Fakta om udbudet
EU-nr
2013/S 226-394156
Offentliggjort
21.11.2013
Udbudstype
Kvalifikationsordning
Bestilling af materiale
Addresse
Randers Spildevand A/S
Tørvebryggen 12
Att: Lotte Bonde
8900 Randers C
Telefon: +45 38411212
Mail: indkoeb@randersspildevand.dk
Udbyder
Randers Spildevand A/S
Kvalifikationsordning for udførelse af anlægsarbejder inden for sanering af afløbssystemer
Randers Spildevand A/S
Kvalifikationsordning – forsyningsvirksomhedDirektiv 2004/17/EF
Denne bekendtgørelse er et udbud nej
Del I: Ordregiver
I.1)Navn, adresser og kontaktpunkt(er)
Randers Spildevand A/S
Tørvebryggen 12
Att: Lotte Bonde
8900 Randers C
DANMARK
Telefon: +45 38411212
Mailadresse: indkoeb@randersspildevand.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for ordregiveren: http://www.randersspildevand.dk
Elektronisk adgang til oplysninger: http://www.randersspildevand.dk/mest_for_erhverv/kvalifikationsordning/
Yderligere oplysninger fås her Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Yderligere dokumentation fås her Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Ansøgninger om deltagelse skal sendes til Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
I.2)Hovedaktivitet
Vand
I.3)Kontrakt indgås på andre ordregiveres vegne
Ordregiveren indkøber på andre ordregiveres vegne: nej
Del II: Kvalifikationsordningens genstand
II.1)Ordregiverens betegnelse for kontrakten:
Kvalifikationsordning for udførelse af anlægsarbejder inden for sanering af afløbssystemer.
II.2)Kontrakttype
Bygge- og anlægsarbejder
II.3)Beskrivelse af de bygge- og anlægsarbejder, tjenesteydelser eller varer, der skal indkøbes gennem kvalifikationsordningen:
Formålet med kvalifikationsordningen er at etablere en liste over kvalificerede entreprenørvirksomheder, der kan udføre anlægsopgaver for Randers Spildevand A/S.
Anlægsopgaverne omfatter primært sanering af eksisterende afløbssystemer i bynære områder. Hovedparten af opgaverne er således typisk at ændre eksisterende fællessystemer til separatsystemer og ændringerne forventes gennemført ved opgravning.
II.4)CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
45232440, 45230000, 45231000, 45231100, 45231110, 45231111, 45231112, 45231113, 45231300, 45232000, 45232100, 45232130, 45232400, 45232431, 45232450, 45232451, 45232452, 45232453, 45232454, 45233142, 45233200, 45233220, 45233222, 45233252, 45236000, 45252000
II.5)Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
III.1)Betingelser for deltagelse
III.1.1)Adgang til ordningen:
Betingelser, som de økonomiske aktører skal opfylde for at få adgang til ordningen: 1) virksomheden skal afgive nedenstående oplysninger
2) virksomheden skal have de rette kvalifikationer, fagligt og økonomisk , til at kunne varetage de af ordningen omfattede opgaver. Dette vil blive vurderet ud fra virksomhedens referencer i forhold til om virksomheden har erfaring med tilsvarende opgaver. Det er et mindstekrav, at ansøgeren inden for de sidste 5 år har udført mindst 3 opgaver inden for den aktuelle opgavetype.
Metoder, som vil blive anvendt til at efterprøve, om hver af disse betingelser er opfyldt: For at ordregiver kan vurdere, om virksomheden kan optages på ordningen, skal følgende information fremsendes:
1) Identifikationsoplysninger på ansøgeren, herunder navn, adresse, CVR-nr., kontaktoplysninger og kontaktperson.
2) Generel virksomhedsprofil for ansøgeren (ca. 1 side).
3) Tro og love erklæring eller tilsvarende dokumentation for at ansøgeren ikke befinder i sig i nogen af de obligatoriske eller fakultative udelukkelsesgrunde, som er beskrevet i udbudsdirektivets artikel 45, stk. 1 og 2, jf. forsyningsvirksomhedsdirektivets artikel 54.
4) Oplysninger om virksomhedens nøgletal, herunder egenkapital og soliditet for de seneste 3 år.
5) Oplysninger om virksomhedens omsætning i forbindelse med tilsvarende opgaver (sanering af afløbssystemer) i de seneste 3 disponible regnskabsår. Såfremt virksomheden har eksisteret kortere tid, fremsendes oplysningerne for den tid, som virksomheden har eksisteret. Oplysningerne anføres sammen med fordelingen i omsætningsintervaller på bilag, som skal fremsendes sammen med ansøgningen, se neden for.
6) Overordnet (kortfattet) beskrivelse af virksomhedens kvalitetssikringssystem.
7) Overordnet (kortfattet) beskrivelse af virksomhedens »maskinpark«.
8) Dokumentation af erfaringer med tilsvarende opgaver. Der vedlægges udvalgte referencelister for de seneste 5 år med fokus på den aktuelle opgavetype.
Hvis ansøger er et konsortium, skal hver enkelt ansøger afgive ovenstående oplysninger
På Randers Spildevands hjemmeside: http://www.randersspildevand.dk/mest_for_erhverv/kvalifikationsordning/
kan hentes de nødvendige bilag til oplysning om alle ovenstående punkter til brug for ansøgning om optagelse på ordningen.
Alle bilag skal udfyldes.
III.1.2)Oplysning om reserverede kontrakter
Del V: Procedure
IV.1)Tildelingskriterier
IV.1.1)Tildelingskriterier
IV.1.2)Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.2)Administrative oplysninger
IV.2.1)Sagsnummer hos ordregiveren:
IV.2.2)Kvalifikationsordningens varighed
Ubegrænset varighed
IV.2.3)Oplysninger om forlængelse
Del VI: Supplerende oplysninger
VI.1)Oplysninger om EU-midler
VI.2)Yderligere oplysninger:
Optagelse på kvalifikationsordningen er ikke ensbetydende med, at virksomheden er garanteret opgaver.
Optagelse på ordningen medfører, at virksomheden kan blive inviteret til at afgive bud på konkrete opgaver indenfor de godkendte discipliner. Hvilke virksomheder, der inviteres til at afgive bud, afgøres på baggrund af en konkret vurdering fra opgave til opgave.
Udbud under kvalifikationsordningen håndteres via systemet Mercell og er omkostningsfrit for leverandører.
Tilbud modtaget på andre måder end gennem Mercell vil ikke blive taget med i vurderingen.
Tidsplan:
Den første opgave under kvalifikationsordningen forventes udsendt januar 2014.
For at kunne blive optaget i kvalifikationsordningen til den første opgave skal materialet fremsendes senest pr. mail til den i punkt I.1) anguvne mailadresse senest den 16.12.2013, kl. 16.00.
Ansøgning om optagelse på ordningen skal være på dansk.
Udbudsmaterialet vil normalt være på dansk. Endvidere skal tilbud normalt afgives på dansk, ligesom arbejdssproget i forbindelse med udførelse normalt vil være på dansk.
For hver etape/opgave forventer Randers Spildevand at anmode 5-7 virksomheder på listen om at afgive tilbud på opgaven.
VI.3)Klageprocedurer
VI.3.1)Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk
VI.3.2)Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Klagefrister fremgår af lov nr. 492 af 12. maj 2010 om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. (med senere ændringer). Loven kan hentes på: www.retsinformation.dk
Senest samtidig med indgivelse af klage til Klagenævnet, skal klager skriftligt underrette ordregiver om den påståede overtrædelse og om, at klagen indbringes for nævnet.
VI.3.3)Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.4)Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
20.11.2013