23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2014/S 126-224253
Offentliggjort
04.07.2014
Udbudstype
Begrænset udbud

Anmodning om deltagelse

Til
04.08.2014 Kl. 18:00

Addresse
Esbensen Rådgivende Ingeniører A/S
Torben Esbensen på torben@esbensen.dk
samt Torben A. Thygesen på toty@sonderborg.dk

Udbyder

Sønderborg Kommune

Opdateringer

Rettelse
(19.12.2014)

I stedet for:

II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne:

Varer

Indkøb

Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Sønderborg Kommune: 6300 Gråsten, 6310 Broager, 6400 Sønderborg, 6430 Nordborg, 6440 Augustenborg, 6470 Sydals.

NUTS-kode DK03

Læses:
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne:

Varer

Indkøb

Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Sønderborg Kommune: 6300 Gråsten, 6310 Broager, 6400 Sønderborg, 6430 Nordborg, 6440 Augustenborg, 6470 Sydals.

NUTS-kode DK03

Indgået aftale: Kontrakt på alle 3 delaftaler er indgået med AT Solar ApS, Ellegårdvej 25C, 6400 Sønderborg, CVR nr. 32348734.

Solcelleanlæg på kommunale bygninger i Sønderborg Kommune fordelt på 3 delaftaler (Rettet)


Sønderborg Kommune

Varer
Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed


I.1)

Navn, adresser og kontaktpunkt(er)


Sønderborg Kommune
Rådhustorvet 10
Kontaktpunkt(er): Bygninger og Energi
Att: Torben A. Thygesen
6400 Sønderborg
DANMARK
Telefon: +45 88727225
Mailadresse: toty@sonderborg.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.sonderborg.dk

Yderligere oplysninger fås her: Esbensen Rådgivende Ingeniører A/S
Kongevej 58
Att: Torben Esbensen
6400 Sønderborg
DANMARK
Mailadresse: torben@esbensen.dk
Internetadresse: http://www.esbensen.dk

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Esbensen Rådgivende Ingeniører AA/S
Kongevej 58
Att: Torben Esbensen
6400 Sønderborg
DANMARK
Mailadresse: torben@esbensen.dk
Internetadresse: http://www.esbensen.dk

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Esbensen Rådgivende Ingeniører A/S
Kongevej 58
Att: Torben Esbensen
6400 Sønderborg
DANMARK
Mailadresse: torben@esbensen.dk
Internetadresse: http://www.esbensen.dk


I.2)

Type ordregivende myndighed

Regional eller lokal myndighed



I.3)

Hovedaktivitet

Generelle offentlige tjenester



I.4)

Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne

Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej



Del II: Kontraktens genstand


II.1)

Beskrivelse


II.1.1)

Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:

Solcelleanlæg på kommunale bygninger i Sønderborg Kommune fordelt på 3 delaftaler.



II.1.2)

Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne

Varer
Indkøb
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Sønderborg Kommune: 6300 Gråsten, 6310 Broager, 6400 Sønderborg, 6430 Nordborg, 6440 Augustenborg, 6470 Sydals.

NUTS-kode DK03


II.1.3)

Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem

Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt



II.1.4)

Oplysninger om rammeaftale


II.1.5)

Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene

EU-udbuddet omfatter indkøb, montering og færdiginstallation af solcelleanlæg på i alt ca. 42 bygninger i Sønderborg Kommune. Solcelleanlæggene udbydes i 3 cirka lige store delaftaler med ca. 14 bygninger i hver aftale.
Udbudsmaterialet indeholder bl.a. en kravspecifikation for solcelleanlæggene, en ønsket ydelse i kW, en statisk vurdering af tagkonstruktionen for de aktuelle bygninger og forslag til placering af solcellerne.
Tilbuddene skal omfatte alle nødvendige ydelser til solcelleanlæggenes fuldstændige færdiggørelse (materialer, komponenter, monteringsarbejder, byggeplads, installationsarbejder, as built tegninger og dokumentation). Der skal gives ydelsesgarantier og produktgarantier.
Alle solcelleanlæggene skal være nettilsluttede senest den 31.3.2015.



II.1.6)

CPV-glossaret (common procurement vocabulary)


09332000, 09331000, 09331200, 45260000, 31712347


II.1.7)

Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb

Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja



II.1.8)

Delaftaler

Kontrakten er opdelt i delaftaler: ja
Der kan afgives bud på en eller flere delaftaler



II.1.9)

Oplysninger om alternative tilbud

Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej



II.2)

Kontraktens mængde eller omfang


II.2.1)

Samlet mængde eller omfang:

Anslået værdi eksklusive moms:
interval: mellem 25 000 000 og 32 000 000 DKK



II.2.2)

Oplysninger om optioner

Optioner: nej



II.2.3)

Oplysninger om forlængelse

Denne kontrakt kan forlænges: nej



II.3)

Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse

Varighed i måneder: 9 (fra tildeling af kontrakten)



Oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 1

1)

Kort beskrivelse

Delaftale 1 omfatter solcelleanlæg på ca. 14 bygninger i Sønderborg Kommune.



2)

CPV-glossaret (common procurement vocabulary)


09332000, 09331000, 09331200, 45260000, 31712347


3)

Mængde eller omfang

Anslået værdi eksklusive moms:
interval: mellem 8 000 000 og 11 000 000 DKK



4)

Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse

Varighed i måneder: 9 (fra tildeling af kontrakten)



5)

Yderligere oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 2

1)

Kort beskrivelse

Delaftale 2 omfatter solcelleanlæg på ca. 14 bygninger i Sønderborg Kommune.



2)

CPV-glossaret (common procurement vocabulary)


09332000, 09331000, 09331200, 45260000, 31712347


3)

Mængde eller omfang

Anslået værdi eksklusive moms:
interval: mellem 8 000 000 og 11 000 000 DKK



4)

Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse

Varighed i måneder: 9 (fra tildeling af kontrakten)



5)

Yderligere oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 3

1)

Kort beskrivelse

Delaftale 3 omfatter solcelleanlæg på ca. 14 bygninger i Sønderborg Kommune.



2)

CPV-glossaret (common procurement vocabulary)


09332000, 09331000, 09331200, 45260000, 31712347


3)

Mængde eller omfang

Anslået værdi eksklusive moms:
interval: mellem 8 000 000 og 11 000 000 DKK



4)

Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse

Varighed i måneder: 9 (fra tildeling af kontrakten)



5)

Yderligere oplysninger om delaftaler


Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger


III.1)

Kontraktbetingelser


III.1.1)

Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:

Tilbudsgiver skal stille anfordringsgaranti i ht. AB 92 svarende til 15 % af entreprisesummen.



III.1.2)

De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:

Betaling sker ved a conto fremsendelse iht. arbejdets fremdrift og aftalt betalingsplan. Betalingsvilkår er nærmere uddybet i udbudsmaterialet.



III.1.3)

Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:

Hvis vindende tilbudsgiver er en sammenslutning af aktører (konsortium), skal deltagerne hæfte solidarisk for kontraktens opfyldelse over for Sønderborg Kommune. Sammenslutningen skal udpege en fælles befuldmægtiget, der med bindende virkning for alle sammenslutningens deltagere kan indgå aftaler vedrørende den udbudte kontrakt.



III.1.4)

Andre særlige vilkår

Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: ja
Beskrivelse af de særlige vilkår: De konkrete projekter skal udføres i henhold til AB92. Tilbudsgiveren skal ud over krav sat i AB92 være sikret af en for den type virksomhed sædvanlig og fuldt dækkende forsikring, omfattende fagligt ansvar, person-ansvar samt ansvar for materialer leveret på stedet, men ikke indbygget og byggesagsmæssigt afleveret, dvs. overdraget i bygherrens varetægt, hjælpemidler, maskinværktøj mv. Tilbudsgiver forpligtiger sig til at sikre at de ansatte, som tilbudsgiver og eventuelle underleverandører beskæftiger i Danmark med henblik på opgavens udførelse, har løn og ansættelsesforhold der ikke er mindre gunstige end dem der gælder på den egn hvor arbejdet udføres — jf. ILO konvention nr. 94. Den vindende tilbudsgiver skal fremsende en serviceattest fra Erhvervsstyrelsen forud for kontraktunderskrivelse.
Information: Minimumsperioden, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud er 3 måneder (pkt. IV.3.7)). Der vil ikke være et officiel tidspunkt for åbning af tilbudene (pkt. IV.3.8)).



III.2)

Betingelser for deltagelse


III.2.1)

De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: A. Firmanavn, adresse og CVR-nummer, telefonnummer, e-mailadresse samt kontaktperson hos ansøger.
B. Beskrivelse af ansøger, herunder ansøgers primære arbejdsområder samt eventuelle underrådgivere og/eller underentreprenører.
C. Tro- og loveerklæring om, at ansøger ikke befinder sig i en af udelukkelsesgrundene i udbudsdirektivets artikel 45, stk. 1 og stk. 2.
D. Tro- og loveerklæring vedrørende ubetalt gæld til det offentlige i henhold til lovbekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997.
E. I det omfang ansøger ønsker, at der skal lægges vægt på samarbejdsparters (underrådgiveres, underentreprenørers, leverandørers etc.) økonomiske eller tekniske kapacitet ved prækvalifikationsvurderingen, skal ansøgningen vedlægges en erklæring om, at samarbejdspartneren stiller sine økonomiske eller tekniske kompetencer til rådighed for ansøger i forbindelse med projektets udførelse. Ansøgningen skal desuden vedlægges de i udbudsbekendtgørelsens punkt III.2.2) (økonomisk kapacitet — dog kun hvis ansøger baserer sin økonomiske kapacitet på den pågældende samarbejdspartner) og punkt III.2.3) (teknisk kapacitet) krævede oplysninger for sådanne samarbejdsparters vedkommende. Vedlægges oplysningerne for samarbejdspartnere ikke eller kun delvist, vil ansøgningen ikke blive betragtet som ukonditionsmæssig. De manglende oplysninger vil dog have indflydelse på vurderingen af ansøgers kapacitet, idet Sønderborg Kommune ved denne vurdering alene kan tage hensyn til de oplysninger/dokumenter, som er fremsendt.



III.2.2)

Økonomisk og finansiel kapacitet

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: For de seneste 3 afsluttede regnskabsår skal der indsendes oplysninger om:
— omsætning
— soliditetsgrad
— resultat før skat
— egenkapital iht seneste regnskab.
Såfremt ansøger har eksisteret i under 3 år, skal der vedlægges oplysninger for de afsluttede regnskabsår, og de ovenfor anførte tal beregnes ud fra de afsluttede regnskaber, som er tilgængelige.
De ovennævnte økonomiske oplysninger skal attesteres af virksomhedens revisionsvirksomhed.



III.2.3)

Teknisk kapacitet

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
A. Beskrivelse af ansøgers referencer fra tilsvarende eller lignende opgaver inden for de seneste 3 år. Referencerne bør angive kunde, opgavens størrelse (entreprisesum), beskrivelse af ansøgers egne ydelser og udførelsesperiode (status) samt hvilke af ansøgers (nuværende eller tidligere) medarbejdere, der har haft ansvaret for opgaven.
B. Angivelse af CV for ansøgers projektleder og byggeleder.
C. Fremhævelse af i alt 3 udvalgte projekter, som ansøger finder særligt relevante i forhold til den udbudte opgave. Den uddybende beskrivelse (og de fremhævede projekter) forventes sammen med referencerne og CV-erne at synliggøre ansøgers relevante kompetencer og erfaringer indenfor etablering af solcelleanlæg.



III.2.4)

Oplysning om reserverede kontrakter


III.3)

Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter


III.3.1)

Oplysninger om en bestemt profession


III.3.2)

Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen


Del IV: Procedure


IV.1)

Type procedure


IV.1.1)

Type procedure

Begrænset



IV.1.2)

Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage

Forventet mindsteantal 3: og største antal 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Såfremt der modtages prækvalifkationsansøgninger fra flere end 3-5 egnede ansøgere, vil Sønderborg Kommune udvælge de virksomheder, som vurderes at have størst erfaring med levering og montering af solcelleanlæg, herunder byggeteknisk indsigt. Kommunen vil ved udvælgelsen lægge vægt på de oplysninger, som ansøgerne skal fremsende i medfør af udbudsbekendtgørelses afsnit III.2.3) (Teknisk kapacitet).



IV.1.3)

Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen


IV.2)

Tildelingskriterier


IV.2.1)

Tildelingskriterier

Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument



IV.2.2)

Oplysninger om elektronisk auktion

Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej



IV.3)

Administrative oplysninger


IV.3.1)

Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:


IV.3.2)

Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?

nej



IV.3.3)

Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter

Skal der betales for dokumenterne?: nej



IV.3.4)

Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse

4.8.2014 - 18:00



IV.3.5)

Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage


IV.3.6)

Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse

dansk.



IV.3.7)

Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud


IV.3.8)

Åbning af bud


Del VI: Supplerende oplysninger


VI.1)

Oplysninger om gentagelse

Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej



VI.2)

Oplysninger om EU-midler

Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej



VI.3)

Yderligere oplysninger


Prækvalifikationsansøgningen skal afleveres i pdf-format fremsendt pr. e-mail til Torben Esbensen på torben@esbensen.dk samt Torben A. Thygesen på toty@sonderborg.dk

Spørgsmål i prækvalifikationsfasen skal sendes pr. e-mail til Torben Esbensen, torben@esbensen.dk samt Torben A. Thygesen på toty@sonderborg.dk

Spørgsmål og svar vil blive offentliggjort på Esbensen Rådgivende Ingeniørers hjemmeside på følgende adresse: http://esbensen.dk/da/udbud/


VI.4)

Klageprocedurer


VI.4.1)

Organ med ansvar for klageprocedurerne


Klagenævnet for Udbud
Dahlerup Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 25291000
Internetadresse: http://www.kfu.dk


VI.4.2)

Indgivelse af klager

Præcise oplysninger om klagefrist(er): De præcise oplysninger om klagefrist(er) følger lov nr. 492 af 12. maj 2010 om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. med senere ændringer:
En virksomheds klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grund for beslutningen.
Andre klager over udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.



VI.4.3)

Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager


Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk


VI.5)

Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:

30.6.2014

Send til en kollega

0.047