23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 038-064604
Offentliggjort
24.02.2015
Udbudstype
Offentligt udbud

Bestilling af materiale

Addresse
Naturstyrelsen
Haraldsgade 53
Att: Arealdrift, friluftsliv og partnerskaber
2100 København
Telefon: +45 72542529
Mail: ant@nst.dk

Indlevering af tilbud

Til
14.04.2015 Kl. 12:00

Addresse
Naturstyrelsen
Haraldsgade 53
Att: Arealdrift, friluftsliv og partnerskaber
2100 København
Telefon: +45 72542529
Mail: ant@nst.dk

Udbyder

Naturstyrelsen

Rammeaftale om indkøb af skovningsmaskine til Naturstyrelsens Driftscenter


Naturstyrelsen

Varer
Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed


I.1)

Navn, adresser og kontaktpunkt(er)


Naturstyrelsen
Haraldsgade 53
Att: Arealdrift, friluftsliv og partnerskaber
2100 København
DANMARK
Telefon: +45 72542529
Mailadresse: ant@nst.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://nst.dk

Elektronisk adgang til oplysninger: http://naturstyrelsen.dk/annonceringer/udbud/

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)


I.2)

Type ordregivende myndighed

Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger



I.3)

Hovedaktivitet

Miljø



I.4)

Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne

Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej



Del II: Kontraktens genstand


II.1)

Beskrivelse


II.1.1)

Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:

Rammeaftale om indkøb af skovningsmaskine til Naturstyrelsens Driftscenter.



II.1.2)

Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne

Varer
NUTS-kode



II.1.3)

Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem

Bekendtgørelsen vedrører udarbejdelse af en rammeaftale



II.1.4)

Oplysninger om rammeaftale

Rammeaftale med en enkelt aktør

Rammeaftalens varighed
Varighed i år: 2

Anslået samlet værdi af indkøbene i hele rammeaftalens løbetid
Anslået værdi eksklusive moms: 6 000 000 DKK


II.1.5)

Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene

Naturstyrelsen udbyder Rammeaftale om indkøb af skovningsmaskiner egnet til selektiv tynding, mindre afdrifter af nåletræ samt tynding i løvtræ. Hugstdimension i intervallet 5-50 cm diameter i træets brysthøjde. Baggrunden er en løbende udskiftning af styrelsens specialmaskiner, hvor der årligt udskiftes ca. 1 skovningsmaskine. Fremtidige indkøb kan ikke garanteres.



II.1.6)

CPV-glossaret (common procurement vocabulary)


16600000


II.1.7)

Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb

Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja



II.1.8)

Delaftaler

Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej



II.1.9)

Oplysninger om alternative tilbud

Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej



II.2)

Kontraktens mængde eller omfang


II.2.1)

Samlet mængde eller omfang:

Nærværende udbud er en 2-årig Rammeaftale, hvor Naturstyrelsen forpligter sig til minimum indkøb af 1 skovningsmaskine. Der er mulighed for yderligere forlængelse i 2 gange 1 år.
Anslået værdi eksklusive moms: 6 000 000 DKK



II.2.2)

Oplysninger om optioner

Optioner: nej



II.2.3)

Oplysninger om forlængelse

Denne kontrakt kan forlænges: ja
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 2
Hvis der er tale om indkøbs- eller tjenesteydelseskontrakter, der kan forlænges: anslået tidsramme for efterfølgende kontakter:
måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)



II.3)

Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse

Varighed i måneder: 24 (fra tildeling af kontrakten)



Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger


III.1)

Kontraktbetingelser


III.1.1)

Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:

Fremgår af udbudsmaterialet.



III.1.2)

De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:

Fremgår af udbudsmaterialet.



III.1.3)

Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:

Fremgår af udbudsmaterialet.



III.1.4)

Andre særlige vilkår

Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: nej



III.2)

Betingelser for deltagelse


III.2.1)

De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Fremgår af udbudsmaterialet.



III.2.2)

Økonomisk og finansiel kapacitet

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Ingen.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Ingen.



III.2.3)

Teknisk kapacitet

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
Ingen.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Ingen.



III.2.4)

Oplysning om reserverede kontrakter


III.3)

Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter


III.3.1)

Oplysninger om en bestemt profession


III.3.2)

Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen


Del IV: Procedure


IV.1)

Type procedure


IV.1.1)

Type procedure

Offentlig



IV.1.2)

Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage


IV.1.3)

Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen


IV.2)

Tildelingskriterier


IV.2.1)

Tildelingskriterier

Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument



IV.2.2)

Oplysninger om elektronisk auktion

Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej



IV.3)

Administrative oplysninger


IV.3.1)

Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:

NST-2421-00012



IV.3.2)

Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?

nej



IV.3.3)

Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter

Skal der betales for dokumenterne?: nej



IV.3.4)

Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse

14.4.2015 - 12:00



IV.3.5)

Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage


IV.3.6)

Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse

dansk.
Andet: Bilag accepteres på engelsk, tysk og svensk.



IV.3.7)

Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud

Varighed i måneder: 3 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)



IV.3.8)

Åbning af bud

Dato: 14.4.2015 - 12:00

Sted:

Haraldsgade 53, 2100 København Ø.

Der må være personer til stede under åbningen af bud: nej


Del VI: Supplerende oplysninger


VI.1)

Oplysninger om gentagelse

Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej



VI.2)

Oplysninger om EU-midler

Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej



VI.3)

Yderligere oplysninger


VI.4)

Klageprocedurer


VI.4.1)

Organ med ansvar for klageprocedurerne


Klagenævnet for Udbud
Langelinie Alle 17
2100 København Ø
DANMARK
Internetadresse: http://www.klfu.dk

Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne

Der er intet mæglingsorgan i Danmark


VI.4.2)

Indgivelse af klager

Præcise oplysninger om klagefrist(er): 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere.



VI.4.3)

Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager


Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Internetadresse: http://www.kfst.dk


VI.5)

Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:

19.2.2015

Send til en kollega

0.056