Fakta om udbudet
Anmodning om deltagelse
Addresse
Esbensen Rådgivende Ingeniører A/S
Torben Esbensen på torben@esbensen.dk
samt Torben A. Thygesen på toty@sonderborg.dk
Udbyder
Sønderborg Kommune
Opdateringer
I stedet for:
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne:
Varer
Indkøb
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Sønderborg Kommune: 6300 Gråsten, 6310 Broager, 6400 Sønderborg, 6430 Nordborg, 6440 Augustenborg, 6470 Sydals.
NUTS-kode DK03
Læses:
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne:
Varer
Indkøb
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Sønderborg Kommune: 6300 Gråsten, 6310 Broager, 6400 Sønderborg, 6430 Nordborg, 6440 Augustenborg, 6470 Sydals.
NUTS-kode DK03
Indgået aftale: Kontrakt på alle 3 delaftaler er indgået med AT Solar ApS, Ellegårdvej 25C, 6400 Sønderborg, CVR nr. 32348734.
Solcelleanlæg på kommunale bygninger i Sønderborg Kommune fordelt på 3 delaftaler (Rettet)
Sønderborg Kommune
VarerDirektiv 2004/18/EF
Del I: Ordregivende myndighed
I.1)
Navn, adresser og kontaktpunkt(er)
Sønderborg Kommune
Rådhustorvet 10
Kontaktpunkt(er): Bygninger og Energi
Att: Torben A. Thygesen
6400 Sønderborg
DANMARK
Telefon: +45 88727225
Mailadresse: toty@sonderborg.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.sonderborg.dk
Yderligere oplysninger fås her: Esbensen Rådgivende Ingeniører A/S
Kongevej 58
Att: Torben Esbensen
6400 Sønderborg
DANMARK
Mailadresse: torben@esbensen.dk
Internetadresse: http://www.esbensen.dk
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Esbensen Rådgivende Ingeniører AA/S
Kongevej 58
Att: Torben Esbensen
6400 Sønderborg
DANMARK
Mailadresse: torben@esbensen.dk
Internetadresse: http://www.esbensen.dk
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Esbensen Rådgivende Ingeniører A/S
Kongevej 58
Att: Torben Esbensen
6400 Sønderborg
DANMARK
Mailadresse: torben@esbensen.dk
Internetadresse: http://www.esbensen.dk
I.2)
Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.3)
Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester
I.4)
Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej
Del II: Kontraktens genstand
II.1)
Beskrivelse
II.1.1)
Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Solcelleanlæg på kommunale bygninger i Sønderborg Kommune fordelt på 3 delaftaler.
II.1.2)
Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Varer
Indkøb
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Sønderborg Kommune: 6300 Gråsten, 6310 Broager, 6400 Sønderborg, 6430 Nordborg, 6440 Augustenborg, 6470 Sydals.
NUTS-kode DK03
II.1.3)
Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt
II.1.4)
Oplysninger om rammeaftale
II.1.5)
Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
EU-udbuddet omfatter indkøb, montering og færdiginstallation af solcelleanlæg på i alt ca. 42 bygninger i Sønderborg Kommune. Solcelleanlæggene udbydes i 3 cirka lige store delaftaler med ca. 14 bygninger i hver aftale.
Udbudsmaterialet indeholder bl.a. en kravspecifikation for solcelleanlæggene, en ønsket ydelse i kW, en statisk vurdering af tagkonstruktionen for de aktuelle bygninger og forslag til placering af solcellerne.
Tilbuddene skal omfatte alle nødvendige ydelser til solcelleanlæggenes fuldstændige færdiggørelse (materialer, komponenter, monteringsarbejder, byggeplads, installationsarbejder, as built tegninger og dokumentation). Der skal gives ydelsesgarantier og produktgarantier.
Alle solcelleanlæggene skal være nettilsluttede senest den 31.3.2015.
II.1.6)
CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
09332000, 09331000, 09331200, 45260000, 31712347
II.1.7)
Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8)
Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: ja
Der kan afgives bud på en eller flere delaftaler
II.1.9)
Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2)
Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1)
Samlet mængde eller omfang:
Anslået værdi eksklusive moms:
interval: mellem 25 000 000 og 32 000 000 DKK
II.2.2)
Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.3)
Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.3)
Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Varighed i måneder: 9 (fra tildeling af kontrakten)
Oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 1
1)
Kort beskrivelse
Delaftale 1 omfatter solcelleanlæg på ca. 14 bygninger i Sønderborg Kommune.
2)
CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
09332000, 09331000, 09331200, 45260000, 31712347
3)
Mængde eller omfang
Anslået værdi eksklusive moms:
interval: mellem 8 000 000 og 11 000 000 DKK
4)
Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
Varighed i måneder: 9 (fra tildeling af kontrakten)
5)
Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 2
1)
Kort beskrivelse
Delaftale 2 omfatter solcelleanlæg på ca. 14 bygninger i Sønderborg Kommune.
2)
CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
09332000, 09331000, 09331200, 45260000, 31712347
3)
Mængde eller omfang
Anslået værdi eksklusive moms:
interval: mellem 8 000 000 og 11 000 000 DKK
4)
Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
Varighed i måneder: 9 (fra tildeling af kontrakten)
5)
Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 3
1)
Kort beskrivelse
Delaftale 3 omfatter solcelleanlæg på ca. 14 bygninger i Sønderborg Kommune.
2)
CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
09332000, 09331000, 09331200, 45260000, 31712347
3)
Mængde eller omfang
Anslået værdi eksklusive moms:
interval: mellem 8 000 000 og 11 000 000 DKK
4)
Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
Varighed i måneder: 9 (fra tildeling af kontrakten)
5)
Yderligere oplysninger om delaftaler
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
III.1)
Kontraktbetingelser
III.1.1)
Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
Tilbudsgiver skal stille anfordringsgaranti i ht. AB 92 svarende til 15 % af entreprisesummen.
III.1.2)
De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Betaling sker ved a conto fremsendelse iht. arbejdets fremdrift og aftalt betalingsplan. Betalingsvilkår er nærmere uddybet i udbudsmaterialet.
III.1.3)
Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Hvis vindende tilbudsgiver er en sammenslutning af aktører (konsortium), skal deltagerne hæfte solidarisk for kontraktens opfyldelse over for Sønderborg Kommune. Sammenslutningen skal udpege en fælles befuldmægtiget, der med bindende virkning for alle sammenslutningens deltagere kan indgå aftaler vedrørende den udbudte kontrakt.
III.1.4)
Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: ja
Beskrivelse af de særlige vilkår: De konkrete projekter skal udføres i henhold til AB92. Tilbudsgiveren skal ud over krav sat i AB92 være sikret af en for den type virksomhed sædvanlig og fuldt dækkende forsikring, omfattende fagligt ansvar, person-ansvar samt ansvar for materialer leveret på stedet, men ikke indbygget og byggesagsmæssigt afleveret, dvs. overdraget i bygherrens varetægt, hjælpemidler, maskinværktøj mv. Tilbudsgiver forpligtiger sig til at sikre at de ansatte, som tilbudsgiver og eventuelle underleverandører beskæftiger i Danmark med henblik på opgavens udførelse, har løn og ansættelsesforhold der ikke er mindre gunstige end dem der gælder på den egn hvor arbejdet udføres — jf. ILO konvention nr. 94. Den vindende tilbudsgiver skal fremsende en serviceattest fra Erhvervsstyrelsen forud for kontraktunderskrivelse.
Information: Minimumsperioden, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud er 3 måneder (pkt. IV.3.7)). Der vil ikke være et officiel tidspunkt for åbning af tilbudene (pkt. IV.3.8)).
III.2)
Betingelser for deltagelse
III.2.1)
De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: A. Firmanavn, adresse og CVR-nummer, telefonnummer, e-mailadresse samt kontaktperson hos ansøger.
B. Beskrivelse af ansøger, herunder ansøgers primære arbejdsområder samt eventuelle underrådgivere og/eller underentreprenører.
C. Tro- og loveerklæring om, at ansøger ikke befinder sig i en af udelukkelsesgrundene i udbudsdirektivets artikel 45, stk. 1 og stk. 2.
D. Tro- og loveerklæring vedrørende ubetalt gæld til det offentlige i henhold til lovbekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997.
E. I det omfang ansøger ønsker, at der skal lægges vægt på samarbejdsparters (underrådgiveres, underentreprenørers, leverandørers etc.) økonomiske eller tekniske kapacitet ved prækvalifikationsvurderingen, skal ansøgningen vedlægges en erklæring om, at samarbejdspartneren stiller sine økonomiske eller tekniske kompetencer til rådighed for ansøger i forbindelse med projektets udførelse. Ansøgningen skal desuden vedlægges de i udbudsbekendtgørelsens punkt III.2.2) (økonomisk kapacitet — dog kun hvis ansøger baserer sin økonomiske kapacitet på den pågældende samarbejdspartner) og punkt III.2.3) (teknisk kapacitet) krævede oplysninger for sådanne samarbejdsparters vedkommende. Vedlægges oplysningerne for samarbejdspartnere ikke eller kun delvist, vil ansøgningen ikke blive betragtet som ukonditionsmæssig. De manglende oplysninger vil dog have indflydelse på vurderingen af ansøgers kapacitet, idet Sønderborg Kommune ved denne vurdering alene kan tage hensyn til de oplysninger/dokumenter, som er fremsendt.
III.2.2)
Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: For de seneste 3 afsluttede regnskabsår skal der indsendes oplysninger om:
— omsætning
— soliditetsgrad
— resultat før skat
— egenkapital iht seneste regnskab.
Såfremt ansøger har eksisteret i under 3 år, skal der vedlægges oplysninger for de afsluttede regnskabsår, og de ovenfor anførte tal beregnes ud fra de afsluttede regnskaber, som er tilgængelige.
De ovennævnte økonomiske oplysninger skal attesteres af virksomhedens revisionsvirksomhed.
III.2.3)
Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
A. Beskrivelse af ansøgers referencer fra tilsvarende eller lignende opgaver inden for de seneste 3 år. Referencerne bør angive kunde, opgavens størrelse (entreprisesum), beskrivelse af ansøgers egne ydelser og udførelsesperiode (status) samt hvilke af ansøgers (nuværende eller tidligere) medarbejdere, der har haft ansvaret for opgaven.
B. Angivelse af CV for ansøgers projektleder og byggeleder.
C. Fremhævelse af i alt 3 udvalgte projekter, som ansøger finder særligt relevante i forhold til den udbudte opgave. Den uddybende beskrivelse (og de fremhævede projekter) forventes sammen med referencerne og CV-erne at synliggøre ansøgers relevante kompetencer og erfaringer indenfor etablering af solcelleanlæg.
III.2.4)
Oplysning om reserverede kontrakter
III.3)
Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1)
Oplysninger om en bestemt profession
III.3.2)
Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Del IV: Procedure
IV.1)
Type procedure
IV.1.1)
Type procedure
Begrænset
IV.1.2)
Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet mindsteantal 3: og største antal 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Såfremt der modtages prækvalifkationsansøgninger fra flere end 3-5 egnede ansøgere, vil Sønderborg Kommune udvælge de virksomheder, som vurderes at have størst erfaring med levering og montering af solcelleanlæg, herunder byggeteknisk indsigt. Kommunen vil ved udvælgelsen lægge vægt på de oplysninger, som ansøgerne skal fremsende i medfør af udbudsbekendtgørelses afsnit III.2.3) (Teknisk kapacitet).
IV.1.3)
Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2)
Tildelingskriterier
IV.2.1)
Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument
IV.2.2)
Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3)
Administrative oplysninger
IV.3.1)
Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
IV.3.2)
Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3)
Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
Skal der betales for dokumenterne?: nej
IV.3.4)
Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
4.8.2014 - 18:00
IV.3.5)
Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6)
Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.7)
Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.3.8)
Åbning af bud
Del VI: Supplerende oplysninger
VI.1)
Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2)
Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3)
Yderligere oplysninger
Prækvalifikationsansøgningen skal afleveres i pdf-format fremsendt pr. e-mail til Torben Esbensen på torben@esbensen.dk samt Torben A. Thygesen på toty@sonderborg.dk
Spørgsmål i prækvalifikationsfasen skal sendes pr. e-mail til Torben Esbensen, torben@esbensen.dk samt Torben A. Thygesen på toty@sonderborg.dk
Spørgsmål og svar vil blive offentliggjort på Esbensen Rådgivende Ingeniørers hjemmeside på følgende adresse: http://esbensen.dk/da/udbud/
VI.4)
Klageprocedurer
VI.4.1)
Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Dahlerup Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 25291000
Internetadresse: http://www.kfu.dk
VI.4.2)
Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): De præcise oplysninger om klagefrist(er) følger lov nr. 492 af 12. maj 2010 om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. med senere ændringer:
En virksomheds klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grund for beslutningen.
Andre klager over udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
VI.4.3)
Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5)
Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
30.6.2014