23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2014/S 126-224793
Offentliggjort
04.07.2014
Udbudstype
Offentligt udbud

Bestilling af materiale

Addresse
http://permalink.mercell.com/45417259.aspx

Indlevering af tilbud

Til
08.09.2014 Kl. 11:00

Addresse
http://permalink.mercell.com/45417259.aspx

Udbyder

Tønder Forsyning A/S

Opdateringer

Resultat
(17.12.2014)

Delentreprise 1 - Planlagte opgaver:
19.11.2014 er kontrakten blandt 4 modtagne tilbud blevet tildelt:
FKSSlamson A/S
Teknikvej 36
5260 Odense S
DANMARK
Telefon: +45 25265877
Fax: +45 70221623
Kontrakten forventes ikke at ville blive givet i underentreprise.

Delentreprise 2 - Driftopgaver:
19.11.2014 er kontrakten blandt 4 modtagne tilbud blevet tildelt:
ISS Kloak- & Industriservice A/S
Rydagervej 27
2620 Albertslund
Telefon: +45 43646939
Fax: +45 43620807
Kontrakten forventes ikke at ville blive givet i underentreprise.

Rammeaftale vedr. spuling og TV-inspektion (Resultat)


Tønder Forsyning A/S

Tjenesteydelser
Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed


I.1)

Navn, adresser og kontaktpunkt(er)


Tønder Forsyning A/S
Stationsvej 5
Att: Jacob Riis Bols
6261 Bredebro
DANMARK
Telefon: +45 88437544
Mailadresse: jab@tonfor.dk

Internetadresse(r):

Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: www.mercell.com

Yderligere oplysninger fås her: Mercell Danmark A/S
Via permalink herunder
Att: Arne Bøgh Drasbæk
5000 Odense C
DANMARK
Mailadresse: support.dk@mercell.com
Internetadresse: http://permalink.mercell.com/45417259.aspx

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Mercell Danmark A/S
Via permalink herunder
Att: Arne Bøgh Drasbæk
5000 Odense C
DANMARK
Mailadresse: support.dk@mercell.com
Internetadresse: http://permalink.mercell.com/45417259.aspx

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Mercell Danmark A/S
Via permalink herunder
Att: Arne Bøgh Drasbæk
5000 Odense C
DANMARK
Mailadresse: support.dk@mercell.com
Internetadresse: http://permalink.mercell.com/45417259.aspx


I.2)

Type ordregivende myndighed

Offentligt organ



I.3)

Hovedaktivitet

Miljø



I.4)

Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne

Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej



Del II: Kontraktens genstand


II.1)

Beskrivelse


II.1.1)

Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:

Udbud af rammeaftale vedr. spuling og TV-inspektion.



II.1.2)

Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne

Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 16: Kloakering og affaldsbortskaffelse; rensning og lignende tjenesteydelser
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Tønder Forsynings forsyningsområde.

NUTS-kode DK03


II.1.3)

Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem

Bekendtgørelsen vedrører udarbejdelse af en rammeaftale



II.1.4)

Oplysninger om rammeaftale

Rammeaftale med en enkelt aktør

Rammeaftalens varighed
Varighed i år: 2


II.1.5)

Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene

Opgaven er opdelt i to delentrepriser, og der indgås én rammeaftale for hver delentreprise.
Rammeaftalerne indeholder følgende opgaver:
Delentreprise 1, planlagte opgaver.
Rammeaftalen omfatter opgaver inden for spuling, TV-inspektion og brøndinspektion, som udføres i forbindelse med inspektioner af eksisterende kloakker i Tønder Forsynings forsyningsområde.
Delentreprise 2, driftopgaver.
Rammeaftalen omfatter spuling og oprensning af kloakledninger, som udføres i forbindelse med akutte og planlagte driftsopgaver i Tønder Forsynings forsyningsområde.
Rammeaftalerne træder i kraft den 1.1.2015 og løber indtil 31.12.2016. Herudover har ordregiver option på forlængelse af rammeaftalerne på samme vilkår i 2 år.
Der kan tilbydes en rabat (i %) ved samlet overdragelse af begge entrepriser.
Procedure:
Ordregiver har valgt at gennemføre denne opgave digitalt igennem Mercell Danmark A/S.

For at deltage i opgaven kopieres dette link til din internet browser: http://permalink.mercell.com/45417259.aspx
Her tilmelder du dig opgaven ved at trykke på ikonet foroven: »Meld din interesse«. Såfremt du ikke er licenshaver hos Mercell Danmark A/S skal du udfylde en registrering af dit firma. Denne registrering er nødvendig for din videre deltagelse og er uden omkostninger.

Efter afsendelse af registreringen har du gratis adgang til alle udbudsdokumenter. Du vil modtage login koder til www.mercell.dk indenfor normal arbejdstid og kan derefter afsende dit tilbud/ansøgning.


II.1.6)

CPV-glossaret (common procurement vocabulary)


90491000, 90470000, 90491000


II.1.7)

Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb

Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja



II.1.8)

Delaftaler

Kontrakten er opdelt i delaftaler: ja
Der kan afgives bud på en eller flere delaftaler



II.1.9)

Oplysninger om alternative tilbud

Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej



II.2)

Kontraktens mængde eller omfang


II.2.1)

Samlet mængde eller omfang:

Ordregiver har ikke aftagepligt på rammeaftalerne..



II.2.2)

Oplysninger om optioner

Optioner: ja
Beskrivelse af disse optioner: Ordregiver har option på forlængelse af rammeaftalerne på samme vilkår i 2 år.



II.2.3)

Oplysninger om forlængelse

Denne kontrakt kan forlænges: ja
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 1
Hvis der er tale om indkøbs- eller tjenesteydelseskontrakter, der kan forlænges: anslået tidsramme for efterfølgende kontakter:
måneder: 24 (fra tildeling af kontrakten)



II.3)

Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse

Påbegyndelse 1.1.2015. Færdiggørelse 31.12.2016



Oplysninger om delaftaler
Betegnelse: Delentreprise 1 — Planlagte opgaver

1)

Kort beskrivelse

Se udbudsmaterialet.



2)

CPV-glossaret (common procurement vocabulary)


90491000, 90470000


3)

Mængde eller omfang


4)

Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse


5)

Yderligere oplysninger om delaftaler

Betegnelse: Delentreprise 2 — Driftopgaver

1)

Kort beskrivelse

Se udbudsmaterialet.



2)

CPV-glossaret (common procurement vocabulary)


90470000


3)

Mængde eller omfang


4)

Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse


5)

Yderligere oplysninger om delaftaler


Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger


III.1)

Kontraktbetingelser


III.1.1)

Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:

Fremgår af udbudsmaterialet.



III.1.2)

De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:

Fremgår af udbudsmaterialet.



III.1.3)

Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:

Når flere i forening afgiver tilbud som konsortium, hæfter de omfattede virksomheder solidarisk for kontraktens opfyldelse. Der skal udpeges én, som har bemyndigelse til at træffe bindende aftaler på konsortiets vegne.



III.1.4)

Andre særlige vilkår

Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: nej



III.2)

Betingelser for deltagelse


III.2.1)

De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: 1. Erklæring om udelukkelsesgrundene i Udbudsdirektivets art. 45, stk. 1 og 2 Entreprise 1 og 2: Erklæring om, at tilbudsgiver ikke opfylder udelukkelsesgrundene i Udbudsdirektivets art. 45, stk. 1 og 2. Skabelon for erklæring er vedlagt som bilag A i udbudsmaterialet. Såfremt tilbudsgiver er et konsortium, skal alle de krævede dokumenter fremlægges for alle konsortiedeltagere.
2. Tro- og Love erklæring Entreprise 1 og 2:Erklæring på tro og love om ubetalt, forfalden gæld til offentlige myndigheder, jf. lovbekendtgørelse nr. 336 af 13. maj 1997 om begrænsning af skyldneres muligheder for at deltage i offentlige udbudsforretninger. Skabelonen for Tro- og love erklæring er vedlagt som bilag A i udbudsmaterialet. Såfremt tilbudsgiver er et konsortium, skal alle de krævede dokumenter fremlægges for alle konsortiedeltagere.



III.2.2)

Økonomisk og finansiel kapacitet


III.2.3)

Teknisk kapacitet

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
3. Referenceliste Entreprise 1 og Entreprise 2: Referenceliste over opgaver som den udbudte, som tilbudsgiver har løst inden for de seneste 3 år, eller så længe virksomheden har eksisteret, hvis det er kortere end 3 år.Såfremt tilbudsgiver er et konsortium, skal alle de krævede dokumenter fremlægges for alle konsortiedeltagere.Såfremt tilbudsgivere i opfyldelse af kvalifikationskravet, baserer sig på underentreprenører, skal der vedlægges en erklæring fra disse underentreprenører om, at de stiller deres ressourcer til rådighed for tilbudsgiver.
4. Dokumentation for udstyr Entreprise 1:Beskrivelse af kamera og kameraudstyr, som tilbudsgiver vil have til rådighed til TV-inspektion af hovedledninger for alle dimensioner op til og med ø 1 600 mm. Såfremt tilbudsgiver er et konsortium, skal alle de krævede dokumenter fremlægges for alle konsortiedeltagere. Såfremt tilbudsgivere i opfyldelse af kvalifikationskravet, baserer sig på underentreprenører, skal der vedlægges en erklæring fra disse underentreprenører om, at de stiller deres ressourcer til rådighed for tilbudsgiver.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Delentreprise 1, planlagte opgaver:
Tilbudsgiver skal opfylde følgende kvalifikationskrav, som en betingelse for at tilbudsgivers tilbud på delentreprise 1 vil blive taget i betragtning:
Tilbudsgiver skal have erfaring med udførelse af en eller flere opgaver som den udbudte inden for de seneste tre år.
Tilbudsgiver skal have inspektionsudstyr til at udføre TV-inspektion i kloakledninger med dimensioner på op til mindst ø 1 600 mm.
Delentreprise 2, driftsopgaver:
Tilbudsgiver skal opfylde følgende kvalifikationskrav, som en betingelse for at tilbudsgivers tilbud på delentreprise 2 vil blive taget i betragtning:
Tilbudsgiver skal have erfaring med udførelse af en eller flere opgaver som den udbudte, inden for de seneste 3 år.
Samlet tilbud på delentreprise 1 og delentreprise 2:
Tilbudsgiver skal opfylde følgende kvalifikationskrav, som en betingelse for at tilbudsgivers kan tildeles både delentreprise 1 og delentreprise 2:
Tilbudsgiver skal have erfaring med udførelse af en eller flere opgaver som de udbudte, inden for de seneste tre år.
Tilbudsgiver skal have inspektionsudstyr til at udføre TV-inspektion i kloakledninger med dimensioner på op til mindst ø 1 600 mm.



III.2.4)

Oplysning om reserverede kontrakter


III.3)

Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter


III.3.1)

Oplysninger om en bestemt profession


III.3.2)

Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen


Del IV: Procedure


IV.1)

Type procedure


IV.1.1)

Type procedure

Offentlig



IV.1.2)

Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage


IV.1.3)

Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen


IV.2)

Tildelingskriterier


IV.2.1)

Tildelingskriterier

Laveste pris



IV.2.2)

Oplysninger om elektronisk auktion

Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej



IV.3)

Administrative oplysninger


IV.3.1)

Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:


IV.3.2)

Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?

nej



IV.3.3)

Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter

Skal der betales for dokumenterne?: nej



IV.3.4)

Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse

8.9.2014 - 11:00



IV.3.5)

Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage


IV.3.6)

Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse

dansk.



IV.3.7)

Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud

til: 10.11.2014



IV.3.8)

Åbning af bud

Der må være personer til stede under åbningen af bud: nej



Del VI: Supplerende oplysninger


VI.1)

Oplysninger om gentagelse

Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej



VI.2)

Oplysninger om EU-midler

Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej



VI.3)

Yderligere oplysninger


VI.4)

Klageprocedurer


VI.4.1)

Organ med ansvar for klageprocedurerne


Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: www.klfu.dk
Fax: +45 33307799


VI.4.2)

Indgivelse af klager

Præcise oplysninger om klagefrist(er): Håndhævelseslovens § 7 fastsætter følgende klagefrister for EU-udbud, som ordregiver henholder sig til:
(1) Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 1, nr. 1, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
(2) Klager over andet end ordregivers prækvalifikationsbeslutninger under nr. (1) skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
— 45 dage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, hvor fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
— 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
— 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 2.
(3) Klager over kontraktindgåelse uden gennemførelse af udbud efter Håndhævelseslovens § 4 skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende.
Ovenstående gælder også for sagsanlæg ved domstolene om, at de regler, der er nævnt i Håndhævelseslovens § 1, stk. 2, nr. 1 og 2, er overtrådt, og sagsøgeren ikke forinden har indgivet klage til Klagenævnet for Udbud herom.



VI.4.3)

Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager


Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
Fax: +45 41715100


VI.5)

Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:

30.6.2014

Send til en kollega

0.048