDERSKRIFT). Hvis den økonomiske aktør er etableret eller har startet sin virksomhed på et senere tidspunkt, vedlægges samme oplysninger jf. ovenfor, for de disponible regnskabsår, hvor disse oplysninger foreligger. Såfremt tilbud fremsendes af en sammenslutning af virksomheder (et konsortium), skal oplysningerne afgives for hver enkelt virksomhed i det omfang, den økonomiske aktørs omsætning ex. moms ønskes inddraget i vurderingen. Såfremt virksomheden baserer sig på andre enheders økonomiske eller tekniske formåen, skal virksomheden godtgøre, at virksomheden råder over de ressourcer, der er nødvendige for kontraktens udførelse ved at fremlægge dokumentation for disse enheders tilsagn om at stille de nødvendige ressourcer til rådighed for virksomheden. (Indeståelseserklæring). Udbudsbilag 1 skal benyttes (HUSK UNDERSKRIFT). Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Som mindstekrav for delaftale 1 kræves en årlig omsætning på minimum 50 000 000 DKK ekskl. moms i det senest disponible regnskabsår inden for det ydelsesområde, der dækkes af delaftalen. Som mindstekrav for delaftale 2 kræves en årlig omsætning på minimum 20 000 000 DKK ekskl. moms i det senest disponible regnskabsår inden for det ydelsesområde, der dækkes af delaftalen. Som mindstekrav for delaftale 3 kræves en årlig omsætning på minimum 20 000 000 DKK ekskl. moms i det senest disponible regnskabsår inden for det ydelsesområde, der dækkes af delaftalen. Ved sammenslutning af leverandører (et konsortium) beregnes omsætningen som leverandørernes samlede omsætning indenfor den delaftale der afgives tilbud på. |
III.2.3) |
Teknisk kapacitet Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: 8) Oversigt over de betydeligste tilsvarende leverancer inden for de ydelsesområder, der er dækket af de enkelte delaftaler, udført i løbet af de seneste 3 år, afhængigt af, hvornår den økonomiske aktør blev etableret eller startede sin virksomhed. Tilbudsgiver bedes for hvert ydelsesområde beskrive omfanget af ydelserne tillige med en kortfattet beskrivelse af, hvordan ydelserne er implementeret samt hvilke vedligeholdelses og supportydelser, der er leveret. Til alle leverancer ønskes oplyst en kontaktperson hos kunden til brug for eventuel kontrol af de afgivne oplysninger. Udbudsbilag 1 skal benyttes. Såfremt ansøgningen fremsendes af en sammenslutning af virksomheder (et konsortium), skal oplysningerne afgives for hver enkelt virksomhed i det omfang, referencerne ønskes inddraget i vurderingen. Såfremt virksomheden baserer sig på andre enheders økonomiske eller tekniske formåen, skal virksomheden godtgøre, at virksomheden råder over de ressourcer, der er nødvendige for kontraktens udførelse ved at fremlægge dokumentation for disse enheders tilsagn om at stille de nødvendige ressourcer til rådighed for virksomheden (indeståelseserklæring). Udbudsbilag 1 skal benyttes. Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Som mindstekrav kræves dokumenteret relevant erfaring i form af mindst 1 sammenlignelig leverance jf. pkt. II.1.5) inden for det ydelsesområde, der er dækket af den eller de delaftaler, der afgives tilbud på. Ved sammenslutning af leverandører (et konsortium) skal mindstekravet være opfyldt af konsortiedeltagerne til sammen (men ikke nødvendigvis hver for sig). |
III.2.4) |
Oplysning om reserverede kontrakter |
III.3) |
Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter |
III.3.1) |
Oplysninger om en bestemt profession |
III.3.2) |
Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen |
Del IV: Procedure
IV.1) |
Type procedure |
IV.1.1) |
Type procedure Offentlig |
IV.1.2) |
Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage |
IV.1.3) |
Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen |
IV.2) |
Tildelingskriterier |
IV.2.1) |
Tildelingskriterier Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument |
IV.2.2) |
Oplysninger om elektronisk auktion Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej |
IV.3) |
Administrative oplysninger |
IV.3.1) |
Sagsnummer hos den ordregivende myndighed: |
IV.3.2) |
Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt? Vejledende forhåndsmeddelelse Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2014/S 215-380895 af 7.11.2014 Andre forudgående offentliggørelser Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2015/S 39-066603 af 20.2.2015 Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2014/S 247-466328 af 23.12.2014 Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2014/S 243-428401 af 17.12.2014 |
IV.3.3) |
Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter |
IV.3.4) |
Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse 14.4.2015 - 12:00 |
IV.3.5) |
Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage |
IV.3.6) |
Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse dansk. Andet: I udbudsmaterialet er det angivet, i hvilket omfang tilbudsgiver må gøre af engelsk i tilbudsafgivelsen. |
IV.3.7) |
Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud |
IV.3.8) |
Åbning af bud |
Del VI: Supplerende oplysninger
VI.1) |
Oplysninger om gentagelse |
VI.2) |
Oplysninger om EU-midler |
VI.3) |
Yderligere oplysninger Denne udbudsbekendtgørelse offentliggøres i Den Europæiske Unions Tidende (TED) samt tillige på ordregivers hjemmeside på adressen: http://www.rn.dk/Om-Region-Nordjylland/Licitationer-og-udbud A. Udbuddet gennemføres via projektweb (iBinder). Udbudsmaterialet findes elektronisk på Region Nordjyllands iBinder portal. Adgang til oplysninger om udbuddet og udbudsmaterialet kan opnås via denne link: http://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=xbhqrrimuj Ved oprettelse og login i iBinder tildeles tilbudsgiver adgang til Region Nordjyllands iBinder portal for nærværende udbud, hvorigennem alt kommunikation mellem ordregiver og tilbudsgiver foregår. Support til brug af iBinder kan fås ved henvendelse på www.ibinder.dk Evt. spørgsmål vedr. adgang til udbudsmaterialet, skal sendes pr. mail til kontaktpersonen angivet ovenfor i punkt I.1). B. Bilag 5, delaftale 2 (adresser på hjemmearbejdspladser i MS Excel-fil) udleveres til tilbudsgiverne efter underskrivelse af databehandleraftale, der kan downloades fra udbuddets side i iBinder. Den underskrevne databehandleraftale fremsendes pr. mail (i pdf-format) til den i afsnit I.1) angivne kontaktperson. Husk underskrift og stempel. Det er krav, at det i punkt III.2.1) anførte mindstekrav om, at tilbudsgiver skal være en privatvirksomhed med mere end én fuldtidsansat, kan dokumenteres forud for udleveringen af bilag 5. Opmærksomheden henledes på, at databehandleraftalen indeholder vilkår om bod ved brud på aftalens behandlings- og tavshedsforpligtelser. C. Ydelserne har tidligere været udbudt i medfør af udbudsbekendtgørelse 2014/S 243-428401 af 17.12.2014, hvilket udbud blev aflyst ved udbudsbekendtgørelse 2015/S 039-066603 af 20.2.2015. I dette udbud udbydes samtlige ydelser i rammeaftaler med kun én (1) leverandør. |
VI.4) |
Klageprocedurer |
VI.4.1) |
Organ med ansvar for klageprocedurerne Klagenævnet for Udbud Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne Der er ikke noget mæglingsorgan i Danmark |
VI.4.2) |
Indgivelse af klager Præcise oplysninger om klagefrist(er): Klage over udbudsproceduren skal indgives til Klagenævnet for Udbud i henhold til § 7 i henhold til lov nr. 492 af 12.5.2010 om håndhævelse af udbudsreglerne mv., som følger: Klager skal være modtaget i klagenævnet: — Inden 45 dage fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt, — Inden 30 dage fra dagen efter, at ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, eller — Inden 6 måneder fra dagen efter, at ordregiveren har underrettet tilbudsgiverne om, hvem ordregiveren vil indgå kontrakt med, hvis der er tale om en rammeaftale. Se mere om indgivelse af klager på Klagenævnet for Udbuds hjemmeside: www.klfu.dk |
VI.4.3) |
Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen |
VI.5) |
Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse: 27.2.2015 |