Fakta om udbudet
EU-nr
2013/S 227-395649
Offentliggjort
22.11.2013
Udbudstype
Udbud efter forhandling
Anmodning om deltagelse
Til
20.12.2013 Kl. 13:00
Addresse
Lufthavne A/S
Lufthavnsboulevarden 6
2770 Kastrup
Receptionen
Att.: Sigurd Ask Elvig
Udbyder
Københavns Lufthavne A/S
Rammekontrakt vedr. elektriske maskiner, apparatur, udstyr og forbrugsartikler - belysning
Københavns Lufthavne A/S
VarerDirektiv 2004/17/EF
Del I: Ordregiver
I.1)Navn, adresser og kontaktpunkt(er)
Københavns Lufthavne A/S
Lufthavnsboulevarden 6
Kontaktpunkt(er): Receptionen, Lufthavnboulevarden 6
Att: Sigurd Ask Elvig
2770 Kastrup
DANMARK
Mailadresse: sigurd.elvig@cph.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for ordregiveren: http://http://cph.dk/CPH/DK/MAIN
Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter til et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
I.2)Hovedaktivitet
Lufthavnsrelaterede aktiviteter
I.3)Kontrakt indgås på andre ordregiveres vegne
Ordregiveren indkøber på andre ordregiveres vegne: nej
Del II: Kontraktens genstand
II.1)Beskrivelse
II.1.1)Ordregiverens betegnelse for kontrakten:
Rammekontrakt vedr. Elektriske maskiner, apparatur, udstyr og forbrugsartikler; belysning.
II.1.2)Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Varer
Indkøb
NUTS-kode
II.1.3)Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører udarbejdelse af en rammeaftale
II.1.4)Oplysninger om rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør
Anslået samlet værdi af indkøbene i hele rammeaftalens løbetid
Anslået værdi eksklusive moms
interval: mellem 3 000 000 og 4 500 000 DKK
II.1.5)Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene:
Rammeaftalen har til formål at understøtte CPHs behov for anskaffelse af el-komponenter, el-værktøj og belysning. Belysning udgør en væsentlig andel af udbuddet.
II.1.6)CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
31000000, 31500000
II.1.7)Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: nej
II.1.8)Oplysninger om delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.1.9)Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2)Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1)Samlet mængde eller omfang:
Anslået værdi eksklusive moms
interval: mellem 3 000 000 og 4 500 000 EUR
II.2.2)Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.3)Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.3)Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Varighed i måneder: 36 (fra tildeling af kontrakten)
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
III.1)Kontraktbetingelser
III.1.1)Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
Vil fremgå af udbudsmaterialet.
III.1.2)De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Vil fremgå af udbudsmaterialet.
III.1.3)Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Såfremt kontrakten tildeles en sammenslutning af virksomheder (fx et konsortium), skal en af sammenslutningen udpeget instans eller et sammenslutningsmedlem (befuldmægtiget) have fuld prokura til at træffe bindende aftaler på sammenslutningens vegne med ordregiver. En sammenslutning af virksomheder skal hæfte solidarisk.
III.1.4)Andre særlige vilkår:
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: nej
III.2)Betingelser for deltagelse
III.2.1)De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Ansøgeren må ikke være omfattet af nogen af situationerne oplistet i artikel 45 i udbudsdirektivet (direktiv 2004/18/EC).
Ansøgningen om prækvalifikation skal være ledsaget af følgende dokument(er):
(1) Underskrevet certifikat eller erklæring om at ansøgeren ikke er omfattet af situationerne oplistet i artikel 45 i udbudsdirektivet (direktiv 2004/18/EC). Ansøgere kan vælge at udfylde en erklæring udarbejdet af ordregiver.
Erklæringen kan fås ved at rette henvendelse til ordregivers kontaktperson, jf. l.1).
Hvis ansøger er et konsortium, skal ovenstående oplysninger afgives af alle konsortiedeltagere.
III.2.2)Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Der stilles krav til at Ansøgeren lever op til følgende minimumskrav; soliditetsgrad på 15 %, egenkapital på minimum 50 000 000 DKK samt minimums omsætning på 10 000 000 DKK for CPV-kode 31000000.
Ansøgningen om prækvalifikation skal være ledsaget af følgende dokument(er):
(1) Udfyldt spørgeskema »Spørgsmål vedr. egnethed«.
(2) Spørgeskemaet fås ved at rette henvendelse til ordregivers kontaktperson, jf. I.1).
(3) En (1) Kopi af regnskaber for de seneste 3 år.
Hvis ansøgeren har eksisteret i kortere tid, skal ansøgningen vedlægges de foreliggende regnskaber.
Hvis ansøger er en sammenslutning af virksomheder (fx. et konsortium), skal regnskaberne vedlægges af alle de sammensluttede virksomheder.
III.2.3)Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Ansøgeren skal besidde den tekniske kapacitet nødvendig for at opfylde kontrakten.
Følgende minimumskrav er gældende:
(a) Beskrivelse af Ansøgers kvalitetsledelsessystemer generelt.
(b) Beskrivelse af ansøgers kvalitetsledelsessystemer specifikt på for rammeaftalens aktivitetsområde
(c) Reference to (2) indenfor rammeaftalens aktivitetsområde.
(d) En (1) Kopi af relevante certifikater.
III.2.4)Oplysning om reserverede kontrakter
III.3)Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1)Oplysninger om en bestemt profession
III.3.2)Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Del IV: Procedure
IV.1)Type procedure
IV.1.1)Type procedure
Forhandling
Nogle ansøgere er allerede udvalgt (eventuelt som led i visse typer udbud med forhandling): nej
IV.2)Tildelingskriterier
IV.2.1)Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, som er anført i specifikationerne eller i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle
IV.2.2)Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3)Administrative oplysninger
IV.3.1)Sagsnummer hos ordregiveren:
IV.3.2)Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3)Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter
Frist for modtagelse af anmodninger om dokumenter eller for adgang til dokumenter: ..
Skal der betales for dokumenterne?: nej
IV.3.4)Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
20.12.2013 - 13:00
IV.3.5)Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk. engelsk.
IV.3.6)Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.3.7)Åbning af bud
Del VI: Supplerende oplysninger
VI.1)Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2)Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3)Yderligere oplysninger:
Ordregiver agter at prækvalificere og opfordre i alt fem (5) aktører til at afgive tilbud. Såfremt antallet af kvalificerede ansøgere, overstiger fem (5) vil de ansøgende virksomheder blive udvalgt på baggrund af oplysningerne angivet i pkt. lll.2.3) Teknisk kapacitet.
De udvalgte ansøgere vil være forpligtet til at underskrive en fortrolighedserklæring udformet af ordregiverinden modtagelsen af selve udbudsmaterialet. Alle ansøgere opfordres til at underskrive og inkludere fortrolighedserklæringen som en del af deres ansøgning om prækvalifikation. Erklæringen kan fås ved at rette henvendelse til ordregivers kontaktperson, jf. punkt I.1). Hvis en udvalgt ansøger ikke har indsendt erklæringen som en del af ansøgningen, vil vedkommende skulle underskrive erklæringen inden modtagelsen af udbudsmaterialet. Dette kan føre til en forkortet tilbudsfrist.
Ansøgning om deltagelse skal markeres »EU udbud -Rammekontrakt vedr. Elektriske maskiner, apparatur, udstyr og forbrugsartikler; belysning – Københavns Lufthavne A/S – Att.: Sigurd Ask Elvig – Må ikke åbnes i postomdelingen« og sendes med kurer eller almindelig post til ordregivers kontaktperson (Københavns Lufthavne A/S,
Lufthavnsboulevarden 6 – 2770 Kastrup – Receptionen – Att.: Sigurd Ask Elvig), jf. punkt I.1). Ansøgningen, inkl. dokumentation, skal afleveres i 2 elektroniske eksemplarer på separate USB-nøgler eller lignende medier.
VI.4)Klageprocedurer
VI.4.1)Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@eogs.dk
Internetadresse: www.klfu.dk
VI.4.2)Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): http://www.kfst.dk/en/udbudsomraadet/danish-complaint-system/
VI.4.3)Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Internetadresse: http://www.kfst.dk/
VI.5)Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
21.11.2013