Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Addresse
www.forsyningballerup.dk/viden-om/nyhedsarkiv/udbud-p%C3%A5-genbrugsslamsuger
Indlevering af tilbud
Addresse
Afløb Ballerup A/S
Ågerupvej 84-86
Att: Tina-Kirstine Storm
2750 Ballerup
Mail: tbs@forsyningballerup.dk
Udbyder
Afløb Ballerup A/S
Opdateringer
Del V: Kontrakttildeling
V.1)
Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
19.8.2014
V.2)
Oplysninger om tilbud
Antal modtagne bud: 1
V.3)
Navn og adresse på den økonomiske aktør, som der er truffet afgørelse om at indgå kontrakt med
J. Hvidtved Larsen A/S
Lillehøjvej 15
8600 Silkeborg
DANMARK
Telefon: +45 86821211
V.4)
Oplysninger om kontraktens værdi
Kontraktens endelige samlede værdi:
Værdi: 4 085 000 DKK
Eksklusive moms
V.5)
Oplysninger om underentreprise
Kontrakten forventes at ville blive givet i underentreprise: nej
Indkøb af recycler slamsuger (Resultat)
Afløb Ballerup A/S
VarerDirektiv 2004/18/EF
Del I: Ordregivende myndighed
I.1)
Navn, adresser og kontaktpunkt(er)
Afløb Ballerup A/S
Ågerupvej 84-86
Att: Tina-Kirstine Storm
2750 Ballerup
DANMARK
Mailadresse: tbs@forsyningballerup.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.forsyningballerup.dk/
Elektronisk adgang til oplysninger: http://www.forsyningballerup.dk/viden-om/nyhedsarkiv/udbud-p%C3%A5-genbrugsslamsuger
Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
I.2)
Type ordregivende myndighed
Offentligt organ
I.3)
Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester
Miljø
I.4)
Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej
Del II: Kontraktens genstand
II.1)
Beskrivelse
II.1.1)
Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Indkøb af recycler slamsuger.
II.1.2)
Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Varer
Indkøb
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Ballerup Kommune.
NUTS-kode DK012
II.1.3)
Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt
II.1.4)
Oplysninger om rammeaftale
II.1.5)
Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Ordregiver varetager drift af rensning og afledning af spildevandsledninger samt tømning af bundfældnings- og samletanke i Ballerup Kommune. For at sikre den fortsatte drift og vedligeholdelse af kommunens kloakeringsnet mv., udbyder Ordregiver en kontrakt på levering af en færdigbygget recycler slamsuger, som løbende genbruger det anvendte spulevand.
Det er ikke et krav, at der leveres en fabriksny recycler slamsuger, idet Ordregiver ligeledes vil acceptere, at der tilbydes en brugt recycler slamsuger, som opfylder kravene i udbudsmaterialets kravsspecifikation.
Udbuddet omfatter også en option på en serviceaftale.
II.1.6)
CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
34144410
II.1.7)
Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8)
Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.1.9)
Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2)
Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1)
Samlet mængde eller omfang:
II.2.2)
Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af disse optioner: Udbuddet indeholder en option på en serviceaftale. Tilbudsgivere skal som en del af det samlede tilbud give et tilbud på en serviceaftale. Ordregiver vil beslutte senest 30 dage efter levering af slamsugeren, om man ønsker at udnytte optionen på serviceaftalen.
II.2.3)
Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.3)
Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
III.1)
Kontraktbetingelser
III.1.1)
Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
Der skal ikke stilles sikkerhed.
III.1.2)
De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Købesummen forfalder til betaling 30 dage efter, at ordregiver har modtaget Leverandørens faktura (netto 30 dage fra faktura). Leverandøren kan tidligst udstede faktura til Køber, når Køber har kvitteret for modtagelse af Genbrugsslamsugeren.
III.1.3)
Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Ingen særlig retlig form kræves.
III.1.4)
Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: ja
Beskrivelse af de særlige vilkår: Recycler slamsugeren skal leveres senest den 15.12.2014.
III.2)
Betingelser for deltagelse
III.2.1)
De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Tilbudsgivere skal afgive en erklæring om, at de ikke har ubetalt, forfalden gæld til det offentlige, som overstiger 100 000 DKK, jf. lovbekendtgørelse nr. 336 af 13. maj 1997 om begrænsning af skyldneres muligheder for at deltage i offentlige udbudsforretninger og om ændring af visse andre love. Denne erklæring bliver afgivet ved tilbudsgivers underskrift på den medfølgende tilbudsliste.
III.2.2)
Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Der skal vedlægges et årsregnskab for det seneste afsluttede regnskabsår.
III.2.3)
Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
Tilbudsgiver skal vedlægge referencer for levering af slamsugere og/eller recycler slamsugere indenfor de sidste 3 år. Disse referencer skal indeholde oplysninger om, hvem slamsugerne er leveret til, tidspunktet for levering af slamsugerne og en kort beskrivelse af hvilke typer slamsugere der er leveret.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Tilbudsgiver skal mindst kunne henvise til 3 stk. referencer på levering af færdigbyggede slamsugere eller recycler slamsugere inden for de seneste 3 år.
III.2.4)
Oplysning om reserverede kontrakter
III.3)
Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1)
Oplysninger om en bestemt profession
III.3.2)
Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Del IV: Procedure
IV.1)
Type procedure
IV.1.1)
Type procedure
Offentlig
IV.1.2)
Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
IV.1.3)
Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2)
Tildelingskriterier
IV.2.1)
Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de nedenfor anførte kriterier
1. Pris. Vægtning 40
2. Kvalitet. Vægtning 30
3. Ergonomi. Vægtning 20
4. Serviceaftale. Vægtning 10
IV.2.2)
Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3)
Administrative oplysninger
IV.3.1)
Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
IV.3.2)
Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3)
Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
Skal der betales for dokumenterne?: nej
IV.3.4)
Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
12.8.2014 - 12:00
IV.3.5)
Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6)
Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
Andet: Dokumenter af teknisk, beskrivende karakter vil blive accepteret på engelsk.
IV.3.7)
Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 2 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.3.8)
Åbning af bud
Der må være personer til stede under åbningen af bud: nej
Del VI: Supplerende oplysninger
VI.1)
Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2)
Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3)
Yderligere oplysninger
Udbudsmaterialet kan findes på http://www.forsyningballerup.dk/viden-om/nyhedsarkiv/udbud-p%C3%A5-genbrugsslamsuger
Interesserede tilbudsgivere skal tilkendegive deres interesse for udbuddet ved fremsendelse af e-mail til tbs@forsyningballerup.dk. Herefter vil Ordregiver sørge for, at tilbudsgiver modtager oplysninger om spørgsmål, svar og rettelser.
VI.4)
Klageprocedurer
VI.4.1)
Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinje Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk
VI.4.2)
Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Fristen for indgivelse af klage fremgår af lov nr. 492 af 12. maj 2010 om håndhævelse af udbudsregler § 7. Evt. klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet for Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter at ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiver har indgået kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
Senest samtidig med at en evt. klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt klagen begæres tillagt opsættende virkning.
VI.4.3)
Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5)
Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
2.7.2014